funktionel styrke


fængselsbetjent
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg er begyndt at træne igen efter et stykke tid.

Jeg vil gerne have en generel forbedring af min kondi, samt styrket ryg og mave.

Jeg satser på ½-marathon om et lille år. Samtidig vil jeg gerne have øget min styrke; men ikke min muskelmasse.

Er der nogle af jer der har gode forslag til det...? :blush:

Jeg har vedlagt et program jeg kører nu.

Styrketræningen er lagt an på dynamiske sæt med ca. 60-65% maxvægt.

Virker det mon efter hensigten... ?

:cool:

program.xls

Link to comment
Share on other sites

Funktionel styrketræning = CROSSFIT!

CrossFit, n. The fitness equivalent to the Taliban, or Mujahideen. CrossFit, like the Taliban, are intolerant of other fitness "faiths," but they don't require beards or turbans. Both groups struggle against infidels, but CrossFit has named their struggle "Nancy" and give the devotee 300 points for completing it.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil slå et stort slag for KB-træning... du får det hele og selvom de kan være lidt dyre i indkøb så er fordelene så mange... du kan træne når du har lyst (derhjemme) de går aldrig i stykker og der er tusindvis af måder at variere din træning på... dog kræver det at du er i stand til at presse dig selv

Du kan finde inspiration i en del logs her på forummet og evt høre om der er er nogen af udøverne der vil vise dig øvelser osv

Her er et link hvor du kan se hvad det handler om http://kettlebells.dk/

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil slå et stort slag for KB-træning... du får det hele og selvom de kan være lidt dyre i indkøb så er fordelene så mange... du kan træne når du har lyst (derhjemme) de går aldrig i stykker og der er tusindvis af måder at variere din træning på... dog kræver det at du er i stand til at presse dig selv

Du kan finde inspiration i en del logs her på forummet og evt høre om der er er nogen af udøverne der vil vise dig øvelser osv

Her er et link hvor du kan se hvad det handler om http://kettlebells.dk/

Hvilket du jo ved, fordi du har så ufattelig stor erfaring med dem :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket du jo ved, fordi du har så ufattelig stor erfaring med dem :4smartass:

Det behøver man da ikke have for at foreslå noget :blink: jeg kender virkelig mange der har opnået meget med KB og er/har været rigtig glade for dem, især friheden ved dem... ved godt du skriver for at drille men ser intet galt i min post :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det behøver man da ikke have for at foreslå noget :blink: jeg kender virkelig mange der har opnået meget med KB og er/har været rigtig glade for dem, især friheden ved dem... ved godt du skriver for at drille men ser intet galt i min post :wink:

Næh, jeg synes bare altid at det er komisk, når nogen anbefaler noget, de ikke selv aner noget om :tongue:

Ja, det dérsens frihed, det er bar' så dææærjlig :wub:

Link to comment
Share on other sites

Næh, jeg synes bare altid at det er komisk, når nogen anbefaler noget, de ikke selv aner noget om :tongue:

Ja, det dérsens frihed, det er bar' så dææærjlig :wub:

Huh aner noget om... du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om... selvom du ikke har den store erfaring inden for vægttab betyder det jo heller ikke at du ikke ved noget om det... grow up

Link to comment
Share on other sites

Virker det mon efter hensigten... ?

Kort sagt nej. Hvis du vil have funktionel styrke bliver du også nød til at lave funktionel øvelser. Squat, dødløft, cleans, push press, military, pullups, osv

Hvis du ikke vil øge din muskel masse så hold dig til 1-5 reps og lad værd med at spis for meget.

CrossFit, n. The fitness equivalent to the Taliban, or Mujahideen. CrossFit, like the Taliban, are intolerant of other fitness "faiths," but they don't require beards or turbans. Both groups struggle against infidels, but CrossFit has named their struggle "Nancy" and give the devotee 300 points for completing it.

øh man for ligesom ikke point i Nancy ellers meget brugbart indlæg

Link to comment
Share on other sites

Hej alle, lige for at spørger ind til denne tråd, så er jeg også interesseret i at blive stærker, men lettere.

Jeg hører at få rep. men med mange kg vejen frem, hvis man ikke skal stige i vægt. Er jeg forkert på den?

Tænkte på hvor lang tid man skal vente mellem hver øvelse for at få max ud af træningen..

Det skal lige siges at jeg har styrketrænet 11 måneder uden at dyrke specielt meget motion da jeg har været skadet. Jeg vejer 83 kg og 178 cm høj og er forholdsvis trænet da jeg bulket under min skade.

Hvis jeg ikke skal tage på, men få stører styrke, hvad fremgangs metoden?

Mvh Gameboi

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

Jeg er begyndt at træne igen efter et stykke tid.

Jeg vil gerne have en generel forbedring af min kondi, samt styrket ryg og mave.

Jeg satser på ½-marathon om et lille år. Samtidig vil jeg gerne have øget min styrke; men ikke min muskelmasse.

Er der nogle af jer der har gode forslag til det...? :blush:

Jeg har vedlagt et program jeg kører nu.

Styrketræningen er lagt an på dynamiske sæt med ca. 60-65% maxvægt.

Virker det mon efter hensigten... ?

:cool:

Som de andre vist insinuerer så er det dit nervesystem du skal træne hvis du vil blive stærkere uden at øge din muskelmasse. Og dette mener mange gøres mest effektivt med tung træning med få reps. Vil dog personligt mene at at du bør træne specifikt efter det du ønsker! Hvis det er mere styrke-udholdenhed end max-styrke du er interesseret i så skal du selvfølgelig gå efter det. Hvis du ikke træner superintensivt og forøvrigt holder dig til det samme program og ikke tar på i kropsvægt vil jeg ikke tro at din muskelmasse kommer til at øge noget videre, medmindre dine muskler er meget utrænede og små til at begynde med.

Link to comment
Share on other sites

Tænkte på hvor lang tid man skal vente mellem hver øvelse for at få max ud af træningen..

Så lang tid du har brug for

Hvis jeg ikke skal tage på, men få stører styrke, hvad fremgangs metoden?

Hvis du ikke vil øge din muskel masse så hold dig til 1-5 reps og lad værd med at spis for meget.

Link to comment
Share on other sites

Nårh, blev vi fornærmede? :laugh:

Jeg synes din post er underlig og vidner om at du bare ville provokere hvilket også er fint nok... men manden spurgte efter seriøse forslag og jeg gav ham det hvorfor jeg ikke ser nogen grund til dit svar... hvis man skulle have "god praktisk erfaring" med alt i denne verden inden man kunne udtalelse sig om fordele/ulemper ved dem så kom ingen af os særlig langt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share