Er dette Træningsprogram noget værd?


jonesee
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Jeg træner et program hver 4. dag for at mine muskler skal kunne nå at være restitueret inden jeg træner igen.. Ser således ud:

Squat/ opvarmningssæt: 10x130kg og 3x215kg. Effektive sæt: 3-6x235kg og 8-12x215kg

Bænkpres/ opvarmningssæt: 10x45kg og 3x72kg. Effektive sæt: 3-6x82kg og 8-12x72kg

Rowing/ opvarmningssæt: 10x37,5kg og 3x60kg. Effektive sæt: 3-6x67,5kg og 8-12x67,5kg

Triceps pres liggende/ opvarmningssæt: 10x13,5kg og 3x22kg. Effektive sæt: 3-6x27,5kg og 8-12x25kg

Preachers Bench/ opvarmningssæt: 10x12,5kg og 3x20kg. Effektive sæt:3-6x22,5kg og 8-12x20kg.

Såen ser det ud. Jeg har valgt at kører efter dette princip: http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Lige en ting til.. Jeg kører til udmattelse i det aller sidste sæt i hver øvelse, altså effektive sæt nr.2.

Og det sker af og til at jeg tager effektive sæt nr. 1, 2 gange hvis jeg føler jeg har overskud til det..

Nå hva mener i????

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner et program hver 4. dag for at mine muskler skal kunne nå at være restitueret inden jeg træner igen

2 gange om ugen er fint nok som begynder og til at få nogle resultater, men restitutionsperioden afhænger helt af hvor meget du laver og hvor god form du er i. Derudover kan der sagtens være god mening i at man i en periode træner oftere end man kan nå at restituere 100% fra gang til gang, men den slags har du næppe behov for endnu.

Programmet fejler i øvrigt ikke noget, når man ser på gruppen det er beregnet til, og der er næppe heller noget problem i at tage et ekstra sæt af og til.

Dine tal for squat er meget meget høje - det skulle vel ikke være benpres du laver, og ikke squat? :smile:

Link to comment
Share on other sites

2 gange om ugen er fint nok som begynder og til at få nogle resultater, men restitutionsperioden afhænger helt af hvor meget du laver og hvor god form du er i. Derudover kan der sagtens være god mening i at man i en periode træner oftere end man kan nå at restituere 100% fra gang til gang, men den slags har du næppe behov for endnu.

Programmet fejler i øvrigt ikke noget, når man ser på gruppen det er beregnet til, og der er næppe heller noget problem i at tage et ekstra sæt af og til.

Dine tal for squat er meget meget høje - det skulle vel ikke være benpres du laver, og ikke squat? :smile:

Jeg har trænet i ca. 4 år og grunden til jeg er startet med dette program med 3 dages hvile er fordi jeg fik ad vide at mine muskler ikke fik nok hvile hvis jeg træner hver anden dag, hvilket jeg gjorde, altså hele kroppen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i ca. 4 år og grunden til jeg er startet med dette program med 3 dages hvile er fordi jeg fik ad vide at mine muskler ikke fik nok hvile hvis jeg træner hver anden dag, hvilket jeg gjorde, altså hele kroppen..

ville mene du skulle træne ca 3 dage om ugen don...

d er game :4heart:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i ca. 4 år og grunden til jeg er startet med dette program med 3 dages hvile er fordi jeg fik ad vide at mine muskler ikke fik nok hvile hvis jeg træner hver anden dag, hvilket jeg gjorde, altså hele kroppen..

Det er noget vrøvl at sige sådan.

"Træning" og restitution er ikke konstanter.

Scenarie 1:

1 sæt á 5 reps så tungt som muligt

hver dag

Scenarie 2:

10 sæt á 5 reps så tungt som muligt

2 gange om ugen

Der er næppe nogen tvivl om hvilket scenarie der kræver mest restitution. :smile:

------

Lidt mere tricky bliver det hvis scenarierne er:

Scenarie 1:

4 sæt á 5 reps så tungt som muligt

2 gange om ugen

Scenarie 2:

2 sæt á 5 reps så tungt som muligt

4 gange om ugen

Altså samme antal sæt pr uge, men fordelt forskelligt.

Jeg har ikke noget præcist svar på det setup.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget vrøvl at sige sådan.

"Træning" og restitution er ikke konstanter.

Scenarie 1:

1 sæt á 5 reps så tungt som muligt

hver dag

Scenarie 2:

10 sæt á 5 reps så tungt som muligt

2 gange om ugen

Der er næppe nogen tvivl om hvilket scenarie der kræver mest restitution. :smile:

------

Lidt mere tricky bliver det hvis scenarierne er:

Scenarie 1:

4 sæt á 5 reps så tungt som muligt

2 gange om ugen

Scenarie 2:

2 sæt á 5 reps så tungt som muligt

4 gange om ugen

Altså samme antal sæt pr uge, men fordelt forskelligt.

Jeg har ikke noget præcist svar på det setup.

Oka men er der noget galt med selve programmet,???

Link to comment
Share on other sites

Oka men er der noget galt med selve programmet,???

Som sagt er der ikke noget galt med programmet, men det ville undre mig om det var tilstrækkeligt til en der har trænet i 4 år.

Du svarede ikke på hvordan dine squat-tal kunne være så høje. Der er ikke specielt mange herinde der squatter 200+ for reps uden udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt er der ikke noget galt med programmet, men det ville undre mig om det var tilstrækkeligt til en der har trænet i 4 år.

Du svarede ikke på hvordan dine squat-tal kunne være så høje. Der er ikke specielt mange herinde der squatter 200+ for reps uden udstyr.

Sry.. Det var en fejl, mente benpres.. Hva ville du mene om det hvis nu jeg trænede dette program hver 3. dag.. Skal lige siges at mit mål er muskelvækst og atter muskelvækst.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share