Krampe i læggen!


ettemenna
 Share

Recommended Posts

Jeg fik for et par måneder siden en kæmpe krampe el. lign. i min venstre læg. Det skete efter jeg havde været ude og svømme og på vej op af bassinnet, går min læg fuldstændig i krampe. Det gjorde simpelthen p.... ondt, jeg kunne slet ikke bevæge mig eller sige noget pga. smerten. Jeg kunne kun afvente at den ville aftage, hvilket den selvfølgelig gjorde.

Jeg var et par dage efter noget øm i læggen og tog det roligt med træningen.

Jeg har dog her på det sidste været ude for at den driller mig rigtig meget, f.eks. når det bliver en smule hårdt når jeg løber, begynder det at gøre små ondt og det virker som om den syrer meget hurtigere til end min højre læg samt det virker som om den er på kanten til at gå i krampe.

Jeg har overvejet at prøve at gå til en massør eller fysioterapeut. Hvad tror i kunne være den bedste mulighed?

ps. skal lige siges jeg er i god form og træner en hel del!

Link to comment
Share on other sites

tror at du render rundt med nogle seriøse spændinger i din venstre læg! En fysioterapeut eller massør kan sikkert gøre en del men formodentlig har du brug for jævnlig massage dvs et par gange om ugen. Det kan evt få en bekendt til det da det er væsentligt billigere! Læggen er det også muligt at massere selv!

Problemer som dit opstår typisk som følge af intensiv træning (mængden er naturligvis også af betydning). Løbere vil typisk få det i baglårene cykelryttere i forlår osv. Jævnlig udstrækning kan tænkes at hjælpe samt nogle ekstra viledage i ny og næ! Ikke alle vil opleve kramper af de spændinger der opstår men når det sker forværrer det problemet yderligere! Mit bedste råd vil være hurtigst muligt at få gjordt noget ved det da det på sigt kan give skader som er tidskrævende at komme over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share