Ondt i hovedet efter træning


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg oplever stort set hver gang at jeg efter træning for ondt i hovedet. Ikke helt vildt, men alligevel nok til at det er træls.

Har selv tænkt over om det ikke er spændinger der udløser det, men det underlige er at der tit går op til små 2 timer efter træningen før det kommer. Det er ihvertfald ikke fordi jeg får nok væske, drikker tit op til min en liter når jeg træner lang tid.

Det er forholdsvis hurtigt at slå ihjel med et par smertestillende, men kan ikke passe det er den eneste vej frem.

Nogen af jer der lider af det samme, eller har nogle udstrækningsøvelser?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Får tiltider hovedpine når jeg laver f.eks. Barbell-Bænk press, men det kommer typisk i forbindelse med at jeg spænder i nakken/løfter hovedet lidt når jeg er ved at være til vejs ende i mine sæt.

Det du beskriver _kunne være_ forbundet med nogle myoser eller lignende. Altså noget en omgang massage kunne afhjælpe.

Jeg vil være helt ærlig og sige jeg ikke er klar over om det er løsningen, men det kunne lyde som noget massage kan løse op for.

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfald ikke fordi jeg får nok væske, drikker tit op til min en liter når jeg træner lang tid.

Hvis den liter er det eneste du drikker i løbet af dagen er det jo stadig for lidt :wink:

Hvis jeg selv ikke har drukket "ordentligt" i løbet af dagen (typisk 2L vand og 1L mælk) får jeg relativt let hovedpine til træning selvom jeg drikker 1½L vand og 1L mælk under træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share