Hvornår taber jeg kilo?


pipppi
 Share

Recommended Posts

Jeg håber på lidt hjælp idette forum, der er nemlig ikke nogen der kan svare mig. Jeg ved godt der ikke er to mennesker der er ens men alligevel....

Igennem de sidste to måneder har jeg trænet i fitness center mellem 5-7 timer om ugen. Det er hold jeg følger f.eks. pump, attack, combat og lign. Jeg taber mig bare slet ikke. Kosten har jeg ikke ændret en hel masse på. Min tanke var at muskler forbrænder mere fedt end fedt, derfor burde der vel ske et eller andet?

Kosten kommer efter ferien :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber på lidt hjælp idette forum, der er nemlig ikke nogen der kan svare mig. Jeg ved godt der ikke er to mennesker der er ens men alligevel....

Igennem de sidste to måneder har jeg trænet i fitness center mellem 5-7 timer om ugen. Det er hold jeg følger f.eks. pump, attack, combat og lign. Jeg taber mig bare slet ikke. Kosten har jeg ikke ændret en hel masse på. Min tanke var at muskler forbrænder mere fedt end fedt, derfor burde der vel ske et eller andet?

Kosten kommer efter ferien :cool:

Ja det er rigtigt at muskelmasse har et højere stofskifte end fedt. Du taber dig når du indtager færre kalorier end du forbrænder.

Link to comment
Share on other sites

Man kan maksimalt forbrænde energi pr. liter ilt man indtager; 20 kJ.

Lad os sige at en normal person maksimalt kan optage 3,5L ilt/minuttet; hvorved vi kan antage at denne person under fysisk anstrengelse kan optage 3L ilt/minut, hvilket altså, hvis vi antager at denne MEGET ANSTRENGENDE FYSISK AKTIVITET, kan fastholdes i 20 minutter, så forbrændes der altså 1200kJ(300kcal).

Så, du kan forbrænde maksimalt 300kcal på 20 minutter. Det giver 900kcal på én time og dette ved ekstremt anstrengende fysisk arbejde og ikke tænkt på 'efterforbrændingen', som selvfølgelig bidrager med nogle enkelte kalorier mere.

Du kan derfor maksimalt forbrænde 900kcal i timen(ikke engang). Der er mere end 1500kcal i en pose chips. Hvis du gnasker hurtigt, så er den pose chips væk i løbet af 10 minutter.

Så på 10 minutter har du indtaget hvad du skal bruge 2 timer på ved maksimalt fysisk aktivitet at forbrænde.

Kan du se hvorfor "body combat"(som overhovedet ikke er fysisk anstrengende på det niveau ovenstående udregning er baseret på) ikke hjælper en skid, når du kan spise en lille-bitte smule mad, som indeholder meget, meget mere energi end du kan forbrænde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved jo godt jeg ikke kan forvente mirakler. Det jeg ikke forstår er, hvorfor der overhovedet ikke sker noget. Jeg har ikke været fysisk aktiv (sport og lign.) i ca 20 år. Derfor er der jo en meget stor forskel på aktivitetsniveauet tidligere og nu. Er der nget træning der giver bedre resultater end dem jeg anvender pt? Jeg er indstillet på at yde en indsats, men vil også have bare lidt resultater. Løbetræning kan jeg ikke, men hvad med f.eks. spinning?

Link to comment
Share on other sites

Man kan maksimalt forbrænde energi pr. liter ilt man indtager; 20 kJ.

Lad os sige at en normal person maksimalt kan optage 3,5L ilt/minuttet; hvorved vi kan antage at denne person under fysisk anstrengelse kan optage 3L ilt/minut, hvilket altså, hvis vi antager at denne MEGET ANSTRENGENDE FYSISK AKTIVITET, kan fastholdes i 20 minutter, så forbrændes der altså 1200kJ(300kcal).

Så, du kan forbrænde maksimalt 300kcal på 20 minutter. Det giver 900kcal på én time og dette ved ekstremt anstrengende fysisk arbejde og ikke tænkt på 'efterforbrændingen', som selvfølgelig bidrager med nogle enkelte kalorier mere.

Du kan derfor maksimalt forbrænde 900kcal i timen(ikke engang). Der er mere end 1500kcal i en pose chips. Hvis du gnasker hurtigt, så er den pose chips væk i løbet af 10 minutter.

Så på 10 minutter har du indtaget hvad du skal bruge 2 timer på ved maksimalt fysisk aktivitet at forbrænde.

