div kost spørgsmål


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey gang, Jeg har et par hurtige på aftrækkeren som jeg håber i vil kunne hjælpe med :smile:

1: vitamin piller, 1 om dagen nok ?

Jeg har igennem længere tid spist en til hvert måltid, hvilket bliver mellem 4-6 hver dag. jeg har ingen ubehag haft ved det og jeg menes også at have læst en t-nation artikel hvor de bla snakkede om vitamin piller og det amerikanske sunhedsvæsenes misforståede viden omkring en skulle være nok.

2: nogen der har experimenteret med høj dosis af n-3 ??

fordele og ulemper..

3: nogen der har experimenteret med store mængder grøn the ?

fordele ulemper..

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Hey gang, Jeg har et par hurtige på aftrækkeren som jeg håber i vil kunne hjælpe med :smile:

1: vitamin piller, 1 om dagen nok ?

Jeg har igennem længere tid spist en til hvert måltid, hvilket bliver mellem 4-6 hver dag. jeg har ingen ubehag haft ved det og jeg menes også at have læst en t-nation artikel hvor de bla snakkede om vitamin piller og det amerikanske sunhedsvæsenes misforståede viden omkring en skulle være nok.

2: nogen der har experimenteret med høj dosis af n-3 ??

fordele og ulemper..

3: nogen der har experimenteret med store mængder grøn the ?

fordele ulemper..

Hvis du køber almindelig multivitamin piller, bør du ikke tage mere end en om dagen. Jeg tvivler på drengene fra T-nation har mere styr på indtag af mikronæringsstoffer end det amerikanske sundhedsvæsen :wink:

Mht 2 og 3 kan jeg ikke hjælpe dig, eftersom jeg ikke har eksperimenteret med høje indtag af nogle af de nævnte stoffer/produkter. Dog skal jeg ikke være bleg for at melde ud at en evt positiv effekt (hvad end denne må være) bør tilskrives placebo.

Link to comment
Share on other sites

3: nogen der har experimenteret med store mængder grøn the ?

fordele ulemper..

Grøn the er dejligt, giver det ekstra energi kick man nogen gange skal bruge inden trænning, når man skal op ect.

Pas på med grøn the i for store mængder, giver tynd mave ( Af egen erfaring:D) . Hvad for store mængder er vist individuelt, gætter på det er theinen(coffeinen) der giver den laksikerende effekt.

Te'en kan også give hovedpine pågrund af den indre varme den giver, men så længe man drikker nok vand er man vist garderet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pas på med grøn the i for store mængder, giver tynd mave ( Af egen erfaring:D) . Hvad for store mængder er vist individuelt, gætter på det er theinen(coffeinen) der giver den laksikerende effekt.

Kan bekræfte at det er theinen/coffeinen der giver problemer med maven. Men at den anbefalede mængde af coffein er hvad der svare til 1-3 alm. kopper kaffe, kan desværre ikke huske hvor mange gram det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share