Bassinprøven


Vanda
 Share

Recommended Posts

Øhh, det burde være muligt i en svømmehal med 25 eller 50m bassin.... og hvor det er muligt at lave diverse dyk. Jeg kommer fra lille Frederikshavn og i vores svømmehal er det muligt...

husk det koster omkring 80kr. og naturligvis skal der være en livredder/dommer...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De fleste svømmehaller afholder jævnligt bassinprøver. Det er typisk svømmeklubberne der står for det. Jeg gik ned og spurgte ved disken i svømmehallen og så blev jeg skrevet på en liste, så ringer de når de har nok til at fylde et hold. Hun kendte ikke den præcise pris, men det var under 100 kr.

Link to comment
Share on other sites

Lige af nysgerrighed: Er bassinprøven noget man bør træne op til, eller kan man komme værende helt blank på området, gennemføre kurset og forvente at bestå prøven med nød og næppe?

Jeg spørger fordi jeg også formentlig får behov for certifikatet, når jeg skal søge ind på politiskolen om et par år, og fordi jeg sådan set aldrig rigtig har trænet svømning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Lige af nysgerrighed: Er bassinprøven noget man bør træne op til, eller kan man komme værende helt blank på området, gennemføre kurset og forvente at bestå prøven med nød og næppe?

Jeg spørger fordi jeg også formentlig får behov for certifikatet, når jeg skal søge ind på politiskolen om et par år, og fordi jeg sådan set aldrig rigtig har trænet svømning.

Hvis du er en øvet svømmer og dykker, så vil jeg tro at du kan tage bassinprøven uden videre, men ellers skal der træning til.

Hvis du ikke er nogenlunde øvet i dykning, så kommer du ikke mere end 3 meter ned, det vil simpelthen trykke for meget til at du ville kunne hente bjærgedukken, så det korte svar er, nej.

Jeg tager prøven ved Herning svømmeklub og jeg har været på holdet i en måned nu og jeg vil sige, at jeg ville nok kunne tage prøven idag, hvis jeg spænder hjelmen lidt.

Men der er mig og 2 piger på holdet, så det sker ikke :tongue::innocent:

Så jeg vil sige at 1½ måned, hvor det er 2 * 1 time om ugen, ca. 10 dykninger og mindst 200 meters (tempo) brystsvømning pr. gang, så kan du måske, hvis du er uøvet som jeg var.

Lidt om bassinprøven:

http://soloven.dk/livredder.htm

Link to comment
Share on other sites

Det er en særdeles god ide, at tage prøven et par gange, før du skal til den rigtige, så du ved hvad der skal ske, og hvor hårdt det er..

Det kommer også meget an på dommeren, nogle vil have det hele kørt i et stræk, andre vil bare se man kan dykke og svømme..

Kommer også an på hvad prøven skal bruges til? En bassinprøven gælder jo i "reglen" kun i det bassin hvor den tages. Jeg ved ikke hvor meget der lægges vægt på det, hvis man bare kan vise et bevis, der er under 1 år gammelt...

Når det er sagt vil jeg sige at det værste ved min, var førstehjælpen, jeg har efterhånden været på MANGE 1-hjælps kurser og det bliver sgu lavet om hele tiden.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share