Kikkertundersøgelse i knæ


malin
 Share

Recommended Posts

Jeg skal snart have foretaget en kikkertundersøgelse (artroskopi) i begge knæ, da jeg har nogle kroniske smerter, som efterhånden har stået på længe.

Nu vil jeg så gerne vide, hvad jeg skal regne med, når undersøgelsen er slut. Kan man selv gå derfra, og skal man regne med nogle sygedage efterfølgende? Jeg vil meget gerne høre fra nogen, som har prøvet det, som kan fortælle lidt.

Tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne gå fra klinikken uden krykker. De første 3 dage efter min artoskopi havde jeg dog forbinding på og benet var meget stift og smertede lidt. Arbejde - selv kontorarbejde - vil jeg mene er helt udelukket i de første dage efter. Jeg var på arbejde igen på 5.-dagen.

Link to comment
Share on other sites

En af mine venner, der har været igennem samme tur, fortalte i tråd med det I siger, at man ikke er på benene lige foreløbig. Han havde en del smerter og hævelser i en uge efter undersøgelsen.

Det lyder jo ikke opmuntrende, men der er nok ingen vej uden om...

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg fik også udført en kikkertoperation. Jeg ved ikke helt om det er det samme. Jeg havde dog en kendt skade efter en scaning.

Jeg fik fjernet 25 % af den udvendige menisk og glattet den indvændige til.

Jeg lå 5 dage i sengen og brugte krykker i 10 dage.

Jeg var syge meldt i 2 uger da jeg ville være sikker på at jeg fik slappede helt af i knæet.

Mit råd: heller tage en uge for meget end for lidt :)

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej, Jeg ligger i sengen med et knæ der har været igennemen kikkertundersøgelse. Jeg komm ind den 3.oktober.08 og 4 dage efter kunne man småt begynde at gå lidt mere rundt.

5 dagen kunn jeg strække benet ud mens det bed og nev, hvor plasterne sidder. Bøje det,en ikke de 90 grader der siger. Jeg laver vene pump.

Men går stadig med to krykker, selvom de siger jeg kan bruge en. det prøvede jeg, men vipper forover,fordi jeg ikke kan få knæet strakt ud. Så vælter jeg ind mod alt og har svært ved at komme op igen. Det er også 8 dags jeg taler om her.

Sider jeg ned kan det gøre ondt i knæskallen og i sårene. Så har jeg ikke haft ævret i bad, da jeg ikke vil skifte plaster hvis de åbner sig. Jeg bader på en stol med håndklæde. Min mand hjælper mig dog.

Benet er stift i knæleddet.

Jeg har talt med sygehuset to gange og de siger bare jeg SKAL gå med en krykke og bøje knæet og fatter jeg ikke kan, de mener ikke de er plasteret. Hvis det ikke er det, hvorfor kalder de så mig ikke ind og tjekker det?

Det var på Ringted Sygehus. Mine lår muskler er så ømme og stive af at gå skæv og ubalanceret. Jeg er mest i min seng døgnet rundt. Kan lige gå udenfor,en får så ondt i håndledet at jeg må hvile.

Carina

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hej, Jeg ligger i sengen med et knæ der har været igennemen kikkertundersøgelse. Jeg komm ind den 3.oktober.08 og 4 dage efter kunne man småt begynde at gå lidt mere rundt.

5 dagen kunn jeg strække benet ud mens det bed og nev, hvor plasterne sidder. Bøje det,en ikke de 90 grader der siger. Jeg laver vene pump.

Men går stadig med to krykker, selvom de siger jeg kan bruge en. det prøvede jeg, men vipper forover,fordi jeg ikke kan få knæet strakt ud. Så vælter jeg ind mod alt og har svært ved at komme op igen. Det er også 8 dags jeg taler om her.

Sider jeg ned kan det gøre ondt i knæskallen og i sårene. Så har jeg ikke haft ævret i bad, da jeg ikke vil skifte plaster hvis de åbner sig. Jeg bader på en stol med håndklæde. Min mand hjælper mig dog.

Benet er stift i knæleddet.

Jeg har talt med sygehuset to gange og de siger bare jeg SKAL gå med en krykke og bøje knæet og fatter jeg ikke kan, de mener ikke de er plasteret. Hvis det ikke er det, hvorfor kalder de så mig ikke ind og tjekker det?

Det var på Ringted Sygehus. Mine lår muskler er så ømme og stive af at gå skæv og ubalanceret. Jeg er mest i min seng døgnet rundt. Kan lige gå udenfor,en får så ondt i håndledet at jeg må hvile.

Carina

Det lyder søreme ikke rart, Carina.

Håber det går bedre, her nogle uger efter.

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share