Den irresterende delle!


HelenaPigen
 Share

Recommended Posts

:crazy: Hejsa<3

jer er ikke tyk men jeg er begyndt at få en delle på maven..

Får jeg for lidt kalorier? hvis jeg gør det hvad skal jeg så spise og i stedet for at spise noget andet kan jeg så ikke træne? og hvad for noget trænning hjælper så? mavebøjninger?

Håber i eksperter herinde vil hjælpe mig for er begyndt at føle mig lidt tyk med den delle.. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

HAHA...for det første, så får man ikk deller af at indtage for få kalorier. hvis ikk andet så burde det give modsat effekt.

Der er ikk andet at gøre for dit vedkommende end at begyndet at mitonere, træne, holde din krop aktiv. Grunden til at du får deller er pga. ophobning af fedt, fordi kroppen ikke for omsat det.

Det er derfor vigtigt med at motionenre. Så skal du også holde dig på et lavt kalorie indtag så du forbrænder mere end du indtaeger. således vil du få fjernet dellen. Men vær tålmodig. Har selv haft problemer med tålmodigheden før.

håber det svarer på dit spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

DJ1337's svar er lidt.. sløret, så prøver jeg lige at besvare:

Fedtvæv opbygges, efter teorien, fordi man indtager mere energi end man forbruger. Dette er dog ikke altid tilfældet, da fedtvæv ikke bare er affaldsplads for overskydende energi - desponering af energi i fedtvævet er en aktiv proces, som er reguleret af kroppen. Men, som basis plejer en god målestok for hvornår man deponerer energi i fedtvæv og hvornår man forbruger det, være, at når man er i kalorieoverskud, så deponeres fedtet i fedtvævet og når man er i kalorieunderskud, så forbruges energien fra fedtvævet.

Fedt bliver primært deponeret i bugen og derfor får du din delle. Det kan skyldes, at du indtager for mange kalorier indenfor små perioder, fx ved at spise 3 kæmpe måltider om dagen, i stedet for at spise 6 mindre måltider.

Motion/whatever er ikke nødvendigt for fedttab, men du bør alligevel bevæge dig, fordi det er sundt. Mavebøjninger vil overhovedet ikke hjælpe dig, tværtimod, du vil bare få større muskler der og en større mave; det er har ingen indflydelse på dellen.

Det du skal gøre er at spise 'sundt' og ikke for mange kalorier om dagen og så skal du, vigtigst af alt, fordele kalorierne ligeligt over hele dagen og ikke kun spise, fx, 3 kæmpe hovedmåltider.

Link to comment
Share on other sites

Fedt bliver primært deponeret i bugen og derfor får du din delle. Det kan skyldes, at du indtager for mange kalorier indenfor små perioder, fx ved at spise 3 kæmpe måltider om dagen, i stedet for at spise 6 mindre måltider.

Det du skal gøre er at spise 'sundt' og ikke for mange kalorier om dagen og så skal du, vigtigst af alt, fordele kalorierne ligeligt over hele dagen og ikke kun spise, fx, 3 kæmpe hovedmåltider.

Antallet af måltider er i praksis ikke relevant, da det er den samlede mængde indtaget energi, som har relevans i forhold til vægt.

At det måske vil være behageligt i form af et stabilt blodsukkerniveau at indtage 6 måltider om dagen i stedet for 3 er en anden sag.

Link to comment
Share on other sites

Antallet af måltider er i praksis ikke relevant, da det er den samlede mængde indtaget energi, som har relevans i forhold til vægt.

At det måske vil være behageligt i form af et stabilt blodsukkerniveau at indtage 6 måltider om dagen i stedet for 3 er en anden sag.

Den samlede mængde indtagede energi er ikke det eneste relevante i forhold til vægten. Adipøst væv er ikke bare en losseplads for energi, som er tilovers. At desponere energi i vævet reguleres af kroppen og er afhængig af hormoner. Deriblandt insulin. At spise store måltider(ofte indholdende mange kulhydrater) giver derfor en enorm insulin peak, som hurtigt falder igen, hvilket forårsager en desponering af en stor del af energien fra netop det store måltid i det adipøse væv.

Hvis måltiderne over dagen ikke havde relevans for vægten, ville du jo i princippet kunne spise alle kalorierne kl. 08.00 og ikke behøve spise før kl. 08.00 næste dag. Husk at tid er et menneskeskabt begreb; dage eksisterer såvidt ikke i for kroppen. Der er kun føde ind og energi forbrugt og de processer der regulerer disse begreber.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

ej, synes nu ikk den var svær, og ja jeg var oppe i Bio A hehe. tjo der var den sidste opgave med at skulle lave resultat af DNA restriktionsanalyse, som jeg bare lavede tilfældigt heh..

Jeg hader genetik og jeg hader natur.

Der kommer 1 genetikopgave og 2 naturopgaver. Jeg hader livet.

Opgave 2 med inaktivering af X-kromosom var uendeligt svær, men det var nok fordi jeg gjorde spørgsmålene sværere end de var og fandt problemstillinger steder hvor jeg ikke burde.

DNA-restriktionsanalysen skulle laves således:

A B C

_.... _.........

.................

.................

......._.... _

A = Homozygot dominant

B = Heterozygot

C = Homozygot recessiv

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Den samlede mængde indtagede energi er ikke det eneste relevante i forhold til vægten. Adipøst væv er ikke bare en losseplads for energi, som er tilovers. At desponere energi i vævet reguleres af kroppen og er afhængig af hormoner. Deriblandt insulin. At spise store måltider(ofte indholdende mange kulhydrater) giver derfor en enorm insulin peak, som hurtigt falder igen, hvilket forårsager en desponering af en stor del af energien fra netop det store måltid i det adipøse væv.

Hvis måltiderne over dagen ikke havde relevans for vægten, ville du jo i princippet kunne spise alle kalorierne kl. 08.00 og ikke behøve spise før kl. 08.00 næste dag. Husk at tid er et menneskeskabt begreb; dage eksisterer såvidt ikke i for kroppen. Der er kun føde ind og energi forbrugt og de processer der regulerer disse begreber.

Der er lavet adskillige studier der sammenligner identisk energiindtag fordelt på henholdsvis 3 og 6 måltider, konklusionen er: Ingen forskel!

Søg evt på det, det har været oppe at vende i flere tråde i detaljer før.

Dage eksisterer i allerhøjeste grad for kroppen, du kan passende søge efter "circadian rhythms" det giver lidt indsigt til at starte med.

Link to comment
Share on other sites

Der er lavet adskillige studier der sammenligner identisk energiindtag fordelt på henholdsvis 3 og 6 måltider, konklusionen er: Ingen forskel!

Søg evt på det, det har været oppe at vende i flere tråde i detaljer før.

Dage eksisterer i allerhøjeste grad for kroppen, du kan passende søge efter "circadian rhythms" det giver lidt indsigt til at starte med.

Ja, jeg ved godt at dage eksisterer for kroppen. Hjernen er trodsalt en del af kroppen. Men jeg tror at fedtvævet er ligeglad.

Må jeg ikke få en kilde omkring det med måltider? Lyder interessant og .. tildels underligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved godt at dage eksisterer for kroppen. Hjernen er trodsalt en del af kroppen. Men jeg tror at fedtvævet er ligeglad.

Må jeg ikke få en kilde omkring det med måltider? Lyder interessant og .. tildels underligt.

Nordic Nutrition Recommendations 2004, side 85-95 dækker både de circadianske rytmers involvering samt måltidsfrekvenser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share