Kreatin under cut?


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hey!

Tænker på om det er fordelagtigt at anvende kreatin under cut?

Det kan jo evt. hjælpe med at holde lidt på styrken så man ikke taber for meget der.

Men samtidig burde det ikke være det bedste for et cut, da man jo kan opleve lidt væskeophobning i kroppen, eller er det ligegyldigt?

har aldrig kørt kreatin før, så ved ikke hvordan min krop helt vil reagere.

Har godt nok cuttet 4 kg. men ku godt tage 1-2 mere, så overvejer lidt om man med fordel ku køre kreatin under diæten?

Også lidt fordi jeg er okay i fedt% så er noget til det punkt hvor der skal lidt mere til for at smide fedt og komme længere ned, her snakker vi en fedt% på en 8-10 stykker.

Hvad siger i derude?

Link to comment
Share on other sites

Som du netop selv skriver kan det være en fordel at anvende kreatin under cut da man derved kan bibeholde sin styrke i længere tid og derved undgår atrofi. Derfor er det ganske fornuftigt. Hvad angår væskeophobningen er det jo som sådan ligegyldig for din cutting da det jo er væske og ikke fedt der bindes. Væsken vil være forsvundet relativt kort tid efter du stopper med dit kreatin supplement.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes ik det er en god ide, du vil tage nogle kg på af væskeophobningen som jo godtnok ikke er fedt men kan aligevel virke demotiverende. Det vil ikke gøre at du holder mere på muskemassen, du vil måske ha en marginal bedre udholdenhed.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes ik det er en god ide, du vil tage nogle kg på af væskeophobningen som jo godtnok ikke er fedt men kan aligevel virke demotiverende. Det vil ikke gøre at du holder mere på muskemassen, du vil måske ha en marginal bedre udholdenhed.

Den ekstra væskeophobning er da netop god for psyken, da man så ikke mister så meget størrelse.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes ik det er en god ide, du vil tage nogle kg på af væskeophobningen som jo godtnok ikke er fedt men kan aligevel virke demotiverende. Det vil ikke gøre at du holder mere på muskemassen, du vil måske ha en marginal bedre udholdenhed.

Jeg er meget uenig. Selvfølgelig holder du bedre på muskelmassen hvis du kan give den mere gas i centeret.

Today's tip comes from Christian Thibaudeau:

Creatine and Cutting

Should you take creatine while on a fat loss diet? I wouldn't say that it's a "must," but it's pretty darn close to being one. While on a diet, creatine will allow you to be able to sustain a higher level of effort in the gym. It'll also swell your muscles which is helpful psychologically (you won't feel as if your muscles are wasting away because they're "flat.")

Christian Thibaudeau's (T-Nation) mening om sagen.

Jeg er fuldstændig enig i hans syn på sagen.

Edited by Lassefar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share