Kan du se hvorfor "body combat"(som overhovedet ikke er fysisk anstrengende på det niveau ovenstående udregning er baseret på) ikke hjælper en skid, når du kan spise en lille-bitte smule mad, som indeholder meget, meget mere energi end du kan forbrænde?

Rigtig rigtig rigtig godt indlæg!!! Mental note, memorer til kærestens whinende veninder som tror 4 ugentlige timer "mave,baller,lår" betyder at de kan æde slik dagen lang "Jeg har lavt stofskifte, det er min kropstypes skyld, jeg vil aldrig kunne smide det sidste fedt etc"

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved jo godt jeg ikke kan forvente mirakler. Det jeg ikke forstår er, hvorfor der overhovedet ikke sker noget. Jeg har ikke været fysisk aktiv (sport og lign.) i ca 20 år. Derfor er der jo en meget stor forskel på aktivitetsniveauet tidligere og nu. Er der nget træning der giver bedre resultater end dem jeg anvender pt? Jeg er indstillet på at yde en indsats, men vil også have bare lidt resultater. Løbetræning kan jeg ikke, men hvad med f.eks. spinning?

Bor du i København? Så har jeg måske et super alternativ til dig.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lidt ligesom at gå i bad uden at bruge sæben ... træning og kost skal følges ad.

Nej, ikke engang. Det er som at kigge på vandet i 20 minutter hver dag og så rulle sig i mudder bagefter.

@ Pippii. Din løsning finder du i kostomlægning, ikke mirakel-træning med step-cross-master-ass-2000-maskinen.

Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke engang. Det er som at kigge på vandet i 20 minutter hver dag og så rulle sig i mudder bagefter.

@ Pippii. Din løsning finder du i kostomlægning, ikke mirakel-træning med step-cross-master-ass-2000-maskinen.

Efter mange lidt dum-smarte svar sidder jeg - og formodentlig også spørgeren - tilbage med det oprindelige spørgsmål:

Vi er sgu nogle, som helt ærligt har meget svært ved at tabe os. Hvis vi spiser mindre, taber vi os typisk ikke. Måske fordi kroppen reagerer på sultkatastrofe-tegn ved at geare stofskiftet ned. Men prøver vi så at sætte forbrændingen i vejret med masser af motion - taber vi os sgu heller ikke. Det kommer selvfølgelig på et tidspunkt - ved at formindske fødeindtaget endnu mere og forøge motionen, taber også vi os naturligvis til sidst (man har da aldrig hørt om organismer, som lever af luft). Men vi kan da se, at der skal rigtig meget til for vores vedkommende - meget mere end for venner vi evt. træner/kurerer sammen med. Og vi gider ikke at høre på, at vi nok snyder ved at æde chips eller ved at lurepasse til træningen.

Det lyder som logik for burhøns: forbrænd flere kalorier med motion end du indtager i din mad - og differencen er vægttabet. Men så enkelt er det altså ikke: kroppen har åbenbart mange måder at kompensere for ændret livsførelse, og nogle kroppe er måske af andre grunde bedre til at holde på sit huld.

Så igen: er der nogle råd til os med sådan et vægtproblem - og please: helst noget mere seriøst - og helst fra nogen, der kender til denne problemstilling.

Link to comment
Share on other sites

Efter mange lidt dum-smarte svar sidder jeg - og formodentlig også spørgeren - tilbage med det oprindelige spørgsmål:

Vi er sgu nogle, som helt ærligt har meget svært ved at tabe os. Hvis vi spiser mindre, taber vi os typisk ikke. Måske fordi kroppen reagerer på sultkatastrofe-tegn ved at geare stofskiftet ned. Men prøver vi så at sætte forbrændingen i vejret med masser af motion - taber vi os sgu heller ikke. Det kommer selvfølgelig på et tidspunkt - ved at formindske fødeindtaget endnu mere og forøge motionen, taber også vi os naturligvis til sidst (man har da aldrig hørt om organismer, som lever af luft). Men vi kan da se, at der skal rigtig meget til for vores vedkommende - meget mere end for venner vi evt. træner/kurerer sammen med. Og vi gider ikke at høre på, at vi nok snyder ved at æde chips eller ved at lurepasse til træningen.

