Min hæle bliver træt


gotskov
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle problemer med mine hæle. Der er måske nogle af jer der kan huske mig fra før, og hvis ikke, kan I blot søge på "hælspore" her i forummet.

For snart 3 år siden fik jeg konstateret hælspore. Jeg havde længe levet med smerten i venstre hæl når jeg stod op, for det forsvandt jo hurtigt. Men da smerterne blev værre samt mere konstante, spurgte jeg herinde hvad det kunne være. I var flinke til at hjælpe mig med at får konstateret at jeg havde fået en hælspore. For ikke at kede jer formeget med detajler om de sidste 3 år, vil jeg herunder remse op, hvad der er sket siden.

Røntgenbilleder - for at konstatere at der rent faktisk var en hælspore. Hvilker der var.

Shockwavebehandlinger - gav resultater men fjerne ikke hele problemet.

Binyrebark indsprøjtninger - 4 stk, gav også "nogle" resultater

Nye løbesko - Videoundersøgelse hos Marathon sport.

Supersole - tja......

I dag har jeg stadig problemer med mine hæle, men er i tvivl om det stadig er hælsporen/fascitis plantaris der er problemet. Grunden til min tvivl er, at jeg IKKE har nogle smerter i hælen når jeg står op. Jeg har en stivhed i hele foden, men ikke noget som før i tiden.

De største gener har jeg når jeg har stået op længe. Knægten på 10 går til fodbold og efter 1½ time på sidelinjen har jeg problemer med hælene. Jeg kan ikke helt beskrive det, men det tætteste jeg kan komme, er vel en "træthed" i fedtpuden under hælen. Det kan også komme efter en lang gåtur. Der er ikke tale om decideret smerte.

Nogle gange "stikker" det også i hælen (smerte) men det er ikke ofte og ikke steder som var plaget før i tiden.

Burde jeg ikke have ondt om morgen, hvis det stadig var min hælspore der er problemet?

Er der andre sygdomme/skader der kan give en træthedsfornemmelse i hælen?

Hvis ja, hvad kan man gøre for at behandle og forebygge?

Jeg ved ikke helt hvad jeg efterhånden skal tro på, så alle kommentare er yderst velkomne......også selv om der blot er tale om et skud i tågen.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share