Morgenmad


manzler
 Share

Recommended Posts

Denne Kage kan bruges til folk der kører diæt, og til dem der gerne vil gaine. Jeg spiser den selv til morgenmad samt til det første mellemmåltid. Den mætter og smager som slik. :laugh:

350 Gr. Hvider

100 Gr. Havregryn

15-20 Gr. Kanel

100 Gr. Banan

10 Gr. Flydende sød

20 Gr. Mandler

Det hele blendes sammen og bages som en kage i 25 min v/ 175 Grader.

Kcal: 730

Protein:53

Kul:88

Fedt:18

Velbekommen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver dem også, men da jeg er på diæt har jeg ændret i forholdene.. Ingen banan og mindre havregryn... og så er proteinpulver med chokoladesmag næsten den vigtigste af alle, da den så giver kagerne smag af chokoladekage

3 stk kager:

150 g æggehvider

20 g havregryn

15 g chokolade proteinpulver

SØD + kanel

Forholdene kan man jo ændre så de passer med det forhold man vil have mellem protein og kulhydrater.. derefter kan mængderne passes til så man får det antal kalorier man skal have

Jeg bager dem i silikoneforme, så slipper de nemt bagefter og kan tages med som små kager :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver dem også, men da jeg er på diæt har jeg ændret i forholdene.. Ingen banan og mindre havregryn... og så er proteinpulver med chokoladesmag næsten den vigtigste af alle, da den så giver kagerne smag af chokoladekage

3 stk kager:

150 g æggehvider

20 g havregryn

15 g chokolade proteinpulver

SØD + kanel

Forholdene kan man jo ændre så de passer med det forhold man vil have mellem protein og kulhydrater.. derefter kan mængderne passes til så man får det antal kalorier man skal have

Jeg bager dem i silikoneforme, så slipper de nemt bagefter og kan tages med som små kager :4mewantfood:

Bager du ved samme temp. og tid som ovenstående eksempel?

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver dem også, men da jeg er på diæt har jeg ændret i forholdene.. Ingen banan og mindre havregryn... og så er proteinpulver med chokoladesmag næsten den vigtigste af alle, da den så giver kagerne smag af chokoladekage

3 stk kager:

150 g æggehvider

20 g havregryn

15 g chokolade proteinpulver

SØD + kanel

Forholdene kan man jo ændre så de passer med det forhold man vil have mellem protein og kulhydrater.. derefter kan mængderne passes til så man får det antal kalorier man skal have

Jeg bager dem i silikoneforme, så slipper de nemt bagefter og kan tages med som små kager :4mewantfood:

Anita: Hvilket protein pulver bruger du ? Og ødelægges proteinen ikke under bagning ?

Link to comment
Share on other sites

Anita: Hvilket protein pulver bruger du ? Og ødelægges proteinen ikke under bagning ?

Jeg har i lang tid brugt Maxim's chokolade, men du kan bruge alle proteinpulver.. Jeg har dog erfaret at nogle proteinpulver typer gør "dejen" mere flydende end andre, hvilket er upraktisk når man laver dem som pandekager på en pande, men hvis man til gengæld bager dem i ovnen i forme (eller en stor plade), er man ude over det problem.. !

Protienpulver kan godt holde til at blive varmet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang tid brugt Maxim's chokolade, men du kan bruge alle proteinpulver.. Jeg har dog erfaret at nogle proteinpulver typer gør "dejen" mere flydende end andre, hvilket er upraktisk når man laver dem som pandekager på en pande, men hvis man til gengæld bager dem i ovnen i forme (eller en stor plade), er man ude over det problem.. !

Protienpulver kan godt holde til at blive varmet.

Uhh... sidder og bliver lækkersulten!!! Har du en fordeling på disse?

Link to comment
Share on other sites

Uhh... sidder og bliver lækkersulten!!! Har du en fordeling på disse?

Ja da..

3 stk til morgenmad:

150 g æggehvider

20 g havregryn

10 g proteinpulver

186 kcal

P:K:F

55%:35%:11%

3 stk til mellemmåltid:

150 g æggehvider

15 g havregryn

15 g proteinpulver

182 kcal

P:K:F

64%:29%:8%

Man kan bare justere det ind så det passer med det forhold man ønsker.. !! Det smager godt og kan sagtens laves til flere dage af gangen og opbevares i lukket beholder i køleskabet.. !! Har man råd til det, smager det endnu bedre med banan i sammen med, men det er nok ikke mest optimal hvis man cutter.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Hej JJ - jeg har lige bagt dem i papir-forme, og det fuckede fuldstændig op...hele bunden med de fleste havregryn hænge uløseligt fast...Så jeg er på vej ud efter silikone-forme ;-) Go weekend

Ej, det var ærgerligt - men tak for svaret! :)

Så må jeg også hellere investere lidt penge i dem, hehe...

- og god weekend til dig! c,")

Link to comment
Share on other sites

Lavede sådan en kage igår, i en bradepande med bagepapir - gik fint :smile:

Dog blev det pr gefühl...

1000g æggehvider

150g havregryn

150g proteinpulver (choko)

en røvfuld kanel (dog nok for lidt ~50g or so) - var for at give kagen en tykkere masse... Selvom jeg syntes der kom meget i, var der dog ikke nok - så efter endt bagning strøede jeg et par tsk-fulde sukker ud over kagen, som gav prikken over i'et.

- smager fantastisk :smile:

Kanel blev omregnet til sukker, så har noteret:

75g sukker

Alt i alt:

1831 kcal, fordelt over 51/42/7 (energi-procent) - 235g / 192g / 14g

Næste gang ryger der nogle hasselnødder i, og evt et par enkelte rosiner istedet for sukker. Men helt klart god basis-opskrift :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share