Sund dessert


tychsen
 Share

Recommended Posts

Hej venner,

Jeg er ny herinde og får en fejl, når jeg søger på forumet. Så nu spørger jeg - trods spørgsmålet måske allerede er stillet.

Jeg har lagt min kost om - da jeg har været vant at leve et liv med 2-10 øl om ugen, lige så mange sodavand og juice, relativ fed og ikke nærende mad og dermed følelsen af oppustethed og træthed. Sådan et rigtig ungdomsliv - hvor man ik tænker en skid over, hva der ryger indenbords.

Jeg har dog en relativ høj forbrænding, så jeg har altid haft et BMI på ca. 22... og ha også altid dyrket motion.

Men nu har jeg besluttet mig for at lægge min kost om. Ikke mindst for at komme længere ned i fedtrocent, så min 6 pack kommer frem. Og nu består en typisk dag af (uden nogen forstand på kost):

Morgenmad: 3 store skefulde græsk yoghurt med musli og lidt acaciehonning.

Kl. 9: to stykker fuldkornsbrød med kødpålæg imellem (ingen smør) + vand.

Kl. 11: et æble, en banan eller endnu to stykke brød - måske med en skive ost imellem + vand.

Kl. 13: Noget frugt.

Kl: 17: Aftensmad. Typisk kylling med salat eller grønsager med kød + vand..

Hen på aftenen får jeg igen sult. Hvad kunne nu være en god aftensting at spise - hvor jeg bliver lidt mæt, men også får følelsen af, at jeg har spist lidt sødt. Jeg kan godt savne en skive is med lidt chokolade til. Men det er vel ret dumt at æde sukker sent på aftenen - inden man skal sove. Måske nogle bær og nødder eller hva pokker... endnu en gang morgenmad? Den indeholder meget energi :(

Og har nogle bedre råd til min kost - så kom bare med det :)

PS: Jeg indtager fiskeolie og andre kosttilskudspiller om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Hej :-)

Nu ved jeg ikke, hvad din holdning er til sødemiddel... men jeg elsker græsk yoghurt med kakao (køb en god kakao) og lidt sødemiddel. Jeg køber efterhånden altid græsk yoghurt, der er 2 %, og den kan man sagtens vænne sig til... tror også det gælder lidt for 'desserten' (at man skal vænne sig til den).. det er jo ikke en rigtig chokolademousse ;-) Du kan evt. toppe den med lidt kokosmel eller appelsin (det fremhæver kakao-smagen, synes jeg).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share