Hva er der galt med mig?


barak112
 Share

Recommended Posts

Først og fremmest rigtig Glædelig Jul og godt Nytår til alle på MOL! :nissetunge:

Jeg er en fyr på 32 år der har trænet for styrke og fysisk velvære i nu 7 år.

Er uddannet instruktør og har fungeret som dette i en længere periode, så træningsspørgsmål kommer der nok ikke så mange af.

Men vi kan alle få udvidet vores horisonter og finde svar og blive klogere herinde på MOL er efterhånden min opfattelse.

Vil prøve at fatte mig i relativ korthed.

Problemstilling: Udkørthed/træthed/ingen styrke.

Har haft rigtig mange ting at tumle med i hovedet i en længere periode.

Eks: hård træningscyklus forløb på 20 uger (nåede til uge 6) og gik så kold, nyt arbejde x 2, nye kvindelige bekendtskaber osv osv.

Har gået til coaching og har trukket en masse ressourcer frem i mig selv, hvilket jo er rigtig fint. Men jeg havde fra jeg startede der, et liv i total stilstand - 1 1/2 mdr efter havde jeg nye dates, 3 arbejde, træning 5 gange om ugen plus et band jeg skulle ha op at stå. Så min teori er at tingene er gået for hurtigt. Derfor har jeg nu valgt kun at koncentrere mig om arbejdet og træningen i den 20 ugers træningscyklus der står og venter på mig.

Men efter at ha holdt ca. 3 ugers næsten total træningsstop er jeg ved at gå op i limningen.

Har haft koncentrationsbesvær, massiv træthed hvor jeg kunne sove hele dagen. Den anden dag tog jeg til træning og trænede ganske lidt. Det resulterede at jeg blev voldsomt træt og uoplagt resten af dagen - blev osse småsvimmel.

Kan det være stressrelateret eller er jeg udbrændt og hvad skal jeg være opmærksom på nu og hvordan kommer jeg op igen!? Hvad har i selv af erfaringer her på MOL?

Har søgt en del på emnet men synes ikke at kunne finde svar.

:rudolph:

Kh

Mikael Karlsson

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest rigtig Glædelig Jul og godt Nytår til alle på MOL! :nissetunge:

Jeg er en fyr på 32 år der har trænet for styrke og fysisk velvære i nu 7 år.

Er uddannet instruktør og har fungeret som dette i en længere periode, så træningsspørgsmål kommer der nok ikke så mange af.

Men vi kan alle få udvidet vores horisonter og finde svar og blive klogere herinde på MOL er efterhånden min opfattelse.

Vil prøve at fatte mig i relativ korthed.

Problemstilling: Udkørthed/træthed/ingen styrke.

Har haft rigtig mange ting at tumle med i hovedet i en længere periode.

Eks: hård træningscyklus forløb på 20 uger (nåede til uge 6) og gik så kold, nyt arbejde x 2, nye kvindelige bekendtskaber osv osv.

Har gået til coaching og har trukket en masse ressourcer frem i mig selv, hvilket jo er rigtig fint. Men jeg havde fra jeg startede der, et liv i total stilstand - 1 1/2 mdr efter havde jeg nye dates, 3 arbejde, træning 5 gange om ugen plus et band jeg skulle ha op at stå. Så min teori er at tingene er gået for hurtigt. Derfor har jeg nu valgt kun at koncentrere mig om arbejdet og træningen i den 20 ugers træningscyklus der står og venter på mig.

Men efter at ha holdt ca. 3 ugers næsten total træningsstop er jeg ved at gå op i limningen.

Har haft koncentrationsbesvær, massiv træthed hvor jeg kunne sove hele dagen. Den anden dag tog jeg til træning og trænede ganske lidt. Det resulterede at jeg blev voldsomt træt og uoplagt resten af dagen - blev osse småsvimmel.

Kan det være stressrelateret eller er jeg udbrændt og hvad skal jeg være opmærksom på nu og hvordan kommer jeg op igen!? Hvad har i selv af erfaringer her på MOL?

Har søgt en del på emnet men synes ikke at kunne finde svar.

:rudolph:

Kh

Mikael Karlsson

uden at ha noget at ha det i... så tror jeg måske det ville være en start for dig at få styr på din søvn.. jeg er selv meget afhængig af regelmæssig søvn.. så sover jeg for meget/lidt/uregelmæssigt i perioder ka jeg virkelig mærke det på min energi, koncentration osv... og virker jo som om du sover alt for meget....

men jo lyder som om du har gang i noget udkørthed/stress... :(

ønsker dig al mulig held og lykke...

