vægttab


guiboo
 Share

Recommended Posts

hejsa.

jeg er igang med at prøve at tabe det overskydende fedt rundt om maven :tongue:

jeg har regnet mig frem til at jeg skal spise 1600 kalorier om dagen.

og 1 kilo fedt er 8-9000 kalorier. hen over 14 dage vil jeg have et kalorie underskud på 4000. men nu er det sådan at jeg også dyrker motion. hvis jeg nu forbrænder 400 kcal, kan jeg så spise det mere?

på forhånd tak. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hejsa.

jeg er igang med at prøve at tabe det overskydende fedt rundt om maven :tongue:

jeg har regnet mig frem til at jeg skal spise 1600 kalorier om dagen.

og 1 kilo fedt er 8-9000 kalorier. hen over 14 dage vil jeg have et kalorie underskud på 4000. men nu er det sådan at jeg også dyrker motion. hvis jeg nu forbrænder 400 kcal, kan jeg så spise det mere?

på forhånd tak. :4thumbup:

1 kg fedt er 7000kcal :smile: (er ikke rent fedt).

Hvis du rører dig, og forbrænder X antal kcal kan du godt spise lidt mere ja, men jeg ville nok ikke starte ud med at spise tilsvarende mængde (ikke sikkert maskinen rammer spot on mht den forbrændte mængde).

Men alt dette kan du jo regulere ved at veje dig hver / hveranden uge, og notere vægttabet

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget motion dyrker du? Og hvordan er forholdet mellem den motion du dyrker og dit kalorieindtag?

For at opnå et vægttab, der vil noget, skal du efter min mening helst dagligt have forbrændt flere kalorier ved motion end den mængde kalorier, du indtager i kost, så du dagligt er i kalorieunderskud.

:crazy: Stakkels de folk der ligger på 3-4000 kcal under diæt... De skal satme motionere meget så :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:crazy: Stakkels de folk der ligger på 3-4000 kcal under diæt... De skal satme motionere meget så :tongue:

Det er jo heller ikke sikkert at diæt er svaret, snarere en form for "strukturering" så man ca. ved hver dag, hvor meget man har forbrændt og hvor meget man kan indtage... Hvis man regner med at man blot ved at spise 1600 kcal dagligt og i en periode på 14 dage har et kalorieunderskud på 4000 fordi man har spist mindre end normalt, skal der alligevel en vis portion motion til for at man kan tabe sig samlet set og for at man sætter fedtforbrændingen op, så man kan tabe sig.. Det er der vel ikke noget nyt i..?!

Link to comment
Share on other sites

en uge for mig ser normalt sådan her ud:

mandag: ridning (1 time intensivt) og styrketræning.

tirsdag: løb (pt. genoptræningsprogram)

onsdag: ridning 2 timer intensivt.

torsdag: løb (genoptræningsprogram) og ridning 1 time intensivt.

fredag: styrketræning og 1 times intesiv ridning.

lørdag: løb og 2 timers intensiv ridning

søndag: styrketræning og 2 timers intensiv ridning.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget motion dyrker du? Og hvordan er forholdet mellem den motion du dyrker og dit kalorieindtag?

For at opnå et vægttab, der vil noget, skal du efter min mening helst dagligt have forbrændt flere kalorier ved motion end den mængde kalorier, du indtager i kost, så du dagligt er i kalorieunderskud.

Mener du at man via motion alene skal forbrænde det samme eller mere, end hvad man indtager gennem kosten, eller mener du blot at det samlede energiforbrug (inkl motion) skal være højere end indtaget.

Der er væsentlig forskel og jeg synes ikke det er helt klart hvad du mener.

1600kcal som guiboo planlægger at indtage kan jo nemt tage 2-3 timers træning ved fuld skrald at forbrænde (højintens cardio), afhængig af størrelse og kondition naturligvis. Nogen kan selvfølgelig godt finde tid og energi til at træne så meget, men jeg anser det bestemt ikke som en nødvendighed for at opnå et solidt og varigt vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Mener du at man via motion alene skal forbrænde det samme eller mere, end hvad man indtager gennem kosten, eller mener du blot at det samlede energiforbrug (inkl motion) skal være højere end indtaget.

