Bivirkninger ved for lav fedtprocent


msk
 Share

Recommended Posts

Er lav fedtprocent sundt?

Grunden til at det ikke kan anbefales at gå længere ned i fedtprocent er, at kroppen dermed ikke kan varetage en række essentielle opgaver - bl.a. hormonbalancen forrykkes, når din krops fedtprocent bliver for lav. Specielt for kvinder kan det have alvorlige og uoprettelige konsekvenser, da deres menstruation ofte ophører, og det kan blive svært at blive gravid på et senere tidspunkt.

Sakset fra http://sundhed.urbanblog.dk/2007/04/23/hva...ikke-fortæller/

Behøver jeg at sige at du selv kan google videre på det?

Link to comment
Share on other sites

Har googlet emnet, men det er altid godt at høre mol'ernes bud på et emne, da det tit viser sig at give en nemmer og mere sandværdig version af svaret.

Dit link virker desvære ikke.....

Edited by msk
Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det ikke bare er en myte?
JEG er sikker!! Man pissefryser!

Der må jeg også sige at jeg er sikker! Da jeg var mindre var jeg MEGET tynd. Jeg frøs altid. Kunne aldrig holde varmen når jeg hopepde i vandet til svømning og når det var vinter.

Idag hvor min fedt-procent er væsentligt højere kan jeg sagtens holde varmen. Sjældent jeg fryser. Der skal typisk noget drastisk til før jeg fryser ordentligt. Eksempelvis en bytur om vinteren i t-shirt. Eller en tur på vandski på den her årstid.

Link to comment
Share on other sites

Reduceret imunforsvar.

Havde en lang periode med meget lav fedt% i forbindelse med konkurrencer, og det kostede to hurtige infektioner med streptokokker og stafylokokker. Lægen krævede, at jeg fik lidt mere fedt, for at det ikke skulle gentage sig, og det har virket.

Link to comment
Share on other sites

Reduceret imunforsvar.

Havde en lang periode med meget lav fedt% i forbindelse med konkurrencer, og det kostede to hurtige infektioner med streptokokker og stafylokokker. Lægen krævede, at jeg fik lidt mere fedt, for at det ikke skulle gentage sig, og det har virket.

Hvad er meget lav? 4-5%? Og er der fx en kurve som viser, hvor meget immunforsvaret svækkes i takt med at fedt% falder?

Edited by Aesthetic
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share