Kender I det her?


Skillz
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Det er en lidt lang post det her :blink: Ok, here we go:

For små to år siden kom jeg til skade på mit arbejde som skrothandler, jeg sprang på en måde i luften og beskadigede 3 af de 5 store nerver som løber inde i venstre arm, det skal lige siges at jeg er begyndt i skole nu, så er ikke vildt aktiv mere.

Inden ulykken trænede jeg så nogen lunde med træning et par gange om ugen og løb to gange. Inden det da jeg var 10-18 år(er 26 nu) trænede jeg rigtig meget, især cardio. Jeg har ADHD så der var fut på dengang:tongue: Får noget medicin mod det nu her, så nu er der mere ro på.

Mit problem er så nu at: Jeg prøvede for et års tid siden at komme igang igen. Jeg troede egentlig ikke at det ville blive et problem, men det er det sgu blevet. Til at starte med løb jeg et par ture, men jeg kunne bare ikke vænne mig til at jeg hele tiden skulle holde fat i venstre arm for at den ikke bare skulle falde ned og hænge og klaske. Efter noget til blev det dog en vane, og jeg troede jeg var kommet igang igen. Så meldte jeg mig ind i mit gamle motionscenter, og siden er det bare gået ned ad bakke.

Jeg er i mit livs værste form, når jeg endelig får taget mig sammen til at løbe en tur får jeg så meget skinnebensbetændelse at jeg næsten ikke kan gå i en uge bagefter.... Jeg ved godt at jeg bare skal i gang, og jeg har dælme også prøvet tit, men så når jeg kommer hjem fra skole lidt over 12, er jeg så træt efter skole, og så falder jeg altid i. Og det betyder så at jeg tvinger mig selv til at hygge mig, og det er altså med slik og cola:-( Så får jeg 'dårlig samvittighed' og bestemmer at nu er det slut, imorgen vil jeg igang, det kommer jeg så, men så får jeg skinnebensbetændelse, og kommer så ikke ud og løbe mere den uge. Motionscentret kan jeg næsten ikke få mig selv til at tage ned i fordi jeg synes lidt jeg har svigtet dem ved at holde pause så lang til, og jeg tror lidt at de tænker: Tsk, burde han ikke gøre lidt mere ved træningen ham der...'

Ja, osv på den måde. Nu håber jeg ikke jeg har skræmt nogen væk, er ikke negativ ellers, men bare lige med det her. Det irriterer mig virkeligt, at jeg nærmest bare er tilskurer, og at jeg ikke bare tager mig sammen, jeg ved jo godt hvad jeg skal gøre.

Kender nogen af jer til lign. problemer???? Og i så fald, hvad gør i ved det???????

Link to comment
Share on other sites

Gør ligesom jeg: Opret dit eget "fitnesscenter" derhjemme.. Har i et "gennemgangsrum" indrettet os med: kondicykel, romaskine, stepper, bænkpresser, håndvægte osv.

DVS kan træne NÅR jeg vil og Så længe jeg vil. Alt er købt brugt via Gulogratis (brugt).

Hilsen

Hanha01

Link to comment
Share on other sites

Det er dig der gør forskellen i dit liv :o)

Ingen andre.

Hvis nogen, hvilket jeg tvivler på, tænker skidt om at du får rubbet dig selv ned i træningscentret fordi det er noget du burde have gjort for længst - hvad så?

Du skal have det godt med den du er , ikke tænke på hvordan de 9 andre der træner tænker om dig.

Link to comment
Share on other sites

En vigtig ting at huske på, men som er rigtigt svært at følge, er at ikke starte for hårdt ud. Man kan have en tendens at direkte starte op der hvor man slap, men er det gået lang tid nok og formen er for langt væk, risikerer man at man får en følelse af nederlag hved sin træning, eller skader. Mit første råd ville så være at sætte forholdsvis lave mål i starten - men det kan som sagt være svært, måske især når man en gang været i god form :wink:

Det kan være nemmere sagt end gjort, men jeg synes også at du ikke skal bekymre dig om hvad andre i fitnesscentret tænker. Tænk i stedet som sådan at du kommer ned i dårlig form, sparker røv, kommer i überform mega hurtigt og bare chokkerer dem alle sammen! :devil:

Evt kunne du også prøve at finde en træningsmakker eller måske en PT. Det hjælper rigtig meget på at holde motivationen oppe og får én af sted også de dage hvor man synes at sofaen og en påse slik meget mere tiltrækkende :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Nej tak skal I have alle sammen. Ja jeg ved også godt jeg skal tage mig sammen, og som Rune N siger, jeg kan jo bare lave noget andet end løb som cardio. Jeg tror også bare det var fordi det var så træls at gå med selv jeg lavede denne post. Har i hvert fald fået noget mere motivation nu..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share