Led problemer.


Jens A
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og kæmpet med flere problemer med mine led. Nogle skyldes uheldige bevægelser under træning og overbelastning.

Jeg har altid haft svage led - i den forstand at jeg har "kylling" led, har forholdsvis tynde håndled og ankeler.

Jeg er interesseret i at høre om der er nogle muligheder for at optræne leddene og gøre dem stærkere.

Så hvis nogen derude har nogle gode råd og tips, så er i mere end velkommen til at byde ind.:-)

-Jenner

Link to comment
Share on other sites

Det eneste du umiddelbart kan træne er ligement- og senestyrke (og muskelstyrke) omkring ledene. Det gøres ved styrketræning som du sikkert allerede er igang med. Der har dog været nogle undersøgelser for ikke super længe siden, der tydede på at langsom udførsel er bedst når det kommer til træning af ligamenter/sener. Om der er noget hold i det ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke har fået undersøgt det nærmere, men kan da godt se om jeg kan finde noget om det.

Så du må nok bare væbne dig med lidt tålmodighed, da ligament/sene styrke ikke kommer nær så hurtigt som muskelstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem og er lidt smadret, så blev ikke til den vilde søgning. Fandt dog en enkelt artikel der godt kunne ha lidt med sagen at gøre. Har ikke lige fået læst den igennem (dårlig stil, i know), men det ka du jo gøre :tongue:

Ska nok prøve at følge op på det, hvis jeg alså husker det.

Artikel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share