Styrketræning: Køb af basisudstyr


gladiator
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg overvejer at købe mit eget træningsudstyr. Jeg har regnet lidt på det for at undersøge om det kan betale sig. I følgende eksempel antager jeg, at jeg træner de næste 30 år.

Dette vil koste 71640kr i abbonement, såfremt jeg træner hos fitnessworld (hvilket er det billigste af de etablerede centre, som jeg kender til).

Regnestykke:

30 x 12 x 199kr = 71640kr

Jeg har intet udstyr på nuværende tidspunkt. Det som jeg skal have er så at jeg kan træne basisøvelser, dvs

dødløft

squat

bænkpres

chinups

skrå bænkpres m håndvægte

military

dips

For at kunne køre ovenstående øvelser har jeg brug for:

Bænk

Vægtstang

Squatstativ

Håndvægte

Vægtskiver

Chinups kan jeg måske køre i squatstativet. Ellers må jeg være kreativ og finde noget jeg kan trække mig op i.

Er der nogen som kan give mig et nogenlunde prisoverslag for, hvor meget vil det koste mig at købe ok kvalitet (ikke nødvendigvis ol-certificeret) udstyr?

Det er ikke kun det økonomiske aspekt. Det er også for at undgå at skulle stå i kø i motionscentret til øvelserne. Har jeg overset noget? Er det en dum plan jeg har?

Jeg er klar over, at jeg ikke får det sociale aspekt med, hvis jeg ikke træner i fitnessworld (eller lignende), men jeg har oplevet at det sociale kan komme i vejen for en optimal træning når man møder gode (snakkesagelige) venner i motionscentret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share