Dørribbe i ordentlig kvalitet


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg skal have mig en ny dørribbe, da den jeg havde før blev lidt bøjet. :innocent:

Det var vist nok en Kettler som denne:

http://www.sport-tiedje.com/dk/kettler/tuerreck.htm

Egentlig var jeg ikke specielt tilfreds med den, for den var nærmest ekstremt glat (plastikovertrukket), ret tynd og virkede bare billig.

Men den fungerede da nogenlunde efter hensigten.

Det må dog kunne gøres bedre, så det er hvad jeg pt er på jagt efter.

Indtil videre er det dog småt med resultaterne.

Jeg fandt Kettler-modellen magen til min til 250, i Sportmaster Vesterbrogade efter at have gået forgæves i Sportmaster Frederiksbergcentret og Intersport Falkoner Alle.

På nettet har jeg ud over Kettler'en kun fundet denne Titan-model

http://www.fitnessbutikken.dk/category.89.article.754

... med soft grib??? :blink:

Sådan noget stads går jo i stykker, og det sidder uden tvivl ikke i den grebsbredde jeg vil bruge.

Og dertil en masse tilsvarende.

Jeg er noget fristet til at købe en "rigtig" træribbe til at hænge over døren, men dels er jeg i tvivl om der er lofthøjde nok (36cm fra dørkarmen), og dels så vil jeg også gerne kunne lave Back- og Front-lever træning, hvilket vist er problematisk med en ribbe der sidder over døren.

Så... hvad har folk af ordentlige dørribber eller lignende derhjemme?

Dørens indvendige bredde er 83cm.

Prisen er ikke så afgørende, hvis produktet ellers er et hit og sålænge det er indenfor EU er det heller ikke så vigtigt hvor webshoppen ligger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fra Stadium I Århus, mærket var vidst også kettler, men i metal-farve. Der er godt nok noget grib på, men den er utrolig stabil, når man først lige finder ud af skrue-mekanismen (Jeg har prøvet at have to store fyrer til at hænge i den). Det eneste minus er egentlig at dørkarmen tager noget skade da den spænder op meget hårdt.

Den kostede vidst 249 eller deromkring, og er vidst en rimelige standard sportsmaster/agtig tingest. Jeg er ihvertfald ovenud tilfreds. Der står desværre ikke hvilket mærke det var, men mener det er en kettler.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

En træribbe over døren kan varmt anbefales. Jeg har alle dage været ovenud tilfreds med min, og den er perfekt at smække ringene op i...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sådan en Titan med sorte greb du kan få. Den har aldrig været brugt/monteret.

Jeg har i stedet lavet en 3,5 meter lang 2x6" bjælke i stuen - den er feeee' :)

Gratis er jo altid rart. :bigsmile:

Vil i øvrigt meget gerne se billede af den bjælke. :laugh:

En træribbe over døren kan varmt anbefales. Jeg har alle dage været ovenud tilfreds med min, og den er perfekt at smække ringene op i...

Ja, det kan da godt være det er den fede løsning så. Hvor højst har du til loftet fra dørkarmen? Kan man fint lave skin-the-cat og front/back-lever øvelser?

Link to comment
Share on other sites

jeg har 3 modeller, 2 af den samme - kettler som er den eneste jeg bruge!

og har også den der med de 2 skumgreb på - adv - den bryder jeg mig ikke om.

har trænet med dem dagligt i 2 år.

Jeg er vild med kettleren fordi den ikke er så tyk i grebet, men nogle synes den er ond for huden i fingrene.

jo tykkere grebet/stangen er, jo mere fingerstyrke kræve/giver den.

men hos mig var det chinups der var i fokus - fingerstyrken må jeg træne et andet sted.

jeg kan jo ikke træne chin-ups, hvis jeg falder ned fordi jeg ikke kan holde fast :-)

jeg har en i hjemmet og en på arbejdet :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share