Træning til KSE i GHR i Slagelse.


jelle
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg skriver for at høre til dem som har erfaringen.

Jeg skal starte i Slagelse D. 3-11-08, og jeg vil jo gerne være så fit for fight som muligt til opstart.

I øjeblikket styrketræner jeg 3 gange om ugen, og løbetræner 2 gange om ugen. :superman:

Mine løbeture ligger på mellem 6-10 km alt efter hvorn benene har det. :blush:

mit spørgsmål er, er det nok eller skal der mere til?

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak

MVH Jelle

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Jeg skriver for at høre til dem som har erfaringen.

Jeg skal starte i Slagelse D. 3-11-08, og jeg vil jo gerne være så fit for fight som muligt til opstart.

I øjeblikket styrketræner jeg 3 gange om ugen, og løbetræner 2 gange om ugen. :superman:

Mine løbeture ligger på mellem 6-10 km alt efter hvorn benene har det. :blush:

mit spørgsmål er, er det nok eller skal der mere til?

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak

MVH Jelle

Folk kan nok bedre svare hvis du istedet for at skrive hvor mange gange du træner, skriver hvordan du træner. Med træning som med meget andet er det ofte kvalitet fremfor kvantitet.

(jeg elsker iøvrigt forkortelser i overskrifter KSE i GHR, WTF!?)

Link to comment
Share on other sites

Fint du løber et par gange om ugen. du kunne evt. tilføje en ekstra løbe dag.

Hvis du har mulighed for det så køb en rygsæk, ca. 50-75 L og fyld den godt op.

Tag nogle gå ture med oppakning. Start med ture op til 5 km men slut med ture på over 10km.

Ved ikke noget om din træning. men sørg for at køre benøvelser. Squat er vigtig.

Desuden træn armbøjninger -> gerne op på et niveau 50-70 rep.

Eftersom du måske vil søge videre til jæger bagefter, så tjek øvelserne ud i bronzecirkel.

træn evt. bronze cirklen en gang om ugen for at få alle øvelserne ind under huden.

Evt. post dit nuværende trænings program så kan du få mere feedback.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Kan du have ret i.

Jeg træner således:

Løb: løbetræningen er aerob altså langt er godt, jeg løbetræner mellem 6-12 km alt efter hvorn benene har det.

Styrketræning: Dag 1: Triceps bryst, Dag 2 Biceps Ryg, Dag 3 Triceps bryst/biceps ryg alt efter om det er lige eller ulige uge. lidt ben til sidst.

Svømning: Svømmer en time hver søndag (hvis jeg ikke ligger med tømmermænd) med lidt selvtillidsprøve fra 10'eren.

Triceps:

preacher curl (tror jeg nok den hedder), Triceps pres i kabel, Triceps pres siddende, kick backs

Bryst:

Bænk pres, flyers med håndvægte, bryst pres med håndvægt bagud kan ikke huske hva den hedder.

Biceps:

Reverse preacher curl, hammer, biceps i kabel og biceps løft ved håndvægt.

ryg:

Lændeløft på skrå bænk, lat pulldown, træk til bryst one arm rowing.

ben Squat og lunges og lidt læg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Jeg starter også i Slagelse 3.november som KSE ;)

Træner fullbody 3 gange om ugen man/ons/lør og så træner jeg mave søndag. Skulle egentlig også i gang med at løbe, men det er bare så svæææææært at komme at tage mig sammen til det :p

Hvor lang tid styrketræner du? Dine træningsdage ser ikke ud af meget mht øvelser... og forresten preacher curls er biceps :p og det hedder IKKE FLYERS, men flies, brækker mig hver gang folk siger flyers! undskyld for det sure opstød :>

Link to comment
Share on other sites

Kan du have ret i.

Jeg træner således:

Løb: løbetræningen er aerob altså langt er godt, jeg løbetræner mellem 6-12 km alt efter hvorn benene har det.

Styrketræning: Dag 1: Triceps bryst, Dag 2 Biceps Ryg, Dag 3 Triceps bryst/biceps ryg alt efter om det er lige eller ulige uge. lidt ben til sidst.

Svømning: Svømmer en time hver søndag (hvis jeg ikke ligger med tømmermænd) med lidt selvtillidsprøve fra 10'eren.

Triceps:

preacher curl (tror jeg nok den hedder), Triceps pres i kabel, Triceps pres siddende, kick backs

Bryst:

Bænk pres, flyers med håndvægte, bryst pres med håndvægt bagud kan ikke huske hva den hedder.

Biceps:

Reverse preacher curl, hammer, biceps i kabel og biceps løft ved håndvægt.

ryg:

Lændeløft på skrå bænk, lat pulldown, træk til bryst one arm rowing.

ben Squat og lunges og lidt læg.

Dit program stinker direkte IMO..

Jeg går udfra at dine forkortelser betyder noget med, at du skal være i militæret.

Du har intet at bruge alle mulige ligegyldige isolations øvelser til. Begynd hellere på et fullbody med løb ved siden af eller noget crossfit. Jeg ville klart foretrække crossfit.

Link to comment
Share on other sites

Drenge rolig nu. I skal regne med at der en masse som kommer ind, som ikke er i nær så fysisk for som jer. Min kravet er man skal løbe 2400 m på 12 min og 3000 på 15 min, det er altså når man har overstået værnepligten.

Hvis i styrketræner så er det også fint, men ikke nødvændigt. Der er masser som ikke styrketræner.

Men husk på at det altid er en fordel at være i fysisk form, men ikke noget krav man er en supermand.

Da jeg var i mili kunne jeg løbe 3200 m på 12 min, og var i rigtig god fysisk form da jeg sluttede, men startede ikke ud med et specielt godt udgangspunkt.

Starter igen i HRU'en i Holstebronx her til dec. og jeg er ikke nærvøs hvis jeg ikke kan løbe mere 2500 m på 12 min, men tror nu ikke det bliver et problem at løbe 3000 m.

Mit råd: Fokus på løb og styrketræning er bare en god bonus.

Her til sidst: pas på skindebens betændelse.

Bare mine lidt forvirrende ord :) og god fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ikke at det er dumt at kunne klare mere end basis testen, men efter min erfaring i JDR, så er der rig mulighed for at træne og opbygge den nødvændige form under forløbet.

At du kommer i bedre form er trods alt kun en fordel, men jeg mener bare der er ikke noget at være nervøs for, hvis man bare er seriøs med sit arbejde (selvstændig træning)

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene.

MHT til programmet, så er det et program jeg har fået stykket i hånden, og kan ikke huske alle navne på øvelserne.

Men mit fokus er også på løb, så jeg styrketræner kun to gange om ugen og løber 3 gange om ugen.

Hvor jeg i øjeblikket løber 11 km på 54:53.

Hvis der er nogle som har nogle gode råd mht. suplerende øvelser så post endelig, Udover crossfit.

MVH Jelle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

man skal sku ikke kunne det helt vilde men det er jo altid fedt at være klar for start :bigsmile: Jeg synes dit program ser ok ud, hvis jeg skulle komme med noget mere(Specielt hvis du vil i en af eliteenhederne senere!) så må det klart være march træning! Det er guld vær at have prævet at gå rigtig langt inden man står i det!

fremad på ny, lige på og hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share