Bedste løbetræningsur pt.?


Zuffox
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden gjort op med mig selv, at jeg må se at få købt mig et ordentligt løbeur og så kaste nærigheden af mig, når det kommer til at punge ud. Sidst jeg tjekkede, var det vist ForeRunner 3XX, der var favoritten, når det kom til løbeure; men det er efterhånden lang tid siden, og meget kan have nået at ændre sig efter da. Med dén prisklasse, man nærmest uundgåeligt kommer op i, kan det lige så godt være et køb, der måske holder de næste ti år eller længere; "saved now is later spent", som man siger.

Det ville selvfølgelig være rart, hvis der er en art prisklasseinddeling, så man fx kunne tage en prisklasse med 1-599-; 600-1199 og 1200-1800 - og eventuelt 1800-*.

Kravene er primært, at der er mindst fem segmenter (1-2-4-1-2 minutter fx), pulsmåler og evt. mellemtider (jeg kan sgu ikke engang længere huske, hvad mellemtider er).

På forhånd tak. :smile:

Edited by Zuffox
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et FR305 og jeg ville ikke bytte det for noget. Alting virker upåklageligt, bare lige man har gjort sig klart at GPS ikke kan måle 100% nøjagtigt. Men den misvisning jeg oplever er absolut så minimal at man ikke kan forlange mere. jeg ved ikke lige hvad du mener med segmenter og mellemtider, men du kan i hvert fald lave dine træningsture fuldstændig som du selv vil, både med puls, fart, tid og afstand.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eheh, glemte lige at følge op. Og så ville det selvfølgelig være rart med flere svar.

Men hvis der nu kun er Forerunner-fans herinde, er 305-modellen så at foretrække frem for 405-modellen? Og hvilke fordele og ulemper ligger er der ved dem - hvilke af disse har været udslagsgivende for valget?

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber selv med Polar RS800SD, men er blevet forelsket i Garmins Forerunner 405.

Det ligner mere et ur end forgængeren, urskiven virker som menuvælger, hvilket er ret sejt.

Gps'en har mange fede funktioner, bla. kan du få den til at huske hvor du har løbet, du kan således bare tonse rundt i ukendt terræn. Når du vil hjem, trykker du på en knap og uret viser dig vej tilbage af den rute du kom.

Du kan opsætte en virtuel løbemakker, så hvis du vil løbe fx 10 km på 40 min, kan du indstille løbemakkeren til at løbe på netop den tid. Du kan så hele tiden se hvor langt du er foran eller bagefter.

Du kan uploade din rute til din computer og se hvor du har løbet og den har kadancemåler til cykel, så uret egner sig også til mulitisport.

Se evt. denne video om uret.

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen Bodholdt
Eheh, glemte lige at følge op. Og så ville det selvfølgelig være rart med flere svar.

Men hvis der nu kun er Forerunner-fans herinde, er 305-modellen så at foretrække frem for 405-modellen? Og hvilke fordele og ulemper ligger er der ved dem - hvilke af disse har været udslagsgivende for valget?

Forerunner 305 er et kanon godt ur, eneste ulempe er at bib-alarm ikke er særlig højt, har lige sendt min til reparation er spænd på om det bliver bedre, ellers er det et af de bedste ur til dato.

Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share