kreatin og protein


young-one
 Share

Recommended Posts

Hey...

Er der nogen her der enten kan svare, eller linke til en tråd om hvordan man, med bedst resultat, indtager kreatin og protein i forhold til hinanden? Her tænker jeg på, om hvordan man skal sammesætte x-antal gram protein med x-antal gram kreatin? Og hvornår (før-, under- og efter træning) er det optimalt at indtage det ene og det andet??

Der er helt sikkert mange der har spurgt om præcis det samme, men vil lig prøve alligevel.. så på forhånd tak.. :smile:

\young-one/

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv 'ny' i det regi, men kreatinen er såvidt jeg ved et stof der kan give dine muskler et ekstra (kortvarigt) boost til visse løft. Man tager kreatinen for at undgå ømhed efter træning og for at kunne træne hårdere/mere. Derudover så hjælper det på rekonstruktionen af musklen efter endt træning - dette er jeg dog ikke sikker på og det kan tænkes jeg bliver tampet oven i hovedet om et par posts af en som har sin viden i orden.

Jeg har fået anbefalet at man indtager kreatinen ca 2timer før træning for at oplade sine depoter, men har hørt en del tale om at det først bør tages efter træning. For maksimal effekt.

Protein er din krops byggesten og bør tages lige efter endt træning, der har kroppen brug for proteinet til genopbygning af musklerne. Jo hurtigere du indtager det efter endt-træning jo bedre.

Sammenhængen mellem protein og kreatin er blot at de begge er præstationsfremmende - på hver deres måde.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet søgefunktionen, men den virker ikke på min pc lige for tiden :s ved ikk om det er min browser eller hvad.. men lig meget.. Jeg har formuleret mig forkert, hvis det fremgår at jeg tror de er afhængige. mener bar at have hørt og set fra en af mine bekendte, at en kombinering mellem indtagelse af kreatin og protein, giver et rigtig godt resultat med øgelse af muskelvolumen.. Så, det var noget i stil med EMTH's svar jeg ledte efter :bigsmile:

Men tak til begge indtil videre :smile:

\young-one/

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet søgefunktionen, men den virker ikke på min pc lige for tiden :s ved ikk om det er min browser eller hvad.. men lig meget.. Jeg har formuleret mig forkert, hvis det fremgår at jeg tror de er afhængige. mener bar at have hørt og set fra en af mine bekendte, at en kombinering mellem indtagelse af kreatin og protein, giver et rigtig godt resultat med øgelse af muskelvolumen.. Så, det var noget i stil med EMTH's svar jeg ledte efter :bigsmile:

Men tak til begge indtil videre :smile:

\young-one/

Okay, kan da godt beskrive det lidt kort så :smile:

Proteinpulver er et udmærket supplement, hvis man ellers ikke spiser kød nok eller lign til at få dækket sit proteinbehov når man træner (muskler er opbygget af proteiner, og har derfor brug for disse for at vokse).

Kreatin, som EMTH lidt er inde på, hæmmer mælkesyren i dine muskler, og gør der derfor mere udholdende. Kan nedsætte restituionstiden (dvs dine muskler kommer sig hurtigere efter en træning), og kan øge din vægt (varierer fra person til person), da der bliver bundet mere vand til dine muskler.

Dette kan være med til at øge din styrke, da en højere kropsvægt synes at føre til dette (kan dog ikke forklare dig hvorfor).

Mht brug af kreatin vil jeg henvise til dette topic (som er at finde over disse indlæg, da det er pinned):

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=36223

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share