En go' protein-madpakke


darjeeling-ltd
 Share

Recommended Posts

inspireret af tråden om protein-kager/pandekager har jeg været igang med at eksperimentere i køkkenet og synes selv at resultatet var overraskende lækkert, så det vil jeg da lige dele med jer andre herinde:

Til 4 muffins: ialt kun 150 kcal - dvs 50 kcal pr. muffin

150 g æggehvide

40 g tun presset fri for væde

15 g havregryn (bruger selv en økologisk blanding der hedder "5-flager" - kan fås i de fleste supermarkeder)

salt, peber, paprika, friske krydderurter - fx basilikum

en lille smule hakket porre og rød peber.

Det hele piskes/røres sammen og hældes i fire silikone-muffins-forme og bages i ovnen ved 175 grader i ca 30 min.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dette er så selve basis-opskriften, men den kan jo ændres alt efter smag og behov; fx med skinketern, rejer, løg, what-ever you like...men ideen er, at madpakken nu er blevet lidt sjovere og meget lettere...de kan nemlig bages aftenen i forvejen og stilles i køleskab...

Link to comment
Share on other sites

You are so right bette brunsviger....der skulle self ha stået 40 kcal pr muffin...her regner vi nemlig kun i nærmeste hele tal :-) Men stadig en genial opskrift.

Men de lader da til at være et meget godt alternativ under cut.. :tongue: Kunne være man skulle prøve sig ud i det. Hehe. Hvordan mætter de? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at lave de Tun Muffs :tongue: Efter den angivne opskrift. Synes dog de var meget vandede i konsistensen, så kastede mig ud i at lave nogen selv.

500 Hvider

150 Tun "Presset Fri Fra væde" De passer til en dåse tun.

100 Gram Havregryn

Smag til med dild,salt,peber og citron.

Rør de hele sammen og bag ved 175 Grader i 30 min.

KCL Indhold. 750

Protein:102

Kulhydrater:64

Fedt:9

Jeg fik 11 Muffins ud af det:Kcl: 68 Pro:9,2 Kul: 5,8 Fedt: 0,8 Pr Stk.

Jeg spiser selv en halv portion dagligt, da jeg gerne vil have dækket mit protein behov fra mange forskellige ting.

Enjoy :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share