Det lyder som logik for burhøns: forbrænd flere kalorier med motion end du indtager i din mad - og differencen er vægttabet. Men så enkelt er det altså ikke: kroppen har åbenbart mange måder at kompensere for ændret livsførelse, og nogle kroppe er måske af andre grunde bedre til at holde på sit huld.

Så igen: er der nogle råd til os med sådan et vægtproblem - og please: helst noget mere seriøst - og helst fra nogen, der kender til denne problemstilling.

Jeg undskylder de smarte kommentarer, men det er nærmere fordi, at disse tråde ustandseligt dukker op på forummet. Folk vil tabe sig med mirakelmaskiner og helst uden at skære ned på de 2 portioner aftensmad. Til de som så endelig 'tager sig sammen' og kommer ned i centret og begynder fokuseret at skære ned på forskellige ting; og føler at de gør alt, de så ikke finder det vægttab de ønsker og de resultater de forventer, så kommer disse frustrationer til udtryk: "JEG er anderledes. JEG har et lavt stofskifte."

Jeg forstår godt dine overvejelser. Jeg forstår rigtig godt dem, for samfundet er fyldt med dem. Overalt er der fedmeprogrammer hvor man skal passe på salt, spise x og holde sig fra y. Der er uendeligt mange artikler fra folk uden videnskabelig forståelse(og jeg har ingen uddannelse, jeg har blot tilladt mig selv at undersøge det nærmere end meget emne-specifikke artikler: "pasta er dumt, viser nye undersøgelser!") Ofte er disse fortolkninger af journalister uden teoretisk forståelse og dette fører til spot-viden baseret på rigtige undersøgelser, men uden forståelse for sammenhængen.

Og når det så kommer til dit spørgsmål, så ja. Du har uendeligt ret. Kroppen regulerer ikke bare således: Energi-overskud/underskud = energi-ind minus energi-brugt. Derfor, så nej, det er ikke så simpelt som vi tit herinde rådgiver det til at være, men netop dét råd som vi, måske fejlagtigt giver, er bedre end at sige "undgå pasta". For i sidste ende vil et energiunderskud resultere i vægttab, uanset hvad. Et optimalt vægttab er måske ikke resultatet og derfor kan folk blive frustreret; forståeligt nok. Lad mig give dig lidt indblik i nogle af de ting som du spørger om, selvom jeg altså ikke tror, at du vil forstå hele sammenhængen. Det virker så nemt for mig at forklare, men måske er det ikke så nemt at forstå, jo. Mit allerbedste råd er derfor: Sæt dig ind i tingene! HELT fra bunden og ikke fra EB's vidunderartikler som forbyder pasta og praiser forskellige lynkure.

Men.

Kroppen vil nedregulere dit ligevægtsindtagsbehov(altså den mængde energi du behøver for hverken at tage på eller tabe dig) til et mindre niveau, netop fordi du udsætter den for stress. Jeg vil her pointere hvor vigtigt det er, at man ved hvad man laver. Udsætter du konstant kroppen for stress ved evigt at være på slankekur, så er dette mere skadeligt end det er at være overvægtig.

På grund af dette er det nødvendigt at sætte et kcal-indtag blot lidt under ligevægtsindtag, for at provokere kroppen til at bruge af fedtdepoter og minimere nedregulering af organ-aktivitet og dets lige. Nogle tror fejlagtigt at det bare er godt nok at spise meget mindre. Det er jo nemlig logisk at hvis man spiser mindre, så taber man sig. Spiser man så meget mindre, så taber man sig jo meget mere! Men, som du selv beskriver, så er dette ikke tilfældet og det skyldes ovenstående forklaring.

Spis lidt mindre end ligevægtsindtaget og lad være med at overdrive.

Energisammensætning af makronutrienter(Makro = stor, nutrienter = næringsstoffer) er ligeså vigtig som selve kcal-indtaget. Makronutrienter er fedt, kulhydrater og proteiner. Mikronutriener er fx vitaminer og mineraler.

Kroppens primære energikilde er kulhydrater og dens sekundære energikilde er fedt. Proteiner bruges primært til funktioner i kroppen(fx at trække musklerne sammen) og ikke forbrænding. Fedt bruges i øvrigt også til mange ting, fx struktur i cellemembraner og til hormoner(fx testosteron).

Når musklerne arbejder bruger de primært kulhydrat, fordi disse forbrændes hurtigere og leverer hurtig energi, som er nødvendigt for at bevæge sig. Ligger man på en bestemt arbejdsbelastning, så kan man også komme til at bruge fedt til energi, men dette er stadigvæk i en meget lille grad i forhold til kulhydrater.

