Personlig træner


Annekirz
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny i dette forum, men har meldt mig ind, da jeg har brug for hjælp. Jeg er en 26 årig kvinde, som går op i sundhed og god form. Jeg har længe haft et ønske om at være i bedre form, lidt slankere og mere tonet, end jeg pt er. Men jeg har brug for hjælp for at opretholde gejsten og motivationen. Jeg har løbet 10- 15 km 3- 4 gange ugentligt det sidste halve år og løb en halvmarathon på 1 time og 50 min for ca en måned siden. På trods af det, synes jeg ikke min krop ser særlig tonet eller slank ud. Jeg vil gerne af med 5- 7 kg og i øvrigt også have mere fokus på træning af mave, ryg og arme. Jeg foretiller mig træningen skulle gå ud på en variation af løb og styrketræning, samt kostplan.

Findes der en person som kan hjælpe mig med dette? Det er ikke afgørende for mig at du har en træneruddannelse eller lign. Blot at du ved hvad du taler om og er inde i sagerne. Jeg har ikke råd til at betale forfærdeligt meget, men vil til gengæld være seriøs og dedikeret til projektet.

Jeg bor i Kbh.

Mvh

Anne

Link to comment
Share on other sites

Man skal selvfølgelig tro på det bedste i alle mennesker, men realistisk set virker det usandsynligt at finde en personlig træner som vil give dig markant rabat af ren venlighed. :wink:

Meget mere sandsynligt er det at du:

  • Kunne finde en træningsmakker, f.eks. en MOL'er, der træner samme sted som dig.
  • Kunne lære alt det du har brug for ved at læse en masse herinde og hvad der ellers linkes til.
  • Kunne få en masse brugbar kritik på dit program, kost osv ved at oprette en log eller spørge mere konkret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne vejlede dig pr. mail og det vil jeg ikke have penge for. Jeg vil fortrinsvis hjælpe dig til at løbe stærkere så kommer vægten ned af sig selv. Den måde ved at gå frem på er at starte med en Cooper test og så ud fra din hvilepuls og max puls sætte et program sammen.

Du ved jo sikkert selv hvad der er sundt at spise. Det skal ikke være så surt at du ikke kan spise dig mæt på en fornuftig måde hvis du har en hvis trænings mængde. Selv om vægten har indflydelse iltoptagelsen skal der alligevel være fornuft i det da jeg ikke regner med at du skal sætte verdensrekord

Mine forudsætninger er at jeg har løbet konkurrencer og mine bedste tider dengang var 30,44 på 10km og 1time 1 min 18 sek. På 20 km landevejsløb

Link to comment
Share on other sites

er du medlem af et motions center her i kbh?

opret en Log her på forumet, se "online-log".

hvor meget tid er du interreseret i at bruge på din vægttræning? - løb?

og sæt endelig ikke tallet for højt!!! så hellere tage en "bonus"træning/tur når tiden og overskudet er til det!

og har du nogle mål med dit løb? tider - bestemte løb el.l?

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Hej Bo

Jeg har ca mulighed for at bruge mellem 3 og 5 dage om ugen på henholdsvis løb og træning. Målet er både at komme til at se bedre ud, lavere fedtprocent, samt generel styrke og sundhed i kroppen. Jeg er ny mht til konkurrencer/løb, og har indtil videre kun deltaget i 1 halvmarathon. Men vil gerne være med i flere løb og gerne med en bedre tid end sidst. Jeg er ikke særligt hjemmevant i et fitnesscenter og kender ikke så meget til måden man træner på, når man styrketræner. Men jeg har et ønske om at være stærk og tonet i alle dele af kroppen og føler at løb ikke giver nok mht arme, mave og ryg. PT er jeg ikke medlem nogen steder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mand og 62 år. Min storhedstid var i 70 erne. Jeg stoppede med at løbe rigtige konkurencer i 79 men vandt snenere mange motionsløb. Jeg havde også gavn af et livs trænng da jeg i 2002-3 gik Pilgrimsturen til Santiagoe de Compastella 3 gange hver tur var 830 - 900 km. Det er fint hvis du starter efter din ferie. Dengang jeg trænede meget var det efter Arthur Lydias principer. Jeg traf Lydia da han var i Danmerk som træner. Han stod dengang bag mange kendte løbere bla. a. Lasse Viren som vandt guld ved OL på 10km. Du kan en bog på biblioteket han har skrevet der hedder: Løb med Lydiak den udkom i 73 på forlaget Rodes. Der skriver han også om hvordan han synes kvinder skal træne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny i dette forum, men har meldt mig ind, da jeg har brug for hjælp. Jeg er en 26 årig kvinde, som går op i sundhed og god form. Jeg har længe haft et ønske om at være i bedre form, lidt slankere og mere tonet, end jeg pt er. Men jeg har brug for hjælp for at opretholde gejsten og motivationen. Jeg har løbet 10- 15 km 3- 4 gange ugentligt det sidste halve år og løb en halvmarathon på 1 time og 50 min for ca en måned siden. På trods af det, synes jeg ikke min krop ser særlig tonet eller slank ud. Jeg vil gerne af med 5- 7 kg og i øvrigt også have mere fokus på træning af mave, ryg og arme. Jeg foretiller mig træningen skulle gå ud på en variation af løb og styrketræning, samt kostplan.

