Pulsur til Mac?


BaronBakker
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

I forbindelse med at jeg skal tabe mig, er jeg på jagt efter et pulsur med medhørende software som fungerer på en Mac. Nu har jeg søgt en del på nettet uden held, så nu prøver jeg her...

Kender nogen en god producent/mærke/model?

På forhånd tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 305'eren og er mægtig godt tilfreds. Prøv at google det og find nogle customer reviews om det, og du vil se, at de fleste er godt tilfreds med deres 305. Brug rei.com, søg på forerunner og klik på customer reviews. Sådan besluttede jeg mig.

Se fx her Garmin Forerunner 305

Det fede er, at man kan så præcist hvor langt man har løbet i real-tid - altså lige nu og her - og selvfølgelig hastighed, højdemeter, kilokalorier, puls, usb-baseret oplader, interface, etc.

Jeg bruger det til løb og MTB, og især til løb er det fedt - og ubarmhjertigt - med præcis distanceangivelse. Man tror altid ens ture en længere end de er!

"Minusser" er prisen - små 3000 kr. ikke? - og størrelsen på uret. Der er dog kommet en 405 model, der ligner et alm. ur lidt mere, men det er vidst endnu dyrere.

Jeg købte min 305 i USA til ca. halv pris (300 $), så med den lave dollarkurs er det klart det værd, hvis altså man skal derover. Kan se at REI har tilbud lige nu, måske det endda er billigere at købe det i USA selv med told, fragt, etc. Mange US firmaer sender dog ikke uden for US.

Link to comment
Share on other sites

Forerunner 305 er faldet noget i pris og koster nu 1.650 - 1.800 kr, alt efter hvor man køber den.

Har selv en FR305 og er også meget tilfreds.. benytter motionbased.com samt Trailrunner, der begge er noget bedre end Garmins software til Mac. Man kan kun se de sidste 10 aktiviteter på motionbased - medmindre man betaler for et abb. men det er ellers et glimrende værktøj og fint at have adgang via sitet. Her er fx lidt data fra 305'eren fra en cykeltur i søndags.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share