Kostprogram


The real deal
 Share

Recommended Posts

Hey alle sammen.. Jeg er en gut på 21 år, der stort altid har kæmpet med 10 kg for meget fedt. og nu har jeg besluttet mig for det skal være slut.. :)

Jeg er 190 høj og vejer ca 96 kg dvs. et BMI på 26.6

De ekstra KG sidder hovedsagligt på lårene og maven. hvis i skulle have brug for yderligere oplysninger sig endelig til!

Jeg spiser ofte rugbrød med tun, makrel og kalkun/kylling pålæg, derudover starter dagen med havregryn, og i løbet af dagen frugter, til aften spiser jeg "Mors mad", som oftest består af kylling, kalkun og altid med grønt til..

Af motion dyrker jeg lettere styrketræning 2-3 gange om ugen.

Det jeg håber at få hjælp til er et par eksempler på dagskost incl mængde, som man kan følge ret grundigt, og dermed opnå det ønskede resultat.. Nogle flinke mennesker derude der kunne tænke til at hjælpe mig?

Mvh Troels

Link to comment
Share on other sites

Altså, nu er jeg ikke ekspert, men som jeg ser det, ville det enkleste være at ændre lidt i det du allerede gør. Din mad virker jo sådan nogenlunde fornuftig.

Tag kun en enkelt portion aftensmad, begynd eventuelt at spise af en mindre tallerken, så tror hjernen stadig at man får en "HEL tallerkenfuld" selvom man reelt spiser mindre. Og spis langsomt.

Hvis du har mulighed for det, så forsøg at sprede frokosten ud over 2-3 mindre måltider. For eksempel spiser jeg frokost kl 10, 12 og 15.

Derudover kunne du jo gøre lidt mere ud af styrketræningen, du siger jo selv at det er "let" træning, og det rykker jo ikke så meget. Suppler eventuelt med en gang cardio når du nu træner alligevel, det forbrænder jo altsammen.

Eller kan du jo downloade dette udmærkede program: http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=243&M=7

Der kan du skrive alt hvad du spiser ind, og dermed få en idé om hvor mange kcal du indtager, samt fordelingen i fedt, kulhydrat og protein, så du kan se hvor du eventuelt kan spare lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det er desuden vigtig at:

Du ikke spiser efter kl 20

Du ikke sover for længe (8 timer)

Det der rugbrød og tun virker på mig lidt lumsk...pas på ikke at spise det bare fordi det smager godt:)

En god idé er at lave nogle sit-ups så du får pulsen op.

Undgå at drikke for meget alkohol.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Er du nu helt sikker på, at det IKKE er kl. 19.57 eller måske endda kl. 20.03, hvor naturlovene holder pludseligt op og kuponhæfte- og damebladsmyternes tyranni begynder?

I øvrigt viser nyere søvnforskning entydigt, at det er for lidt søvn, som laver uorden i den normale appetitregulering med særdeles kraftigt forøget kalorieindtag til følge.

PS:

Der er faktisk stadigvæk INGEN betydelig grad af magi i fedme eller fedttab på trods af, at en hel milliardindustri med tilhørende Stocholm-syndromramte kursisters og kronisk vidensfornægtende fedmefundamentalistiske fruentimmere postulerer det modsatte mod bedre vidende!

Link to comment
Share on other sites

Det er desuden vigtig at:

Du ikke spiser efter kl 20

Du ikke sover for længe (8 timer)

Det der rugbrød og tun virker på mig lidt lumsk...pas på ikke at spise det bare fordi det smager godt:)

En god idé er at lave nogle sit-ups så du får pulsen op.

Undgå at drikke for meget alkohol.

Man får da ikke pulsen særlig meget op af sit-ups, og rugbrød og tun er da helt fint (udover at det smager af røv :tongue: ).. Det med kl. 20 giver heller ikke rigtigt nogen mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt hvor i får jeres viden fra? og det kan sagtens være at min viden er noget jeg har fundet på....men "omkring kl 20 (eller 21 for filen da!)" vil kroppen begynde at nedsætte sit stofskifte og om natten vil stofskiftet være videre nedsat. Hvis man indtager meget mad inden man går i seng vil det følgeligt ikke blive forbrændt og vil derfor blive lagret i kroppen.

Jeg ved ikke i hvilket tempo i laver sit-up, men jeg får pulsen godt op og det er bedre en at løbe rundt i sin stue :) (hvis man ikke gider løbe ude).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share