Salt


The Best of The Best
 Share

Recommended Posts

Hej,

Hvor vigtigt er det at indtage EKSTRA salt i ens daglige kost?

Selv spiser jeg det ikke, da jeg altid har fået at vide der er nok af det i kødprodukterne...

Og jeg mener også at der er Natrium i proteinpulver...men det kunne godt være at man som seriøs og hårdt trænende fitness udøver, skal have mere end den normale gennemsnitsdansker?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Hvor vigtigt er det at indtage EKSTRA salt i ens daglige kost?

Selv spiser jeg det ikke, da jeg altid har fået at vide der er nok af det i kødprodukterne...

Og jeg mener også at der er Natrium i proteinpulver...men det kunne godt være at man som seriøs og hårdt trænende fitness udøver, skal have mere end den normale gennemsnitsdansker?

Det er rimelig godt til at give forhøjet blodtryk, beskadigede nyrer over lang tid, og væskeretention.

Af gode ting, hmm, det smager godt?

Link to comment
Share on other sites

Det er rimelig godt til at give forhøjet blodtryk, beskadigede nyrer over lang tid, og væskeretention.

Af gode ting, hmm, det smager godt?

Og binde væske.. Man kan jo ikke leve uden salt.

Til topicstarter: jeg tror ikke du skal bekymre dig om saltmangel - din krop skal nok fortælle dig, hvis du er i underskud. Hvis du træner i meget varmt vejr, så kan de måske også være fordelagtigt at tilsætte lidt salt til maden (der skal self. også kompenseres ved at drikkes større mængder væske..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share