Forkert fodstilling


PowerSlave
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er begyndt at træne men får nu meget ondt i knæene og især oven på fødderne. Mine fødder vender lidt indad så jeg har tendens til at gå på ydersiden og jeg tror det har forstærket mine smerter.

Jeg har fået noget gigtmedicin af min læge men det hjælper ikke rigtig noget. Er der ikke andet jeg kan gøre? Skal jeg få en henvisning til en fysioterepeut, ortopædkiroug eller lignende?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er begyndt at træne men får nu meget ondt i knæene og især oven på fødderne. Mine fødder vender lidt indad så jeg har tendens til at gå på ydersiden og jeg tror det har forstærket mine smerter.

Jeg har fået noget gigtmedicin af min læge men det hjælper ikke rigtig noget. Er der ikke andet jeg kan gøre? Skal jeg få en henvisning til en fysioterepeut, ortopædkiroug eller lignende?

En go fys eller kiropraktor vil nok kunne hjælpe en masse.

Link to comment
Share on other sites

Ok så en bandagist skal ikke bruge andre oplysninger fra en læge? Hvad er forskellen på den måde en kiropraktor og en fysioterepaut vil behandle dette problem?

Hej

Nej en bandagisk kan man selv opsøge. Behøver ikke henvisning. Jeg ved også at flere kiropraktikere er begyndt at lave indlæg. Det var lidt grunden til, at jeg skrev, at man skal "se" sig godt for. Fik selv lavet et par til 2100 som jeg ikke kunne bruge, da de ikke kunne rettes til, så spørg dig for.

Ud fra min erfaring vil en kiropraktiker arbejde i låste led etc, hvoimod en fysioterapeut vel mere arbejder ud fra massage og øvelser ifht. til problem. Men der er også forskel på de metoder de enkelte fysioterapeuter og kiropraktikere anskuer tingene på.

Men jeg er hverken læge, fys. eller kiropraktiker, men blot en tøs der selv har haft mange knæ skader :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share