Cut, Pause?


vex
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har cuttet i cirka 2 måneder og jeg er gået fra 72-73 kg til 65 kg. Jeg er 180 høj så det er ikke overvægt overhovedet. Jeg har lidt fedt under navlen jeg skal af med. Mit spørgsmål er: Ville det være fornuftigt at tage en pause med at cutte i lidt tid og begynde at styrketræne? Jeg har en tanita badevægt (Billig upålidelig) der siger jeg har en fedtprocent på ca. 9 og jeg er ret sikker på den er højere end det (jeg poster gerne billede hvis det er, hvis der er nogen der kan bedømme måske). Jeg kan mærke jeg er begyndt at blive meget træt op ad dagen og sulten på de forkerte tidspunkter. Jeg læste alle de indlæg jeg kunne finde om at cutte igennem inden jeg begyndte så jeg har selvfølgeligt prøvet at holde de basale regler.

Desuden begynder jeg i fitnesscenter til januar og ved ikke helt om jeg skal cutte der eller om jeg skal forsøge at få lidt muskler.

(Jeg håber det er til at forstå hvad jeg skriver, ellers skal jeg nok prøve at formulere mig lidt bedre :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har cuttet i cirka 2 måneder og jeg er gået fra 72-73 kg til 65 kg. Jeg er 180 høj så det er ikke overvægt overhovedet. Jeg har lidt fedt under navlen jeg skal af med. Mit spørgsmål er: Ville det være fornuftigt at tage en pause med at cutte i lidt tid og begynde at styrketræne? Jeg har en tanita badevægt (Billig upålidelig) der siger jeg har en fedtprocent på ca. 9 og jeg er ret sikker på den er højere end det (jeg poster gerne billede hvis det er, hvis der er nogen der kan bedømme måske). Jeg kan mærke jeg er begyndt at blive meget træt op ad dagen og sulten på de forkerte tidspunkter. Jeg læste alle de indlæg jeg kunne finde om at cutte igennem inden jeg begyndte så jeg har selvfølgeligt prøvet at holde de basale regler.

Desuden begynder jeg i fitnesscenter til januar og ved ikke helt om jeg skal cutte der eller om jeg skal forsøge at få lidt muskler.

(Jeg håber det er til at forstå hvad jeg skriver, ellers skal jeg nok prøve at formulere mig lidt bedre :blush: )

Lyder som om du har cuttet meget hårdt uden at styrketræne.. altså 65kg for en på 180, lyder for mig som total pinde mand, men det komme jo an på hvad man vil. Du har højst sandsynligt kørt for hårdt på med din diæt, dvs at du har forbrændt fedt men også muskler, det er nemlig meget vigtig hvis du gerne vil have en flot fysik, at du i slutningen af dit cut (de svære kilo) kører med et moderat Kcal underskud (500kcal mener jeg er standarden), ellers så river du bare musklerne af, self også noget fedt, men du opnår ikke et ripped (her mener jeg altså muskuløst look) ved bare at kører hård diæt. Er super vigtigt at styrketræne samtidig, så kroppen forstår at den har brug for musklerne og derfor ikke er ligeså tilstrækkelig til at forbænde dem, i stdet for fedt. Mit foreslag til dig er at komme ned og løfte nogle vægte, hold dig ca på dit ligevægtsindtag, muligvis lidt over. Få lidt muller på kadavret og så gå igang med et fornuftigt cut hvor du max tager ½kg om ugen samtidig med du styrketræner.

Tror du vil opnå gode resultater sådan, men er jo lidt svært når du ikke ligefrem smider detaljer omkring trænning og kost i hovedet på os.

Hør evt hvad andre har at sige, trænning osv er meget individuelt, find ud af hvad der fungerer for dig.

Link to comment
Share on other sites

tusind tak.. det vil jeg helt sikkert gøre..

med hensyn til min kost, jeg har ikke talt kalorier men bare spist en del mindre og jeg spiser ikke ret meget om dagen. Jeg har krop og kost programmet men det er ikke helt aktuelt da jeg ikke selv står for aftensmaden og det svinger meget med indhold og mængde.

