Hjælp andre til et sundere liv!


Hjorthen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL’ere

Jeg arbejder for et større videndelings projekt. Utrolig mange mennesker er kørt død i tilværelsen eller lever ikke det liv de gerne vil. Vi vil med dette projekt hjælpe folk til at tage ansvar, tro på sig selv og få gjort de ting de ønsker. Der arbejdes med mange forskellige emner, som kan øge kvaliteten i folks liv.

Bl.a. tanker/følelser/handlinger, kost/motion/restitution, uddannelse/udvikling, etik/værdier og de traditionelle budskaber om at vi er afhængige af hinanden og hvorfor – populært kaldet – social intelligens er så vigtig.

For mange kan det lyde meget poetisk, men koger man hvert emne ned på et simpelt plan tror jeg ikke at nogen vil være uenige, når jeg siger at det er vigtige emner.

Vi ønsker ikke at være en løftet pegefinger. Vi ønsker at være der hvis folk beslutter at de f.eks. gerne vil spise sundere. Så vil vi være klar med de grundlæggende principper og fortælle folk hvor de kan søge mere viden.

Det er også vigtigt for os at formidle viden til Unge. Der mangler noget i skolerne. Der fortælles ikke meget om konsvekvenserne ved at sige til sig selv "jeg kan ikke", "Jeg er mindre værd end de andre" osv. Ofte læres der for gode karakterer og ikke for viden/kompetencer. Idræt/motion undervurderes ofte. Firmaer bruger hvert år mange resourcer på at uddanne medarbejdere til at blive mere effektive/sundere/tro på sig selv/udvikle sociale færdigheder. Hvorfor ikke starte i skolen? Det bliver brugt millioner i denne branche. Hvordan vi behandler os selv og andre er nøglen til fremtiden.

Vi vil være troværdige/personlige og vores indhold skal være korrekt og forståeligt. Derfor har vi brug for jeres hjælp til Sundhedsdelen af vores website.

- Har du en god historie du gerne vil dele med andre? Hvad har det betydet for dig at leve sundere? ( motion/kost/viden generelt ). Forstil dig du står foran 50.000 mennesker. Du skal nu med få sætninger motivere folk til at interessere sig mere for motion eller kost. Hvad vil du sige?

Send meget gerne din historie/idéer til mig som PM på MOL. Som e-mail til lundweb @ hotmaill.com . Eller som svar på tråden. Skriv venligst Navn+By/Navn/By eller om du ønsker at være anonym. Din viden kan hjælpe andre!

- Har du kompetencer/uddannelse/lang erfaring indenfor kost eller fitness/træning/motion? Så vil vi meget gerne høre fra dig. Vi har brug for viden, kontrol og din mening om hvad der er vigtigt

Send meget gerne en kort beskrivelse af erfaring/uddannelse/kompetencer til mig som PM på MOL eller som e-mail til lundweb @ hotmail.com

Vi har brug for så mange "fagfolk" som muligt. Jo flere erfaringer og jo mere viden vi kan få, desto stærkere budskab kan vi levere. Vi har det grundlæggende og folk der arbejder på at skrive p.t. Men vi mangler finpudsning, flere personlige erfaringer, flere historier osv

Vores mål for Sundhedsdelen er at have et solidt budskab, som folk ønsker at give videre til venner og familie. At være professionelle nok til at trænere, coachs osv vil hevise til os som supplement til deres undervisning.

Vi kan desværre ikke offentligøre navn, men når det er muligt – forventes indenfor en uge – , vil det blive gjort i denne tråd. Jeg har prøvet at skrive kort, så der mangler en masse detaljer. Har du spørgsmål? Så skriv endelig!

Håber at kunne stjæle et par minutter eller en time fra et par stykker herinde!

Husk! Hvis jeg giver dig et æg og du giver mig et æg, så har vi begge et æg. Men giver jeg dig en idé og du giver mig en idé. Så har vi begge 2 idéer!

Så lad os sammen sprede en masse – gratis – viden og på den måde hjælpe hinanden.

På forhånd tak

Venlige Hilsner

Christian Hjorth Lund

lundweb @ hotmail.com

”P.S.”

- Har du spørgsmål? Skriv dem i tråden/PM eller som e-mail til lundweb @ hotmail.com

- Sundhedsdelen som den ser ud p.t.

¤ Kost

¤ Restitution

¤ Motion ( Herunder : Konditionstræning/Styrketræning/Strategisk aktivitet/Bevægelighedstræning)

- Har du lyst til at give en hånd med? Har du måske 30 mins om ugen? 1 time om måneden? Alle hænder kan bruges. Du behøver ikke have erfaringer/kompetencer indenfor nævnte områder. Send en e-mail til lundweb @ hotmail.com og hør mere!

- Alle arbejder frivilligt. Stærkt inspireret af Wikipedia ånden, viden/idéer fra person til person.

Imagine a world in which every single person on the planet is given free access to the sum of all human knowledge. — J.Wales, Founder of Wikipedia

Edited by Hjorthen
Link to comment
Share on other sites

Hej KnuD45

Der er mange hænder bag projektet, henholdsvis på forskellige områder.

Det er folk der har bidraget med personlige historier, gæste skribenter, advisores osv.

Vi arbejder i øjeblikket på handlingsplan og research indenfor de emner vi vil skabe debat om/fokus på. Derfor er det heller ikke om 1 uge vi går online, nærmere 2-3 måneder.

Opslaget på MOL er primært for website delen, men der er flere der gerne vil give en hånd med offline også, super!

Jeg og en god ven tog initiativet, men æren skal tildeles mange personer :) Når der kommer styr på hosting, smider vi en beta-side op der forklare lidt nærmere om det hele.

Håber det er svar nok

Der er stadig plads til flere hænder til sundhedsdelen og specielt flere personlige historier! Bare et par sætninger! Det kan være omkring den YES!! følelse efter et workout, glæden ved sammenligne nye og gamle billeder, mere selvtillid. Historierne er derude! Hele forummet dufter jo af glade og energiske folk! Lad os få den duft på flaske og sendt den ud i landet :superman:

- Christian

Edited by Hjorthen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share