køb af MTB-cykel i oman :S


mikkel13
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt der alle rede er mange emner om køb af MTB-cykel, men mit tilfælde er lidt anderledes...

Jeg bor i Oman (arabisk halvø), og skal bo der knap et år i nu. I det lille år der er tilbage skal jeg bruge en MTB-cykel.

I Oman er der ikke så stort et cykeludvalg, den dyreste cykel jeg har set i butikkerne kostede 5000 kr...

Jeg har selv set i de fem butikker der er i en radius på 100 km, og har fundet frem til 2 cykler der kunne være aktuel:

Cykel 1: En MTB-cykel til 2400 kr.

hardtail

3x7 gear

Aluminium stel

V-bremse for og bag

Mærket er fra England.

Cykel 2: MTB-cykel til 1900 kr.

full-suspension

3x7 gear

Aluminium stel

V-bremse for, og skive-bremse bag

Fælgen er ikke sådan flad men spids (ved ikke hvad det hedder), folk (som jeg ikke helt har tiltro til) har fortalt mig at det gør hjulet stærkere

Ved ikke hvor mærket er fra, men er lavet i Taiwan... men det er de fleste cykler vel???

Da jeg godt kan lide at køre vildt på min cykel, og har ødelagt et par andre cykler, vil jeg gerne have kvalitet og at den kan holde til det.

Ved godt de to cykler er billige, og dermed dårlig kvalitet, men i Oman mener man altså det er den dyre gruppe.

Hvad for en burde være bedst? Den billige ser jo ud til at være bedre... men kan ikke forstå det er den billigste, går det ud over kvaliteten?

Vil full-suspension gør cyklen mere glad for at hoppe over noget og lande hårdt, og dermed spare cyklen for nogle grimme vrid?

Vil gerne selv helst køre med hardtail da jeg har en ide om at det er lettere at træde i... er det rigtigt?

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke Bikebuster...

Men fra Danmark vil det koste en del penge at få det sendt... og hvis jeg kun skal bruge cyklen et halvt år mere ville det være dumt at give 1000 kr. for transport :S

Har nu erfaret at her er det der tæller mest på cyklerne, hvor de er lavet og hvor mærket er fra...

Er der nogle lande cykelmærket helst skal komme fra og/eller cyklen skal produceres i?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share