Ny hofte - hvilket program?


NoGoodPunk
 Share

Recommended Posts

Jeg blev i maj 07 opereret i højre hofte. De var inde og skrabe lidt af knoglerne for at der skulle være mere plads derinde. Indgrebet har ikke været en succes.

I februar skal jeg så ind og scannes igen, og denne gang bliver det så med henblik på ny hofte ifølge lægen. Jeg håber på at kunne få den nye hofte inden sommer.

Selv om der er noget tid til, så vil jeg høre om der er nogle specielle programmer som skåner den nye hofte. Jeg vil jo gerne kunne træne hele kroppen.

Håber der er nogle af jer der har nogle gode svar:)

Edited by NoGoodPunk
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jo, men jeg synes ikke det giver den store mening at komme med et program her. Der er en række begræsninger, efter en du har fået en hoftealloplastik. Det er igen lidt forskelligt efter hvilken type operation du har fået lavet, man opererer ikke på samme måde på de forskellige hospitaler. Det kommer også an på hvor meget du har fået lavet/udskiftet, det kan jeg jo ikke vide på forhånd.

Den første tid efter du er blevet opereret, er det begrænset hvor meget du må belaste din nye hofte. Der vil også være mange spørgsmål som melder sig hos dig, så det vil være en rigtig god ide, at du sammen med en fysioterapeut får lagt et program. Det vil også være optimalt/trygt for dig, at der løbende bliver fulgt op din situation

Desværre er det ikke alle hospitaler der tilbyder genoptræning efter en hofteoperation, så det kan være du selv kommer til at betale for fysioterapi på en privat klinik.

Overordnet set får de fleste god smerte dæmpning og bedre funktionsniveau efter en operation, men der er en del arbejde/træning du skal igennem før det bliver rigtig godt.

Men held og lykke med din nye hofte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share