Findes der en person som kan hjælpe mig med dette? Det er ikke afgørende for mig at du har en træneruddannelse eller lign. Blot at du ved hvad du taler om og er inde i sagerne. Jeg har ikke råd til at betale forfærdeligt meget, men vil til gengæld være seriøs og dedikeret til projektet.

Jeg bor i Kbh.

Mvh

Anne

Prøv at kig forbi Crossfit Copenhagen. Der træner man i hold og der er altid minimum en træner på. Træningen er meget varierende og derfor meget mere motiverende.

Se mere på www.crossfit.dk

:-)

Link to comment
Share on other sites

Når du løber 40-45 km. om ugen i den ganske fornuftige tid du gør det i, er det formentlig din kost der gør at du stadig vejer de 5-7 kg for meget. Hvis du altså rent faktisk vejer for meget... Hvor høj er du og hvad er "for meget".

Men, ud fra det du skriver har du et fornuftigt energiforbrug i din træning, så hvis du skal ændre noget hvor det batter, så er kosten det nemmeste og mest effektive sted at sætte ind.

Prøv at skrive ned hvad du spiser i løbet af dagen og læg det herind så vi kan få et billede af din kostsammensætning, så er det nemt at komme med små rettelser eller tilføjelser der virker effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mand og 62 år. Min storhedstid var i 70 erne. Jeg stoppede med at løbe rigtige konkurencer i 79 men vandt snenere mange motionsløb. Jeg havde også gavn af et livs trænng da jeg i 2002-3 gik Pilgrimsturen til Santiagoe de Compastella 3 gange hver tur var 830 - 900 km. Det er fint hvis du starter efter din ferie. Dengang jeg trænede meget var det efter Arthur Lydias principer. Jeg traf Lydia da han var i Danmerk som træner. Han stod dengang bag mange kendte løbere bla. a. Lasse Viren som vandt guld ved OL på 10km. Du kan en bog på biblioteket han har skrevet der hedder: Løb med Lydiak den udkom i 73 på forlaget Rodes. Der skriver han også om hvordan han synes kvinder skal træne.

Velkommen til :smile: Vildt at du har gået den rute 3 gange!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 165 cm høj og vejer ca 60 - 61 kg. Jeg vil gerne af med omkring 5 kg fordi det er hvad jeg har taget på indenfor de sidste 3 år. Jeg spiser rimelig fornuftigt til daglig. Dvs grøntsager, rugbrød, frugt og kød. Jeg vil tro jeg spiser mere frugt end jeg burde, hvis jeg skal ned i vægt. Kan godt spise 7 - 8 stykker frugt på en dag. Jeg spiser mange gange - ca 5 - 6 gange om dagen og er nok især slem til at "snacke" om aftenen efter kl 20. Det er som regel sunde ting - såsom frugt eller rugbrød, men stadigvæk er det jo ekstra kalorier...

Mht slik, hvidt brød, pasta, chips osv, falder jeg af og til i. Dvs ca hver 14. dag - ofte i forbindelse med en fest eller lign. Hvis først jeg er faldet i, bliver det ofte til en del. Jeg kan kun enten eller. Alkohol holder jeg mig stort set fra.

Jeg prøver at lave en dagbog og så skrive det ind

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne vejlede dig pr. mail og det vil jeg ikke have penge for. Jeg vil fortrinsvis hjælpe dig til at løbe stærkere så kommer vægten ned af sig selv. Den måde ved at gå frem på er at starte med en Cooper test og så ud fra din hvilepuls og max puls sætte et program sammen.

Du ved jo sikkert selv hvad der er sundt at spise. Det skal ikke være så surt at du ikke kan spise dig mæt på en fornuftig måde hvis du har en hvis trænings mængde. Selv om vægten har indflydelse iltoptagelsen skal der alligevel være fornuft i det da jeg ikke regner med at du skal sætte verdensrekord

Mine forudsætninger er at jeg har løbet konkurrencer og mine bedste tider dengang var 30,44 på 10km og 1time 1 min 18 sek. På 20 km landevejsløb

Hej MM,

Må man spørge om, hvem du er ? Kommer selv fra samme sport og med de tider, må jeg kende dig.

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share