Hjemmetræning


Lorte_muskel
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg overvejer stærkt at begynde at træne hjemme, og i den forbindelse har jeg tænkt at købe en træningsbænk, denne her.

Derudover har jeg håndvægte, som jeg køber de kg der er brug for til.. Jeg ved godt, at en barbell og et squat stativ ville være det mest optimale, men det er der ikke plads til..

Det jeg pt. går og tænker på er, hvilke muligheder jeg har af programmer.. Jeg har hidtil trænet fullbody og 2 split, med øvelser som dødløft, squat, military. Men disse giver problemer når jeg kun har håndvægte til rådighed. Derudover har jeg snuset til EDT-program med en sandsæk, som jeg også er i besidelse af.

Har tænkt lidt på at kører et volume program, men jeg vil gerne have noget mere traditionelt (fullbody, 2 split) også.

Ville et program som dette være optimalt at træne?

3x ugen:

DB bænkpres

Rumænsk dødløft DB (eller andre)

Lunges / pistols (hvis jeg kan få mig lært det)

Snatch

Skulderpres DB

Rows

pull-ups (hvis jeg kan finde en løsning med et pull-up stang)

Biceps curls

Triceps extension

Mave øvelser med sandsæk evt.

Er der andet så spørg endelig.

/L..

Link to comment
Share on other sites

Som det ser ud lige pt. kommer det til at se anderledes ud.

Har kigget på følgende:

Denne bænk

Dette squat stativ

og...

dette vægtsæt

eller

dette

Er der nogen forskel på de to vægtsæt udover, at det ene sæt er med gummi skiver? Er det værd at give de ekstra penge og få gummiskiver vs. de andre?

Hvordan syntes i ellers det ser ud?

Link to comment
Share on other sites

well, der kan være noget om snakken.

Jeg har hidtil trænet i et center som jeg med sikkerhed ved ikke har haft det fineste udstyr, så jeg vil tro at denne stang er bedre eller lige den jeg har trænet med tidligere, og den er fin for mig.

Ved du hvor store disse skiver man får med er i diameter, og hvad er de rigtige OL?

Nu er det ikke fordi jeg træner SL eller VL, jeg træner bare alm. styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har bænken og stativet og jeg er fuldt ud tilfreds med det. Har ikke oplevet nogle problemer med det, så kan varmt anbefale dig at købe det.

Angående vægtskiverne, der ville jeg også have dem du linker til (ville have dem med gummi), men da jeg tog til Århus for at se det, så fyldte det afsindigt meget, så valgte at købe hammer (30mm) i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

well, der kan være noget om snakken.

Jeg har hidtil trænet i et center som jeg med sikkerhed ved ikke har haft det fineste udstyr, så jeg vil tro at denne stang er bedre eller lige den jeg har trænet med tidligere, og den er fin for mig.

Ved du hvor store disse skiver man får med er i diameter, og hvad er de rigtige OL?

Nu er det ikke fordi jeg træner SL eller VL, jeg træner bare alm. styrketræning.

Prøv at tale med Erik Rasmussen (ER equipment)

Han plejer at have rigtigt gode tilbud på stænger og skiver der er fine, så længe du ikke kommer for meget over 200kg.

Han har self. også verdens bedste udstyr, men det er i en anden prisklasse, hvis du vil have fat i den del af hans sortiment.

Link to comment
Share on other sites

Som det ser ud lige pt. kommer det til at se anderledes ud.

Har kigget på følgende:

Denne bænk

Dette squat stativ

og...

dette vægtsæt

eller

dette

Er der nogen forskel på de to vægtsæt udover, at det ene sæt er med gummi skiver? Er det værd at give de ekstra penge og få gummiskiver vs. de andre?

Hvordan syntes i ellers det ser ud?

Jeg har undersøgt tingene, og jeg ender med at handle hos fitnessgruppen.. Billigst + lidt tilbud på køb af flere ting.

Er der nogle der ved, om de skiver der medfølger i sættet på fitnessgruppen er magen til disse?

5290.jpg

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...;showentry=8593

Sættes med gummiskiverne er rigtig lækkert at håndtere under træningen. men 2,5 og 1,25 skiverne kan du bare købe uden gummi da der alligevel ikke er håndtag i dem.

Stangen er utrolig stiv i det, men sålænge du holder sig fra tungere vægte i OL løft er det ok, for den giver sig altså ikke.

Har prøvet at måle den totale diameter på 20'er skiven: 44,5cm

Og husk, bouncer man i dødløft, så dødløfter man ikke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte på at købe noget underlag, så det beton gulv der er i vores skur ikke bliver totalt smadret.

Nogle der har erfaringer med sådan noget og som ved hvor jeg kan købe det?

Der findes gummifliser forskellige prisklasser. De forhandles i de fleste byggemarkeder.

Sig endelig til hvis du vil sælge dine 20kg skiver :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share