syre i benene


Jonne
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en ung mand på 50, ryger desværre ca. 40 cigaretter om dagen.

Jeg har løbe- og cykeltrænet meget for ca. 15-20 år siden og er nu igen begynd at løbetrænr,

Jeg har problem med syre i læggene efter træning,

Varme op og er begynd på, et begynderprogram, laver strækøvelser efter træning.

Problem med mine læg kan det skyldes rygning.? Og vil problemet stoppe, hvis jeg holder op med at ryge.?

Hilsen Jonne

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er en ung mand på 50, ryger desværre ca. 40 cigaretter om dagen.

Jeg har løbe- og cykeltrænet meget for ca. 15-20 år siden og er nu igen begynd at løbetrænr,

Jeg har problem med syre i læggene efter træning,

Varme op og er begynd på, et begynderprogram, laver strækøvelser efter træning.

Problem med mine læg kan det skyldes rygning.? Og vil problemet stoppe, hvis jeg holder op med at ryge.?

Hilsen Jonne

Nej det har ikke noget med hinanden at gøre. Er selv ex-ryger og stop du bare med det :bigsmile: og du vil opleve en åbenbaring i din træning.

Link to comment
Share on other sites

det har nok noget at gøre med at din krop lige skal vænne sig til at løbe igen. nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan eller hvor meget du varmer op, men jeg kunne forestille mig, at det måske ville blive lidt bedre, hvis du sørger for at læggen også er ordentlig varm, inden du begynder at løbe.

Edited by Grundt
Link to comment
Share on other sites

Jeg har problem med syre i læggene efter træning,

'Syre' i læggene under træning skyldes iltunderskud, og dér kunne rygning godt spille en vis rolle.

Ømhed i læggene, især et stykke tid efter træning er nok meget normalt, når man starter op. Jeg oplever det f.eks. også, hvis jeg skifter fra løbebånd i en periode til 'rigtigt' løb ...

Er det umiddelbart efter træning, at du har ondt, og hvor voldsomt er det?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
'Syre' i læggene under træning skyldes iltunderskud, og dér kunne rygning godt spille en vis rolle.

Ømhed i læggene, især et stykke tid efter træning er nok meget normalt, når man starter op. Jeg oplever det f.eks. også, hvis jeg skifter fra løbebånd i en periode til 'rigtigt' løb ...

Er det umiddelbart efter træning, at du har ondt, og hvor voldsomt er det?

Det bliver være og være, bare 2 min.s løb. mit læg føldes stor spændt, og jeg må hoppe hjem.

Jonne

Link to comment
Share on other sites

Det bliver være og være, bare 2 min.s løb. mit læg føldes stor spændt, og jeg må hoppe hjem.

Jonne

Jeg startede for 3 uger siden ca. med at løbe hver morgen. Jeg kunne os have utroligt ondt i mine læg, under og efter turen. Men efter som tiden skrider frem mærker jeg mindre til det, og strækker ud hver gang efter løbeturen på flere forskellige måder.

Skal siges at jeg ikke ryger, så tror ikke rygning har noget med det at gøre. DOG stop alligevel :cool:

Men vil også mene at din udstrækning af læg har en vis del i om de er ømme næste gang du løber. Find en mur eller andet du kan "presse" din fod op mod. :) virker for mig

Håber det løser sig på et tidspunkt for dig.

Seberg

Link to comment
Share on other sites

Måske er det compartment syndrome - fascien omkring lægmusklen er så spændt at blodtilførslen kompromitteres.

Men lige meget hvad så foreslår jeg en tur til doktormanden. Det er slet ikke meningen at man ikke kan løbe 2 minutter i en alder af 50 - ligegyldigt hvor meget man ryger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share