OT. Træning i Berlin


TBB
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg skal læse næste semester i Berlin og vil gerne fortsætte med at styrketræne. Jeg tænkte at jeg ikke er den første dansker, der tager til Berlin, så måske er der nogle fra mol, der har nogle erfaringer.

Jeg træner pt. i WT centeret på Vesterbro, og leder egentlig efter noget lignende, bortset fra at jeg ikke gider WT mere.

Det ideelle ville være en bokse-, mui thay-, udsprings- eller svømmeklub, der har et ordentligt styrketræningslokale, men styrkeløft eller olympisk løft har også interesse. Top tre prioriteringen er mui thay, olympisk løft og udsprin.

Så hvis der er nogen, der har kendskab til nogle af de ovennvævnte aktiviteter vil jeg være meget taknemlig for en kommentar.

På forhånd tak.

TBB

Link to comment
Share on other sites

Midt i byen ligger der et ganske godt center. Lidt slidt, men med et par squatracks, masser af stænger og håndvægte og lidt halløj til chins, dips etc. Det koster vist 100 euro for et semester - mindre hvis du er indskrevet på Humboldt, Freie eller enkelte andre af byens uddannelsessteder.

Selve stedet ligger i Linienstrasse 121 - inde i gården. Der er åbent fra cirka 12-22. Vægttræning er på 1. sal. I stueetagen er der boksning.

Man melder sig ind på et kontor MEGET langt derfra. Men det kan jeg ikke huske den præcise adresse på.

Så - tag hen i Linienstrasse og tal med dem. Der er en opsynsmand ved skranken når du kommer ind. Og hvis det er den gamle, taler han kun tysk.

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Lige et lille tillægsspørgsmål, jeg har hørt fra nogen, at der skulle være en svømmehal med meget gode udspringsmuligheder, der hedder "Europasportshalle".

Det skulle være europas største svømmehal og ligge under jorden, men på trods af det kan jeg ikke finde noget information om den eller en hjemmeside.

Er der nogen, der har noget info?

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke noget specifikt til svømmehaller i Berlin. Men hvis du søger under Schwimmbad og Berlin giver Google dette svar: http://www.berliner-adressen.de/Freizeit_H...hwimmbader.html

Jeg kan varmt anbefale Volkspark i Friedrichshein mht. løb. Der er små forhindinger, MEGET stejle stigninger og masser af muligheder for sprint, interval. Desuden er der frithængende reb med ringe til fx. dips, muscle-ups etc.

Der er klatrevæg. Skatebaner. BMX-baner. Og man kan også få fadøl og pommes-frites :wink:

Oppe ved Mauerpark (Prenzl-berg) er der Max Schmelling Halle, hvor der er en regulær atletikløbebane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share