Når man så slapper af efter fx motion, så bruger man ofte fedt til genopbygning, hvis maden ikke er tilstrækkelig(bl.a. derfor man skal være i energiunderskud).

Energiindholdet i makronutrienterne er også forskelligt. Der er fx dobbelt så meget energi i alkohol og fedt, end der er i proteiner og kulhydrater. Men, alligevel kan man ikke helt regne med dette, for dette blot er den teoretisk mulige energi i molekylet. Fx kan kroppen godt omdanne proteiner til kulhydrat, som så kan afbrændes. Men denne omdannelse kræver mere energi end det giver at forbrænde det nye kulhydrat. Derfor kan man altså ikke anvende energiindholdet i proteinet på samme måde som i kulhydrat.

Vi kan derfor, meget groft nu, konkludere at for meget fedt er skidt, da dette giver en mindre mængde mad pr. mængde energi. Vi kan også konkludere at for meget kulhydrat giver kroppen en vej udenom forbrænding af fedtdepoter, da den mængde energi den skal benytte i højere grad kan komme fra kosten(selvom der stadigvæk vil være en brug af fedtdepoter i energiunderskud, nævneligt skyldet energiunderskudet).

Proteiner er derfor 'vejen frem', hvilket også er hvad Atkinskuren går ud på, selvom denne fejlagtigt tillod et højt indtag af fedt og nærmest en fjernelse af kulhydrater. Man kan sige at Atkinskuren udnyttede disse ting i det ekstreme og derfor på visse punkter har været kritiseret for at være skadeligt for kroppen, trods vægttab.

Der skal altså være en balance. Vi kan ikke bare tage kroppens primære energikilde væk, fordi vi ved at vi tvinger den til at bruge fedtdepoter. Vi kan ikke bare fjerne fedt, fordi vi ved at der er meget energi i og vi kan ikke bare fylde os med proteiner, fordi vi ved at det koster mere energi at omdanne dem til kulhydrat, end vi får ud af at forbrænde det nye kulhydrat.

Noget helt andet er også kroppens respons på optagelsen af kulhydrat. Her skal vi snakke hormonel respons. Insulin.

Insulin er det hormon som regulerer hvorvidt celler optager næring eller ej. Insulin fortæller altså kroppens celler, om der er energi nok til stede til at de kan bruge løs eller om der intet energi er og de derfor skal spare.

Hvordan sekreres(udskilles) insulin, så? Insulin reagerer _KUN_ på kulhydrater.

Insulin er derfor et meget vigtigt hormon, når man skal tage på i muskler, fordi vi skal fortælle muskelcellerne at de skal optage de proteiner vi spiser. Derfor består en bodybuilders kost i høj grad af proteiner, men også af kulhydrater.

Men det er ikke kun muskelceller som bliver påvirket af insulinudskillelsen, det er også fedtceller. Dette er dog i en mere indirekte facon, som jeg kort vil forklare.

Insulin fortæller cellerne, at de må forbrænde og bygge og dette er i høj grad kulhydrat(fordi et højt kulhydratniveau i blodet er lig med et høj insulinniveau). I forbrænding omdannes kulhydratet til et andet stof, som benyttes i en fedt-cyklus i kroppens fedtceller, som er med til at binde de 'frie fede syrer i blodet' til triglycerider, hvilket er det stof som vi kender som 'kropsfedt'.

Insulin er altså indirekte skyld i, at fedt bliver lagret i fedtcellerne.

Dermed har vi endnu et argument for, at kulhydrater skal skæres ned på.

Hvor skal vi så hen med alt dette?

Jo, vi skal have et højere proteinniveau end normalt, samt et lavere fedtniveau og et lavere kulhydratniveau.

Opsummeret kan det være fx. 35-40% protein, 15% fedt og 45-50% kulhydrat.

Jeg kan sagtens fortsætte i en uendelighed, men så tror jeg det bliver belastende at læse. Har du nogle spørgsmål eller har brug for en til at guide dig, så kontakt mig endelig, jeg vil gerne hjælpe folk med at tabe sig, som virkelig gerne vil.

