Hvormange gentagelser


gotskov
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er begyndt at styrketræne igen, men er kommet i tvivl om jeg gør det rigtigt. Træner jeg med den rigtige vægt og med det rigtige antal gentagelser? Her er hvad jeg laver.

Mave/ryg

3 X 20

Diverse benøvelser

3 X 10

Diverse arm/overkrob

3 X 8

Men hensyn til belastning (kg) sætter jeg så meget på, at det "brænder" efter hver serie og at jeg kun lige er i stand til at gennemføre de 3 serie. Nogle gange bliver de så istedet for 2 X 8 + 1 X 6 i f.eks arme.

Lyder det fornuftigt?

Træning bliver i øvrigt fuldt op med 40-60 min på diverse cykler og crosstrainere.

Formålet med min træning er i øvrigt, at nedbringe min vægt fra ca 108 til ca 95kg. (Hvis det ellers har betydning, er jeg mand (drengerøv!?!) på 33 år og 190cm.

Jeg syntes selv at jeg spiser sundt, men arbejder på at blive endnu bedre til det. Har også lavet en tråd om det :)

Link to comment
Share on other sites

Skriv lidt om, hvilke øvelser det er du tager.. Det er svært at vurdere når du bare skriver diverse øvelser. Du kan finde de forskellige øvelser på http://exrx.net/Lists/Directory.html

Hej Brunsviger,

Ja det ville jo nok være en god ide :) Jeg er dog lige på vej ud af døren, men vil komme med en bedre beskrivelse senere.

Som et hurtigt og forløbigt svar, benytter jeg mig af de maskiner der findes i SATS. Til "kendere" er det de sorte/grå modeller fra Technogym.

Som sagt, skal jeg nok uddybe senere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share