hovedpine v bænkpres


rask
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg er, for ikke så lang tid siden, begyndt at styrketræne. har trænet lidt hist og her førhen.

Jeg har det problem, at når jeg skal løfte bænkpres, får jeg ondt i baghovedet. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg går ud fra, at det er fordi jeg anstrenger mig og så presser mit hovede ned i bænken mens jeg løfter. Jeg har prøvet det flere gange. Men også gange, hvor det ikke har været noget problem. I dag resulterede det i, at jeg måtte stoppe midt i mit 3. sæt. Det er en forholdsvis smertefuld hovedpine, som jeg har 5-7 minutter efter jeg har løftet.

Er der nogen som har/ har haft samme problem? Og hvad fanden gør man ved det?

På forhånd tak!

Rask

Link to comment
Share on other sites

Jeg har søgt og læst lidt på nettet.

Flere skriver, at det kan være fordi vejrtrækningen ikke bliver udført ordenligt under træning, og det tror jeg helt sikkert på. Jeg kommer nemt til at holde vejret. Det vil jeg lige tænke over næste gang jeg træner.

Har også læst, at man skal indtage en masse salt, her mens det er varmt, for at undgå hovedpine.

Kom alligevel gerne med flere inputs, hvis i mener det kan være til gavn ;)

Rask

Link to comment
Share on other sites

Det kan også være en spændingshovedpine som skyldes muskelkontraktioner i baghovedet og nakkens muskulatur. Hvad du derimod kan gøre for at undgå det, har jeg desværre ingen gode bud på. Eventuelt kan du forsøge at undgå at bruge nakkemuskulaturen til at presse ned i bænken med når du løfter. Men det er nok et long-shot.

Link to comment
Share on other sites

Igen i dag ved træning oplevede jeg hovedpinen, selvom jeg trak vejret alt jeg kunne mens jeg bænkede.

Den var dog så slemt som sidst, og jeg kunne da gennemføre min bænkprestræning, men det ændrer ikke på, at det er virkelig irriterende. Smerten blev dog gradvist bedre, men jeg kan stadig mærke hovedpinen og jeg startede min træning omkring 14:20.

Jeg er noget nær 100% sikker på, at jeg drikker væske nok.

Rask

Link to comment
Share on other sites

Igen i dag ved træning oplevede jeg hovedpinen, selvom jeg trak vejret alt jeg kunne mens jeg bænkede.

Den var dog så slemt som sidst, og jeg kunne da gennemføre min bænkprestræning, men det ændrer ikke på, at det er virkelig irriterende. Smerten blev dog gradvist bedre, men jeg kan stadig mærke hovedpinen og jeg startede min træning omkring 14:20.

Jeg er noget nær 100% sikker på, at jeg drikker væske nok.

Rask

det kan være ligesom sortiaris siger muskelsammentrækninger. prøv at tage lidt vægt af og se om det hjælper. hvis det gør så få styr på teknikken og lær at slappe af inden du smider mere vægt på igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share