Jeg håber jeg fik sat dig lidt ind i kompleksiteten i kroppens regulering af forskellige processer med forskellige indtag af føde; jeg skrev dette for at pointere hvor svært det er at forstå, hvis man ingen reel viden har om emnet og kan derfor kun kraftigt rådgive, at man tager sig tid til at sætte sig ind i tingene. Jeg er 20 år gammel og har lige gennemført gymnasiet. Al min viden stammer 80% udenfra gymnasiet og hvis jeg kan, så kan resten af verden også, hvis de bare vil.

:)

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

for det første... klap dig selv på skuldrene - det er sgu en god ting at du er kommet i gang med at træne!

lige et spørgsmål: når du siger du ikke har tabt dig er det så rent vægtmæssigt vi snakker - kan det være at du har forbrændt fedt og forøget din muskelmasse så vægten forbliver det samme?

et godt råd - brug et målebånd til at måle dine resultater - hvis der er resultater som ikke vises på vægten vises de ihvertfald der!

mht forbrænding så husk at indtage mange små måltider i stedet for de tre store - og få lagt kosten om så hurtigt som muligt hvis ikke den er god nok.

og.. når du så træner så træn!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Det er en hel masse viden på meget kort tid.

Det der undrer mig er bare så enkelt et spørgsmål; kosten er ikke ændret, men det er aktivitetsniveauet, derfor siger min logik, der bør ske et eller andet. Jeg forbrænder da mere energi ved combat (selv om der er nogen der ikke synes det er hårdt nok) end jeg gør i sofaen. Rigtigt/forkert? Jeg holder ferie, men fra 1.august er det alvor, både kost og motion.

Ja, jeg tror jeg har øget min muskelmasse. Der kommer da flere og flere kilo på vægtstangen i pump, jeg kan da bedre klare den (synes jeg) benhårdee attack træning bnu end i starten, hvor jeg var ved at dø efter 15 min. Nu klarer jeg da 60 min :wub:

Målebåndet har vist en lille smule, men kvinder er utålmodige tror jeg.

Jeg skal nok få det til at lykkes!!!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Det er en hel masse viden på meget kort tid.

Det der undrer mig er bare så enkelt et spørgsmål; kosten er ikke ændret, men det er aktivitetsniveauet, derfor siger min logik, der bør ske et eller andet. Jeg forbrænder da mere energi ved combat (selv om der er nogen der ikke synes det er hårdt nok) end jeg gør i sofaen. Rigtigt/forkert? Jeg holder ferie, men fra 1.august er det alvor, både kost og motion.

Ja, jeg tror jeg har øget min muskelmasse. Der kommer da flere og flere kilo på vægtstangen i pump, jeg kan da bedre klare den (synes jeg) benhårdee attack træning bnu end i starten, hvor jeg var ved at dø efter 15 min. Nu klarer jeg da 60 min :wub:

Målebåndet har vist en lille smule, men kvinder er utålmodige tror jeg.

Jeg skal nok få det til at lykkes!!!

Hæng i :)

Men kosten er vejen frem. Hvis du spiser mere end du forbrænder, så sker der ingenting, uanset for højt et aktivitetsniveau du har.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Det er en hel masse viden på meget kort tid.

Det der undrer mig er bare så enkelt et spørgsmål; kosten er ikke ændret, men det er aktivitetsniveauet, derfor siger min logik, der bør ske et eller andet. Jeg forbrænder da mere energi ved combat (selv om der er nogen der ikke synes det er hårdt nok) end jeg gør i sofaen. Rigtigt/forkert? Jeg holder ferie, men fra 1.august er det alvor, både kost og motion.

Ja, jeg tror jeg har øget min muskelmasse. Der kommer da flere og flere kilo på vægtstangen i pump, jeg kan da bedre klare den (synes jeg) benhårdee attack træning bnu end i starten, hvor jeg var ved at dø efter 15 min. Nu klarer jeg da 60 min :wub:

Målebåndet har vist en lille smule, men kvinder er utålmodige tror jeg.

Jeg skal nok få det til at lykkes!!!

Husk at fokusering på kg kan være en stor fejl især hvis man har været inaktiv over længere tid... når du begynder at blive aktiv tager du muskelmasse på og øger din blodvolumen samt din glykogendepoter (sukkerdepoter) og da 1g glykogen binder 3g vand (mener jeg det er) vil det også øge vægten... det eneste og bedste måleredskab er nu engang målebåndet... mål din omkreds om maven og omkring hofterne... mål derefter samme regioner igen et par uger efter og se hvad der sker

Når al dette er sagt er du så 100% sikker på hvad du spiser... kan du svare på nøjagtig hvor mange kcal'er du får pr dag?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man forstår Dysp´s forklaring, er man godt på vej...

