Kreatin og vægttab.


Vanggaard
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg har nu taget kreatin som kosttilskud siden mandag d. 20 August, jeg har kørt 12 g. her i loadingfasen og går ned til 8 her i morgen (onsdag).

Der hvor jeg undrer mig, er bare at jeg har tabt mig siden jeg startede på kreatin. (det skal måske siges at jeg samtidig er startet på proteinpulver, 60 g. dagligt)

Men, af mine tidligere erfaringer, tager folk normalt på af kreatin (vandophobninger), har jeg også selv før gjort.

Men i stedet for at tage 3-4 kg. på, har jeg tabt mig 1 kg.

Min kost er den samme som før (før holdte jeg ca. ligevægtsindtaget)

Er der nogle der kan hjælpe mig?

Jacob.

Link to comment
Share on other sites

De fleste tager lidt på i starten af en kreatin cyklus grundet øget væskeretention, men det er ikke alle. 1kg vægttab på en uge, hvis det kun er baseret på to vejninger er næppe signifikant. Det kan din vægt godt svinge med dagligt.

Hvad vil du have hjælp med?

Link to comment
Share on other sites

De fleste tager lidt på i starten af en kreatin cyklus grundet øget væskeretention, men det er ikke alle. 1kg vægttab på en uge, hvis det kun er baseret på to vejninger er næppe signifikant. Det kan din vægt godt svinge med dagligt.

Hvad vil du have hjælp med?

Jeg har vejet mig hver dag.

Jeg har jo tidligere kørt med kreatin som kostsupplementering og der tog jeg 3 kg. på i den første uge pga. væskerententionen (som du kalder den.)

Så jeg tror jeg søger svar på om der er noget galt, eller hvad det er der sker.

At tabe sig er vel yderst unormalt, hvert fald ikke noget jeg har hørt om før.

Altså, jeg føler er kreatinen hjælper mig styrkemæssigt, men det er bare det vægtsmæssige jeg ikke kan forstå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vejet mig hver dag.

Jeg har jo tidligere kørt med kreatin som kostsupplementering og der tog jeg 3 kg. på i den første uge pga. væskerententionen (som du kalder den.)

Så jeg tror jeg søger svar på om der er noget galt, eller hvad det er der sker.

At tabe sig er vel yderst unormalt, hvert fald ikke noget jeg har hørt om før.

Altså, jeg føler er kreatinen hjælper mig styrkemæssigt, men det er bare det vægtsmæssige jeg ikke kan forstå.

Forklaringen er højst sandsynligt den, - selvom du siger du ca. indtager samme mængde mad - at du spiste mere i den første periode.

Antaget at du ikke ønsker yderligere vægtøgning, er et evt. moderat vægttab + en styrkeforøgelse vel en ganske fin deal?

Link to comment
Share on other sites

Forklaringen er højst sandsynligt den, - selvom du siger du ca. indtager samme mængde mad - at du spiste mere i den første periode.

Antaget at du ikke ønsker yderligere vægtøgning, er et evt. moderat vægttab + en styrkeforøgelse vel en ganske fin deal?

Jeg ønsker nu yderliger vægtøgning, jeg gider bare ikke ligge 300-700 KCal i overskud, men mere 100-200 KCal i overskud - altså tage langsomt på.

Men jo, selvfølgelig er det godt med styrkeforøgelsen, jeg savner bare vægten :)

- Og ja, jeg er efterhånden godt klar over, at problemet må ligge ved maden. Bare uforståeligt, da jeg virkelig spiser og spiser. Men åbenbart ikke nok :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share