Garmin vs. Polar


Mbo
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Håber der er nogle der kan hjælpe med lidt råd.

Påtænker at købe et pulsur her en af de nærmeste dage. Har undersøgt markedet og har snakket med et par venner omkring det. Tænkte dog at jeg også lige ville have et par andre kommentarer med på vejen. Jeg er nået frem til enten at købe Polar RS800SD eller Garmin 405. Garmin er, så vidt jeg kan se ikke kommet til dk endnu, men skulle komme snarest. Er der nogle der har erfaringer med disse to urer eller blot et af dem? Jeg har prøvet at finde sammenligninger på både danske, tyske og engelske sider, men uden held :dry:

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvilket ur der ville være det bedste løbeur, og hvorfor? Jeg er interesseret i at analysere mine data når jeg kommer hjem. Derudover kan jeg se at Garmins er med GPS - er det udviklet ordentligt endnu? eller skal man holde sig til en af de andre?

Takker :wink:

MBO

Link to comment
Share on other sites

Derudover kan jeg se at Garmins er med GPS - er det udviklet ordentligt endnu? eller skal man holde sig til en af de andre?

Hvad mener du med "udviklet ordentligt endnu" ? Min kone har i det seneste 1½ år brugt en Garmin med GPS og sidder efter løbetures troligt og kigger på hele ruten på kortet og sammenholdt med puls m.v. Dermed er der styr på turene med meters nøjagtighed.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med "udviklet ordentligt endnu" ? Min kone har i det seneste 1½ år brugt en Garmin med GPS og sidder efter løbetures troligt og kigger på hele ruten på kortet og sammenholdt med puls m.v. Dermed er der styr på turene med meters nøjagtighed.

Man bude lade være med at svare, når det eneste man kan skrive er sådan et surt opstød.

Jeg har ikke selv den store erfaring med Garmin pulsure, men mit Polar har aldrig svigtet, jeg har dog heller aldrig haft brug for de avancerede funktioner som analyse af mit

løb. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv et Polar RS800SD G3 (dvs. GPS senderen), men har også prøvet Forerunner 305 - du finder jo nok næppe nogle der har prøvet 405'eren, når den ikke er kommet på markedet. :wink:

Nogle af forskellene er, er at med polar er GPSen en seperat anordning, hvilket selvfølgelig er lidt besværligt når man skal løbe. Men da jeg også bruger det til spinning, er det rart bare at have et lille ur (det kan 305'eren næppe kaldes) til det.

GPS senderen skal sidde på armen - har prøvet at have den på foden, og det var ikke den store succes. (Fandt ikke noget signal)

Ellers er min opfattelse at det tager lige lang tid at finde signal med Polar vs. Garmin.

En anden forskel er at man med Polar ikke bagefter kan se sin rute på et kort. Man kan overføre data om puls, hastighed og distance, men ikke forbinde det til et kort. Antager at man også kan det med det nye Garmin ur.

Ellers er min opfattelse at begge ur har omfattende funktioner, til puls-/hastighedszoner, programmering af interval løb mv.

Link to comment
Share on other sites

Har for nyligt investeret i en Garmin Forerunner 305 og er indtil videre meget tilfreds. GPS-delen virker perfekt.. det tager i snit en 20-30 sek. at få et lock og har ikke oplevet at den har mistet signalet, når først den har fanget det. Man kan fx benytte motionbased.com til at se ruterne på Google Maps efter træningen.

Jeg bruger mit til cykling og valgte derfor 305'eren.. hvis jeg skulle bruge det som løbeur, ville jeg vælge 405'eren. 305'eren er relativt stort at have siddende på håndleddet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

Infreq: Jeg har læst flere forskellige steder at der kan være problemer med gps'en hvis man eksempelvis løber i skov, men godt at høre at din kone ikke har haft nogle problemer med sin.

Ellers også tak til jer andre som kom med indlæg. Lyder indtil videre ikke som om der er nogle der har nogle erfaringer med 405'eren, da den som sagt ikke er kommet til dk endnu.

MBO

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes 305 er blevet bedre til at måle distancen, jeg ved ikke om der er kommet lidt bedre satellitdække her i Danmark, men det er virkelig lidt det viser forkert nu. Jeg har et rimelig lille håndled og jeg synes ikke uret virker stort, det vejer ikke ret og det er designet til at "følge" håndleddet, så det virker overhovedet ikke generende at have på. En meget fed feature i både Garmin Training Center og de andre programmer der kan hente data fra uret, er at man kan se ruten på Google Earth og i hvert punkt den har målt kan man se tid, distance, gennemsnit og puls.

405 er en "light" version af 205 og 305, så jeg ville holde mig til 305.

Edited by KnuD45
Link to comment
Share on other sites

Infreq: Jeg har læst flere forskellige steder at der kan være problemer med gps'en hvis man eksempelvis løber i skov, men godt at høre at din kone ikke har haft nogle problemer med sin.

Der er et generelt problem med at bruge GPS i "tætte" områder, det være sig i skoven om sommeren eller i byer med høje bebyggelser generelt. Jeg har selv et 305, men jeg ved fra andre løbere med Polar, at de oplever det samme.

Generelt foretrækker jeg Garmin, jeg synes urene har bedre menusystemer og er lettere at betjene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Genoplivning!

Har læst mange ekspert- og- brugeranmeldelser om Garmin Forerunner 305 og Polar RS800G3. Der er stor begejstring for forerunners stærke gps-signal. MEN: Er jeg alene om at mene at disse to gps-modtagere er langsomme når det gælder måling af acceleration i forhold til forerunner 201/301?

Forerunner 201/301, registerer efter min mening hurtigt en øgning/fald i hastighed og stabiliserer sig lynhurtigt på den nye hastighed (1-2sek), hvor det med 305'eren kan tage 20 sekunder, alt efter før- og- efter-hastighed.

Hvordan er det med Forerunner 405 og dette problem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share