Ondt i højre side af maven ved løb


jkn
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har tidligere dyrket rigtig meget sport og generelt været i god form. Men efter at have stoppet til både fodbold og badminton for ½-1 år siden, er jeg i utrolig dårlig form. Derfor vil jeg til at løbe.

Hver eneste gang jeg løber får jeg ondt i højre side af maven, en form for prikken. Jeg prøver at standse op, trække vejret dybt osv - kunne jo bare være sidestik. Men med det samme jeg løber igen, gør det ondt øverst i højre side af maven (ca 2cm under ribbenene). Det er lidt forskelligt hvor hurtigt på turen, det fremkommer. Men som regel ikke mere end efter ca. 200m.

Hvad kan jeg gøre? Skal jeg gå til lægen?

// Jeppe (16år)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ved ikke om det er det samme, men da jeg startede med at træne curls fik jeg det samme.. jeg spurgte en fusio terapeut om hvad det var og han sagde det kunne være en muskel.. måske er den den samme muskel.. tror det ikke men det er det bedste jeg kan sige.. Går det væk hvis du bare løber videre?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ved ikke om det er det samme, men da jeg startede med at træne curls fik jeg det samme.. jeg spurgte en fusio terapeut om hvad det var og han sagde det kunne være en muskel.. måske er den den samme muskel.. tror det ikke men det er det bedste jeg kan sige.. Går det væk hvis du bare løber videre?

Nej, det er netop det, der er problemet. Det bliver ved at gøre ondt, og jeg er nødt til at gå hjem.

Edited by jkn
Link to comment
Share on other sites

Og hvordan fandt "lægen" så ud af det? hvordan stillede han/hun diagnosen?

Ved at trykke på musklerne i min mave, mens jeg også skulle spænde.

Det er den muskel, der sidder, som jeg har beskrevet. Øverst til højre i maven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share