Med hensyn til træning har jeg trænet hver 2. dag, jeg har meget begrænsede midler så jeg har kun trænet alm. biceps, mave, dødløft, men jeg har kun 25 kg vægte.

Jeg tror du har ret i at jeg har for stort et kalorieunderskud, jeg er også lidt bange for at mit stofskifte vænner sig til at jeg spiser så lidt og jeg så efterfølgende tager på når jeg begynder at spise mere.

Men jeg vil nu begynde at finde mit ligevægtsindtag og måske drikke en proteindrik om dagen og træne op

takker

// vex

Link to comment
Share on other sites

tusind tak.. det vil jeg helt sikkert gøre..

med hensyn til min kost, jeg har ikke talt kalorier men bare spist en del mindre og jeg spiser ikke ret meget om dagen. Jeg har krop og kost programmet men det er ikke helt aktuelt da jeg ikke selv står for aftensmaden og det svinger meget med indhold og mængde.

Med hensyn til træning har jeg trænet hver 2. dag, jeg har meget begrænsede midler så jeg har kun trænet alm. biceps, mave, dødløft, men jeg har kun 25 kg vægte.

Jeg tror du har ret i at jeg har for stort et kalorieunderskud, jeg er også lidt bange for at mit stofskifte vænner sig til at jeg spiser så lidt og jeg så efterfølgende tager på når jeg begynder at spise mere.

Men jeg vil nu begynde at finde mit ligevægtsindtag og måske drikke en proteindrik om dagen og træne op

takker

// vex

Du skriver at du spiser en del mindre... En del af at sænke fedtprocenten er ikke altid at skære ned på den generelle kost, men om at ændre den til det bedre. Og i flere tilfælde handler det om at spise mere end man plejer. Så hvis du har mærket at du ikke har meget energi, er det også et signal om at du ikke får energi nok.

Men prøv at ligge din kostplan (eller hvad du ca. spiser og gerne i mængder g/ml osv.) for at vi kan se om der evt. er noget at hente af.

Din ugentlige træningsplan som indeholder:

Trænings type?

Hvor meget/lang tid ad gangen?

Hvilke dage - og hvad du træner hvilke dage?

/Densk :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

hejsa

tak for svaret, jeg kan prøve:

Kost:

Morgenmad: (Klokken 9)

Cornflakes, ca. 40 g

Mælk, 150 g (tror jeg cirka)

Middagsmad: (Klokken 12)

Rugbrød, 25 g

Hamburgerryg, 1 skive

Mellemmåltid: (Klokken 15)

1 Klementin eller Pære eller Banan

Mellemmåltid 2: (Klokken 16:30)

1 klementin eller Pære eller Banan + lidt nødder

Aftensmad: (Ca. klokken 18)

meget svært at sige, ofte ret usundt men jeg får altid grøntsager til.

Igår f. eks cirka:

1 Kotelet (Skar fedtet af), stor portion broccoli, ovnkartofler, cirka ligesåstor portion som broccoli (kender ikke grammene deværre)

Vil tro der er 2000 kalorier cirka om dagen? Ifølge krop og kost

Træning:

Jeg er ikke ret god til at træne endnu, også fordi jeg bare har en vægtstang og 25 kg. Jeg prøver at køre til failure så vidt muligt. Jeg prøver også at spise lidt mere de dage jeg træner

Mandag:

Biceps, 25 kg 15*1

Mave, Chrunch, Sit ups osv.

Dødløft, 25 kg 15*1 (Jeg er os lidt påpaselig med den da jeg i forvejen har lidt besvær med ryggen og er lidt bange for skader)

Tirsdag:

Løb 20-30 min/9 km/t

Ikke andet træning end måske en cykeltur men det er sjældent

Resten af ugen går ligesådan med Stykretræning hver 2. dag og Løb hver 2. dag undtagen weekend.

Mit mål er at få sixpacken frem, jeg kan mærke den og se meget lidt af den når jeg spænder, så kan være jeg skal have den bygget op frem for alt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share