Reelt kcal-indhold


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Jeg cutter lidt for tiden og tæller derfor kalorier. Jeg har lige spist noget kylling, men er i tvivl om hvordan næringsindholdet bør tælles her.

Det drejer sig om sådan en bakke, man smider i ovnen. På pakken står der at produktets fordeling er 21f/0k/15f og 210 kcal.

Men! - nu trimmer jeg jo skindet fra, så kan jeg stadigvæk regne med de 210kcal pr. 100 gram, eller skal jeg fratrække lidt? (den slags bliver vigtigt når man er på et hårdt cut.. :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Du skal trække noget fra!

Hvis du fjerner alt skind fra kyllingen er der mellem 2 og 6% fedt tilbage afhængig af delen af fuglen. Men det forudsætter at skindet fjernes inden tilberedningeng. Hvis Skindet først fjernes efter tilberedning er der nok en smule af fedtedt der er trængt ind i kødet. Det er dog næppe store mængder vi taler om her! Hvis du fjerner kraften efter bagning og køler den ned vil du også kunne finde ud af hvor meget fedt smelter væk i ovnen! Det vil typisk være en del! Så hvis du kasserer fedtedt der smelter væk så er skindet der er sprødstegt nok heller ikke særligt fedtholdigt længere. Håber det kunne tilfredstille din videbegærlighed!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share