Jeg tror jeg spiser for lidt....?


heidt
 Share

Recommended Posts

Hejsa... I forbindelse med at jeg er begyndt at cykle på arbejde, taber jeg mig ret hurtigt. Jeg cykler 20km i alt om dagen, i hurtigt og hårdt tempo. Det tager 50 minutter sammenlagt.

Så var jeg herinde og fik regnemaskinen til at regne ud hvor mange kalorier jeg omtrent forbrænder om dagen. Den mener det er 4000kcal

jeg vejer nu 95.5kg er 186cm høj. 22 år gammel.

I dag så min kost sådan ud:

klokken 10.00:

100g rugbrød

200g torskerogn

<--- cykler på arbejde ---->

klokken 14:00

1 kop kaffe

1 banan

Klokken 16:00

kaffe

klokken 18:00

100g rugbrød

120g kyllingepålæg

50g rullepølse

100g frikadelle.

klokken 20:00

kaffe

jeg cykler hjem igen ved klokken 22.00 og hvis jeg er sulten tager jeg måske et stykke brød med makrel. Udover det der er nævnt drikker jeg vel en halv liter colaLIGHT om dagen.

Dette er en typisk hverdag for mig, og når jeg regner på det giver det et kalorieindtag på ca. 1500-1600 Kcal.

Jeg er inde i en periode hvor jeg taber mig nu, det går også pænt stærkt, 1,3kg om ugen. Men virker det ikke ret vildt???? Hvad synes i om min kost? Burde jeg spise mere? Det skal lige siges at jeg ikke sulter mig, jeg spiser som jeg nu føler.

MVH Rune

Edited by heidt
Link to comment
Share on other sites

Du spiser 4 skiver rugbrød med pålæg og 1 banan hver dag... Hvad i alverden får dig til at tro det er for lidt? :laugh:

Jeg går ud fra at du ikke træner ud over din cykling og du ikke lider af koncentrationssvigt eller mangel på energi. Hvis det er korrekt, burde der ikke være noget galt, men få lige en vitaminpille :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hejsa... I forbindelse med at jeg er begyndt at cykle på arbejde, taber jeg mig ret hurtigt. Jeg cykler 20km i alt om dagen, i hurtigt og hårdt tempo. Det tager 50 minutter sammenlagt.

Så var jeg herinde og fik regnemaskinen til at regne ud hvor mange kalorier jeg omtrent forbrænder om dagen. Den mener det er 4000kcal

jeg vejer nu 95.5kg er 186cm høj. 22 år gammel.

I dag så min kost sådan ud:

klokken 10.00:

100g rugbrød

200g torskerogn

<--- cykler på arbejde ---->

klokken 14:00

1 kop kaffe

1 banan

Klokken 16:00

kaffe

klokken 18:00

100g rugbrød

120g kyllingepålæg

50g rullepølse

100g frikadelle.

klokken 20:00

kaffe

jeg cykler hjem igen ved klokken 22.00 og hvis jeg er sulten tager jeg måske et stykke brød med makrel. Udover det der er nævnt drikker jeg vel en halv liter colaLIGHT om dagen.

Dette er en typisk hverdag for mig, og når jeg regner på det giver det et kalorieindtag på ca. 1500-1600 Kcal.

Jeg er inde i en periode hvor jeg taber mig nu, det går også pænt stærkt, 1,3kg om ugen. Men virker det ikke ret vildt???? Hvad synes i om min kost? Burde jeg spise mere? Det skal lige siges at jeg ikke sulter mig, jeg spiser som jeg nu føler.

MVH Rune

Hvis det giver et 1500-1600 kcal er det ret lidt, som du spiser. Brug evt. den funktion på forsiden som beregner dit kcal forbrug. Jeg ved ikke hvornår du står op, men noget morgenmad som havregryn vil være en god ide. Desuden får du ikke grønsager og frugt.

Smid evt. din kost ind i et kostprogram og se hvor meget kulhydrat, fedt og protein du får og post det her igen. Det er nemmere for de fleste at kommentere på så.

Og godt gået med vægttabet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du forbrænder 4000 kcal på 50 min så blir det måske alligevel en dansker der vinder turen nåste år :devil:

Spøg til side, i et kg fedt er der 7000kcal så man kan selvfølgelig ikke forbrænde 4000 kcal på 50 min cardio :smile:

4000 kcal er helt sikkert lidt højt sat - men nu var det jo for en hel dag:

Så var jeg herinde og fik regnemaskinen til at regne ud hvor mange kalorier jeg omtrent forbrænder om dagen. Den mener det er 4000kcal
Link to comment
Share on other sites

Jeg er inde i en periode hvor jeg taber mig nu, det går også pænt stærkt, 1,3kg om ugen. Men virker det ikke ret vildt???? Hvad synes i om min kost? Burde jeg spise mere? Det skal lige siges at jeg ikke sulter mig, jeg spiser som jeg nu føler.

I første omgang er det nok en idé at få noget at spise (udover en banan) mellem kl. 10 og 18.. det er lang tid uden føde. Prøv evt. at få flere mindre måltider fordelt over dagen. Derudover er der, som SNF nævner, alvorlig mangel på frugt og grønt. Ellers synes jeg ikke det lyder så ekstremt med 1,3 kg/uge - men det ville nok stadig være en god idé at skrue lidt op for indtaget og dele det op i flere mindre måltider, så du ikke går for længe uden mad.. også for at kunne holde til det i længden.

Link to comment
Share on other sites

Du forbrænder ikke 4000kcal på en dag... hvis dit mad indtag hver dag er 1500-1600 kcal og du taber dig 1300g om ugen ligger din forbrænding på ca. 2800-2900kcal om dagen.

Så du kan sagtens tillade dig at spise noget mere frokost og måske et mellemmåltid og stadig tabe omkring 800g-1000g om ugen.

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Ud over hvad de andre påpeger (dit energiindtag er MEGET lavt). Er der to MEGET påfaldende ting:

1: Drikker du KUN cola og Kaffe!!! Jeg HÅBER bare du har glemt at skrive at du desuden også drikker et par liter vand om dagen...

2: Din kost er STORT set fri for frugt og grønt - det er IKKE godt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet ud på det, og med denne kostplan får du ca. 1280 kalorier om dagen.

Protein: 28E%

Fedt: 35E%

Kulhydrat: 37E%

Det optimale er:

Protein: 10-20 E%

Fedt: 25-35 E%

Kulhydrat: 50-60 E%

Du burde smide en masse grøntsager, lidt mere frugt og et par liter vand i den plan også!

Edited by Lene83
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share