Løbe hver dag?


sofiemaria
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en ung kvinde på 21 år. Jeg er begyndt at løbe og har de sidste 6 dage løbet en kort morgentur (3 km). Jeg synes det er en super dejlig måde at starte sin dag på. Jeg ville høre, om det er okay, at jeg løber hver dag? Så længe min krop ikke brokker sig, er det så ikke ok?

Mvh Sofie

Link to comment
Share on other sites

Man siger generelt at kroppen bør hvile 24 timer mellem løbeturene. Det gør du jo rigtig nok også, men i og med du er lige er begyndt at løbe burde du måske starte stille op - okay, den brokker sig jo ikke så der bør ikke være noget i vejen for at fortsætte.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er en ung kvinde på 21 år. Jeg er begyndt at løbe og har de sidste 6 dage løbet en kort morgentur (3 km). Jeg synes det er en super dejlig måde at starte sin dag på. Jeg ville høre, om det er okay, at jeg løber hver dag? Så længe min krop ikke brokker sig, er det så ikke ok?

Mvh Sofie

Njae - jeg ville nok anbefale dig at starte lidt anderledes op. Godt nok løber du korte ture, men at gå fra slet ikke at løbe til at løbe hver dag er måske lige i overkanten. At din krop ikke brokker sig omgående er ikke nødvendigvis ensbetydende med at du ikke kan få nogle begynder-skader. Kig eventuelt på begynderprogrammerne på www.dourun.dk og hent noget inspiration til et opstartsprogram. Nu melder historien selvfølgelig ikke noget om din grundform - om du er vant til at træne og i så fald hvad?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bare er en stille og rolig morgentur, så tror jeg ikke du skal være så bange. Men der er ingen grund til at smadre sig selv fra starten, så hvis du starter med lidt mindre, kan du nok hurtigt komme op og løbe hver dag uden der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share