Og ja der er allerede RIGTIG mange tropic med vægtabs spørgsmål herinde, så hvis folk "gad" finde dem og lave en stor link tråd tror jeg dem som søger har stof nok til at gå på en rigtig god diæt og er sikker på at de spørgsmål i sidder med er blevet spurt i en af de utallige "diæt tråde" før.. :wink:

Hvis jeg kan trøste jer med så de atleter og andre seriøse træninsfolk har LIIIIGE så svært ved at tabe sig som jer.. og bruger flere måneder (+6 måneder) på at tabe det ønskede vægttab, så det kommer ikke på en dag..!!! Hvis i prøver at læse i deres logge finder i ud af, at de IKKE nøjes med at dyrke en time bodycombat om dagen eller om ugen, men f.eks 1 times rask gang før morgenmad, 30 min f.eks cykling efter deres 1 time styrketræning og sikkert også igen 30 min cykling før de går i seng (Dagligt.. :smile: med stadig MEGET kontrolleret indtag af deres høje protien lav kulhydrat diæt kost.. (nul slik, alcohol osv.)

Det er ikke nemt.. og det er ikke sjovt, og man lære kun ved sine fejl.. og ved at udforske sin krop samle viden og så til sidst en TONS af VILJE.. :devil:( så tør jeg vædde min numse på at i har tabt jer om et par måneder, og måske først fået det vægtab i ønsker engang til vinter, sorry men i når ikke dette års strandform)..

Igen gi ikke op.. og som TLunau siger mål jer og brug det når i ikke syntes i har tabt jer.. alt kan lykkes, at i søger hjælp her er et godt tegn på vilje og lyst.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man forstår Dysp´s forklaring, er man godt på vej...

Og ja der er allerede RIGTIG mange tropic med vægtabs spørgsmål herinde, så hvis folk "gad" finde dem og lave en stor link tråd tror jeg dem som søger har stof nok til at gå på en rigtig god diæt og er sikker på at de spørgsmål i sidder med er blevet spurt i en af de utallige "diæt tråde" før.. :wink:

Hvis jeg kan trøste jer med så de atleter og andre seriøse træninsfolk har LIIIIGE så svært ved at tabe sig som jer.. og bruger flere måneder (+6 måneder) på at tabe det ønskede vægttab, så det kommer ikke på en dag..!!! Hvis i prøver at læse i deres logge finder i ud af, at de IKKE nøjes med at dyrke en time bodycombat om dagen eller om ugen, men f.eks 1 times rask gang før morgenmad, 30 min f.eks cykling efter deres 1 time styrketræning og sikkert også igen 30 min cykling før de går i seng (Dagligt.. :smile: med stadig MEGET kontrolleret indtag af deres høje protien lav kulhydrat diæt kost.. (nul slik, alcohol osv.)

Det er ikke nemt.. og det er ikke sjovt, og man lære kun ved sine fejl.. og ved at udforske sin krop samle viden og så til sidst en TONS af VILJE.. :devil:( så tør jeg vædde min numse på at i har tabt jer om et par måneder, og måske først fået det vægtab i ønsker engang til vinter, sorry men i når ikke dette års strandform)..

Igen gi ikke op.. og som TLunau siger mål jer og brug det når i ikke syntes i har tabt jer.. alt kan lykkes, at i søger hjælp her er et godt tegn på vilje og lyst.. :smile:

hvilke atleter er det lige du snakker om der?

Link to comment
Share on other sites

hvilke atleter er det lige du snakker om der?

Nu er Anita eller Nora´s log ikke på MOL længere, men ellers var deres log spændene at følge op til DM sidste år.. Ellers er Linis, Andersholm og nogle andre på konkurrance diæt for tiden.. Og så en del andre som godt nok ikke lige føre log på mol..

Men pointen var, at det ikke kommer nemt for nogen at tabe sig.. og der skal mere til end man lige regner med..!

Ps. ellers se "tab og vind/biggest lowser" fjernsyn show.. lidt ekstremt ja, men de dyrker motion dagen lang, og spiser rigtigt.. og ALLE taber sig, hvis ikke så få lidt inspiration fra de programmer..

Link to comment
Share on other sites

Nu er Anita eller Nora´s log ikke på MOL længere, men ellers var deres log spændene at følge op til DM sidste år.. Ellers er Linis, Andersholm og nogle andre på konkurrance diæt for tiden.. Og så en del andre som godt nok ikke lige føre log på mol..

