styrketræning


hansehen
 Share

Recommended Posts

Jeg mangler et program til opbygning af "basismuskler" - jeg er ikke i træning og har ikke et muskelsæt udover det en lettere overvægtig stillesiddende arbejdende mand som gennemsnit har.

Hvilket program vil i foreslå - antal øvelser, gentagelser, skal jeg inddrage håndvægte e.l.

Har i et program ?

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

MEGET inspirerende læsning og mange gode inputs til en nybegynder.

...Men hvordan forholder jeg mig til, at træne hjemme - mavebøjninger, armbøjninger og andres "kropslige" metoder, evt. suppleret med et par håndvægte e.l.

Jeg har ikke mulighed for, at træne i center.

/Henrik

"Fundament træning for begyndere" hedder artiklen på getbig.dk - læs den!
Link to comment
Share on other sites

tjaa, læs om træning i det hele taget.

I dag ærger jeg mig over, at jeg ikke sprang direkte ud i hård træning. Jeg har 'været bange' for de store øvelser i starten pga folk nærmest forbander dem og får det til at lyde som at man med garanti får en skade i ryggen af at lave dødløft. Jeg mener at du skal lægge stille og roligt ud medens du lærer mere om emnet. Et medlem herinde hedder i hans navn.. uddrag: "99% træning og 1% teori" - hvilket meget godt beskriver hvad du skal i færd med. Hvis du træner/skal træne i et center så vil en time med instruktør være fornuftigt.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share