Fra styrke træning til konditionstræning


Mads Bach
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg går lidt i tankerne om at stoppe med at styrke træne, for at få større muskler. jeg træner mellem 3-4 gange om ugen.

Men er begyndt at interessere mig mere for løbe træning, og kreds løbs træning, så jeg tænkte på om der er en måde man kan beholde sin muskel masse på, uden at jeg direkte skal træne styrke træning? altså ved hjælp af løb, og kreds løbs træning?

Håber i kan hjælpe mh Mads(:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg går lidt i tankerne om at stoppe med at styrke træne, for at få større muskler. jeg træner mellem 3-4 gange om ugen.

Men er begyndt at interessere mig mere for løbe træning, og kreds løbs træning, så jeg tænkte på om der er en måde man kan beholde sin muskel masse på, uden at jeg direkte skal træne styrke træning? altså ved hjælp af løb, og kreds løbs træning?

Håber i kan hjælpe mh Mads(:

Nej du kan ikke opretholde din styrke og masse hvis du stopper helt med vægttræningen.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Hvis din interesse har ændret fra styrketræning til løb skal du forkusere på det løbet vil give dig i stedet for hvad du kommer til at mangle ved at stoppe med styrketræning. Løb stiller krav til en lav vægt (da du bær dig selv) og de fleste hurtige løbere er forholdsvis tynde. Man har lavet forsøg (ikke veldokumenteret) hvor man fandt frem til at man løber ca 30sek hurtigere på en 10 km for hvert kilo overflødigt muskel/fedt man havde tabt. Der er selvfølgelig en grænse.

Mange langdistanceløbere styrketræner også for at forhindre skader. De opnår dog aldrig en muskelmasse der virker prængende, til gengæld bliver de meget markeret og det kan pigerne lide, de er sjældent til store tatoveret mænd.

post-16215-1217052335_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share