kcal. indtagelse


CHONG
 Share

Recommended Posts

Hej alle i fitness nørder :)

jeg sad her i eftermiddags på kondicyklen og cyklede derud af i mine egne tanker.

da jeg var noget op omkring 1000 kcal. tænkte jeg:

'hvor mange kalorier optager jeg egentlig når jeg spiser?'

for når man hører om der er så sindsyg mange kalorier i fastfood osv,

hvor mange procent af det optager jeg ca?

for det er vel ikke det hele, for meget af det kommer vel også ud.

tror jeg da nok :)

så hvis jeg spiser en fastfood menu på 1000 kcal. hvor meget af det optager jeg så cirka?

ved godt det nok er lidt svært at svare på, hvis der overhovedet er et svar :)

mvh. mig :)

Link to comment
Share on other sites

Hej alle i fitness nørder :)

jeg sad her i eftermiddags på kondicyklen og cyklede derud af i mine egne tanker.

da jeg var noget op omkring 1000 kcal. tænkte jeg:

'hvor mange kalorier optager jeg egentlig når jeg spiser?'

for når man hører om der er så sindsyg mange kalorier i fastfood osv,

hvor mange procent af det optager jeg ca?

for det er vel ikke det hele, for meget af det kommer vel også ud.

tror jeg da nok :)

så hvis jeg spiser en fastfood menu på 1000 kcal. hvor meget af det optager jeg så cirka?

ved godt det nok er lidt svært at svare på, hvis der overhovedet er et svar :)

mvh. mig :)

987

Link to comment
Share on other sites

Regn aldrig med Kcal-viserne på maskinerne....træk en tredjedel fra!

Ang. hvor mange kcal du optager vil jeg mene, uden at vide det, at du optager LANGT størstedelen uanset hvad, da det jo gerne skulle være affaldsstoffer der ingen værdi for kroppen har, der kommer ud af den anden ende...de få Kcal der evt. ikke optages er ikke værd at beskæftige sig med .... det ville være som at skulle tage højde for om du spiser 5 eller 6 ærter.....ret ligegyldigt!

Link to comment
Share on other sites

Som vindruen siger: Du optager det meste energi i det du stopper i kæften, hvis og såfremt du ikke er syg med et eller andet alvorligt.

At der stadig kommer noget ud i den anden ende er jo blot fordi den mad du spiser indeholder uoptagelige ting, der ikke lige falder ind under protein, kulhydrat eller fedt.

Et random franskbrød står til 8g protein, 51g kulhydrat og 4 gram fedt pr 100g - i alt 63g af de 100g er muligt at optage. Resten må ud igen. :smile:

Om fastfood indeholder "sindsygt mange kcal" er jo helt et spørgsmål om målestok og hvad det i øvrigt er man køber. F.eks. kan du hoc MacD se præcis hvor meget deres burgere og menuer indeholder.

Link to comment
Share on other sites

Som vindruen siger: Du optager det meste energi i det du stopper i kæften, hvis og såfremt du ikke er syg med et eller andet alvorligt.

At der stadig kommer noget ud i den anden ende er jo blot fordi den mad du spiser indeholder uoptagelige ting, der ikke lige falder ind under protein, kulhydrat eller fedt.

Et random franskbrød står til 8g protein, 51g kulhydrat og 4 gram fedt pr 100g - i alt 63g af de 100g er muligt at optage. Resten må ud igen. :smile:

Om fastfood indeholder "sindsygt mange kcal" er jo helt et spørgsmål om målestok og hvad det i øvrigt er man køber. F.eks. kan du hoc MacD se præcis hvor meget deres burgere og menuer indeholder.

Hvad er de sidste 37 gram ? :wink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share