Der er væsentlig forskel og jeg synes ikke det er helt klart hvad du mener.

1600kcal som guiboo planlægger at indtage kan jo nemt tage 2-3 timers træning ved fuld skrald at forbrænde (højintens cardio), afhængig af størrelse og kondition naturligvis. Nogen kan selvfølgelig godt finde tid og energi til at træne så meget, men jeg anser det bestemt ikke som en nødvendighed for at opnå et solidt og varigt vægttab.

Jeg mener at man skal forbrænde mere end man indtager, hvis man ønsker et vægttab, ikke nødvendigvis via motion alene, da man efter min mening også skal have med i beregningen hvilken kost man indtager.

Kan du forklare, hvad det er du mener, som du ikke synes er klart i det jeg siger?

Jeg mente ikke, at guiboo skulle forbrænde de 1600 kcal, som var blevet beregnet frem til at han/hun? kunne tage dagligt, men forbrænde de kcal som det er tidsmæssigt muligt evt ved motion eller på anden måde, selvom jeg mener at motion er den sikreste måde med kostomlægning til at opnå et varigt vægttab. Kender du til en anden måde, vil det være spændende at høre om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at man skal forbrænde mere end man indtager, hvis man ønsker et vægttab, ikke nødvendigvis via motion alene, da man efter min mening også skal have med i beregningen hvilken kost man indtager.

Kan du forklare, hvad det er du mener, som du ikke synes er klart i det jeg siger?

Jeg mente ikke, at guiboo skulle forbrænde de 1600 kcal, som var blevet beregnet frem til at han/hun? kunne tage dagligt, men forbrænde de kcal som det er tidsmæssigt muligt evt ved motion eller på anden måde, selvom jeg mener at motion er den sikreste måde med kostomlægning til at opnå et varigt vægttab. Kender du til en anden måde, vil det være spændende at høre om.

Fint fint. Det lød altså bare på dit første indlæg som om du mente at når indtaget i dette eksempel hed 1600kcal, så skulle energiforbruget fra motion alene være 1600kcal eller mere for at få et vægttab der batter noget.

Energiunderskud samlet set er naturligvis en nødvendighed hvis man vil ned i vægt - det giver forhåbentlig sig selv for de fleste. :wink:

Jeg er helt enig med dig i at det underskud sagtens kan (jeg vil næsten sige bør) realiseret dels gennem øget aktivitetsniveau og dels gennem ændring/restriktion i kosten, så man får mindre energi ind.

Omlægning af kost og/eller motion er absolut en nødvendighed, hvis man ønsker et varigt vægttab. Det er højst urealistisk at forvente blivende resultater på en midlertidig indsats, hvorefter man bare hopper tilbage i de gamle/dårlige vaner. :smile:

til guiboo ->

Et underskud på 4000kcal pr 14. dag er faktisk ret lavt sat. Du burde godt kunne øge dette.

De 1600kcal du har regnet dig frem til du skal indtage er og bliver selvfølgelig kun et gæt og det kan være et passende udgangspunkt. Derefter må du forholde dig til virkelighedens verden, og hvordan din vægt bevæger sig på det pågældende niveau af kost og motion, og justere efter behov.

Link to comment
Share on other sites

Måske det kunne være interessant at beregne vha pulsuret, hvor meget du rent faktisk forbrænder dagligt ved de forskellige aktiviteter og så beregne ca. hvor mange kcal du indtager i den kost du får. Ved dagligt at få et circa-tal på hvor meget man forbrænder, kan man også få en god idé om, hvor meget og hvad man bør indtage af mad, så man kan være i kcal underskud. Tallet vil være mindre abstrakt end det er for dig nu og du vil få en mere konkret plan at arbejde ud fra med henblik på vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share