Havregryn vs. Havregrød?


Sofie2103
 Share

Recommended Posts

Så vidt jeg ved er havregrød bare kogt havregryn.. :bigsmile:

Præcis! :4thumbup:

Nogen (fx mig :tongue:) synes dog, at fx 40 g. havregryn kogt til grød mætter mere end 40 g gryn ... men det er sikkert meget individuelt. Hvis du er ude på at spare kalorier, er fordelen ved at koge grynene til grød, at du kan bruge vand i stedet for mælk uden at det smager værre af den grund :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Præcis! :4thumbup:

Nogen (fx mig :tongue:) synes dog, at fx 40 g. havregryn kogt til grød mætter mere end 40 g gryn ... men det er sikkert meget individuelt. Hvis du er ude på at spare kalorier, er fordelen ved at koge grynene til grød, at du kan bruge vand i stedet for mælk uden at det smager værre af den grund :smile:.

mener jeg har læst at havregrøds GI er højere end havregryn med mælk (og lidt sukker).... så ifølge det, skulle det vist være bedst at spise havregryn.... ved ik om det så er fordi grøden mætter mest lige med det samme og så kommer udslaget i blodsukkeret kort efter ??? personligt spiser jeg havregryn med mælk...

Link to comment
Share on other sites

havregryn er knuste korn af havre. optages lidt svært af kroppen og over længere tid.

Havregrød er samme knuste havrekerner som koges i ca 3 min, det gør proteinerne lettere og dermed hurtigere at optage i maven.

det er såmænd hele forskellen, begge dele spises med lidt sukker (evt lidt cacaopulver) og mælk.

2 super proteinrige produkter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share