Men pointen var, at det ikke kommer nemt for nogen at tabe sig.. og der skal mere til end man lige regner med..!

Ps. ellers se "tab og vind/biggest lowser" fjernsyn show.. lidt ekstremt ja, men de dyrker motion dagen lang, og spiser rigtigt.. og ALLE taber sig, hvis ikke så få lidt inspiration fra de programmer..

nu kender jeg ikke anita mf - men regner med at de er bb´ere eller anden form for fitnessfolk. hvis dette er tilfældet er det jo ekstremt vigtigt at de ikke taber for meget muskelmasse under deres vægttab hvilket i stor grad må påvirke den måde de taber sig på.

grunden til jeg spørger er sådan set at jeg synes der er fundamental forskel på hvem det er der skal tabe sig! for alle de eliteidrætsfolk jeg kender tror jeg ikke vil have de store problemer med at tabe sig. hvilket i første omgang nok hænger sammen med at de rent psykisk er i stand til at få trænet utrolig hårdt - høj puls i lang tid osv. da jeg gik på TD i gymnasiet fik vi undervisning fra team danmark i hvordan vi kunne nå at få nok mad indenbords.

efter min mening er det denne form for psykisk overskud den "almene" dansker skal prøve at opnå i jagten på et vægttab. altså træne når der skal trænes! og konstant forsøge at presse sig selv hvad angår intensiteten af arbejdet. der er aaalt for mange der ikke presser sig selv under træningen - de vil hellere stå på crosstraineren i 3 timer! i stedet for at lave intervaltræning i 1 time (ved jeg fra det center hvor jeg arbejder)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun sige hold ud!

Jeg tog selv beslutnigen for 2 år siden, og tabte mig fra 150 kg. til 95 kg. vha. boksning - på ét år!

Enig i at folk er anderledes, men jeg vil altså påstå at vi hver især har vaner som gør at vi liige får ét eller andet indenbords som vi godt kunne undvære :blush:

Jeg vil anbefale dig at begynde til boksning - du bliver IKKE en russisk kulestøder af det - du får dog flere smidige muskler, et stærkt sammenhold og tryghed (du kan forsvare dig selv)

Jeg begynder selv hos AK-Jyden i 9200 Aalborg SV her om en månedstid, og jeg vil hellere end gerne støtte dig - jeg har selv været der, og kan nok give dig personlig støtte hvis du ønsker det - folk (omverdenen) skal forstå at man ikke bare taber sig. Folk vil altid kigge skævt til mig da jeg har en lidt større krop end den anoreksi-krop som der er så meget på mode for tiden. Man skal også lære at acceptere sig selv - noget jeg kæmper med.

Et tip på falderebet :

Den værste fjende er dig selv - selvom du taber dig kommer du stadig til at skulle konfrontere alle de ubehagelige minder fra da du var større. Der bliver fede øjeblikke (såsom at kunne smyge sig forbi folk der står tæt uden at lave en amerikansk tackling :superman: ) men også store skuffelser. En sand følelsesmæssig rutchebane!

Mvh. Troels

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels.

Det er da et tilbud der vil noget.

Super flot, synes jeg :4thumbup:

Boksning har jeg overhovedet ikke overvejet, men hvorfor ikke?

Jeg går lige i tænkeboks. Hvor ligger Jyden i Aalborg SV?

Rigtig god sommer og et stort tillykke med det flotte resultat.

Link to comment
Share on other sites

Hej Pipppi!

Dyps har ret. Han kaster bare for mange informationer på bordet i en ”væg” af tekst. Prøv at læse denne artikel (vær opmærksom på at forfatteren skifter mellem brugen af kcal og KJ):

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...uttilsommer.php

Hvor træner du i Aalborg. Det kan være jeg kender en kompetent vejleder, som du kan snakke med i dit center?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hej Pipppi!

Dyps har ret. Han kaster bare for mange informationer på bordet i en ”væg” af tekst. Prøv at læse denne artikel (vær opmærksom på at forfatteren skifter mellem brugen af kcal og KJ):

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...uttilsommer.php

Hvor træner du i Aalborg. Det kan være jeg kender en kompetent vejleder, som du kan snakke med i dit center?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg hedder ikke Dyps :(

Haha, men, teksten var nu også henvendt til personen som ønskede en uddybning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share