god nok?


sobczyk
 Share

Recommended Posts

jeg er en dreng på 17 som drømmer om at blive jæger som de fleste gør..

men hvordan få jeg god nok form er i okay form nu.

jeg tag 3 bronzecirkel på 5.13,8

løber 3 km på 10,10

og svømning ved jeg ikke helt men er også hurtig der

men er det nok til at komme ind igennem nåleøjet

Link to comment
Share on other sites

jeg er en dreng på 17 som drømmer om at blive jæger som de fleste gør..

men hvordan få jeg god nok form er i okay form nu.

jeg tag 3 bronzecirkel på 5.13,8

løber 3 km på 10,10

og svømning ved jeg ikke helt men er også hurtig der

men er det nok til at komme ind igennem nåleøjet

Tvvivler på, at det er de fleste, der drømmer om det. :tongue:

Men du har et godt fundament at bygge videre på.. DU kan lave et fullbody-styrkeprogram 2-3 gange om ugen og lave løb/cykling/svømning de 2-3 andre dage. Kommer jo også an på, hvor meget tid du vil bruge på det..

Link to comment
Share on other sites

Det er da rigtig godt at du er igang med at oparbejde dig en rigtig god form, det er da som udgangspunkt en rigtig god start. Når det så er sagt, så er det jo næsten umuligt at svare på om du er "god nok" til JGK, der er jo desværre ikke en facitliste.... der er nogle basale krav du skal opfylde, men så er der "alt det andet" man skal besidde som ikke kan skrives ind i en facitliste.

Mit råd.... fortsæt træningen, få dig en rigtig god grundform, aftjen din værnepligt (HBU), tag evt derefter en udsendelse (HRU), tag derefter en tur på sergentskole - og først når du er nået dertil har du, og kun du, en reel ide om hvorvidt du er god nok eller ej, og om du stadig har lyst til at prøve kræfter med JGK når det kommer til stykket. Vi vil aldrig kunne svare dig på om du er god nok eller ej - heller ikke selvom du poster træningsprogram, kostprogram etc...

Men som sagt - held og lykke med det - hvis man kan lide det, er militæret en fed tid og en endnu bedre oplevelse.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Husk at det kræver mere end bare en go form at blive elite soldat, du skal også ha det physiske med, men skal kunne pesse sig selv ud over grænsen uden at gå kold, men ja start fra bunden, ta en ting en rang af gangen og se om det er noget for dig, forsvaret er til tider et underligt system..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share