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest rigtig Glædelig Jul og godt Nytår til alle på MOL! :nissetunge:

Jeg er en fyr på 32 år der har trænet for styrke og fysisk velvære i nu 7 år.

Er uddannet instruktør og har fungeret som dette i en længere periode, så træningsspørgsmål kommer der nok ikke så mange af.

Men vi kan alle få udvidet vores horisonter og finde svar og blive klogere herinde på MOL er efterhånden min opfattelse.

Vil prøve at fatte mig i relativ korthed.

Problemstilling: Udkørthed/træthed/ingen styrke.

Har haft rigtig mange ting at tumle med i hovedet i en længere periode.

Eks: hård træningscyklus forløb på 20 uger (nåede til uge 6) og gik så kold, nyt arbejde x 2, nye kvindelige bekendtskaber osv osv.

Har gået til coaching og har trukket en masse ressourcer frem i mig selv, hvilket jo er rigtig fint. Men jeg havde fra jeg startede der, et liv i total stilstand - 1 1/2 mdr efter havde jeg nye dates, 3 arbejde, træning 5 gange om ugen plus et band jeg skulle ha op at stå. Så min teori er at tingene er gået for hurtigt. Derfor har jeg nu valgt kun at koncentrere mig om arbejdet og træningen i den 20 ugers træningscyklus der står og venter på mig.

Men efter at ha holdt ca. 3 ugers næsten total træningsstop er jeg ved at gå op i limningen.

Har haft koncentrationsbesvær, massiv træthed hvor jeg kunne sove hele dagen. Den anden dag tog jeg til træning og trænede ganske lidt. Det resulterede at jeg blev voldsomt træt og uoplagt resten af dagen - blev osse småsvimmel.

Kan det være stressrelateret eller er jeg udbrændt og hvad skal jeg være opmærksom på nu og hvordan kommer jeg op igen!? Hvad har i selv af erfaringer her på MOL?

Har søgt en del på emnet men synes ikke at kunne finde svar.

:rudolph:

Kh

Mikael Karlsson

altså kan jo være du måske har fået en eller anden sygdom.. prøv at tage en tur til lægen, kunne som sagt også bare være stres, og det tar altså en del længere tid at komme over..

men det gør over træning også.. men lyder som om at det har du styr på!

men held og lykke!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer der lige en kostfreaks bud.....hvordan spiser du?

Nu vil jeg jo tro, at du har styr på det siden du træner?! Men at komme væk fra ALT sukker, "hvide" kulhydrater m.m. gør en kæmpe forskel rent mentalt.

Jeg kan anbefale god protein, 1 spsk hørfrøolie i lidt juice (en olieshot) 3 x dagligt, masser af grønt, max 3 stk frugt pr. dag og lidt tørret frugt hvis sukkertrang melder sig...

Men tro nu også du har presset dig selv lidt for meget på for lidt tid.....

Link to comment
Share on other sites

Hej Mikael!

Jeg synes du skulle tage en tur forbi din læge og få en snak med ham. Det lyder som starten på en depression, og sådan noget skal man ikke spøge med, endsige forestille sig at kosten kan gøre nogen afgørende forskel (med mindre du lever af ren junk, men det er jo ikke tilfældet).

Depression kan udarte sig og have nogle uheldige langsigtede konsekvenser for hjernen, hvis du bare venter på at det går over (du bliver sandsynligvis mere sårbar for næste dep.). Jeg ved godt SSRI (lykkepiller) ikke er noget man bare kaster i halsen, men de kan give det kemiske serotonin-skub, der gør det muligt at vende gråheden og få et normalt engageret og frugtbart liv igen.

Men tag en snak med lægen og få gjort noget ved det!

Held og lykke med det!

:) V

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at alle advarsels lamper blinker her. Alt det du nævner lugter langt væk af stress. Og stress fører til udbrændthed, og udbrændthed kan føre til depression.

Det gode er at alle kan blive hjulpet, og at du forholdsvis tidligt i stadiet er blevet opmærksom på det. Så et godt råd er at gå til lægen, fordi han KAN hjølpe dig og dine problemer går ikke bare væk af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share