Begynder søger hjælp til program..


-CreativeGel-
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

STATS

Alder: 22 år

Højde: 180 cm

Vægt: 100 kg

Jeg søger et program der kan forbedre mig på disse 4 punkter.

  • Kredsløbs- og udholdenhedstræning
  • Styrketræning
  • Bevægelighedstræning
  • Svømning

P.t. kan jeg fortælle at jeg løber 2-3 gange om ugen, hvor det bliver til mellem 3-10 km alt efter kraft og saft. Desuden er jeg lige begyndt at styrketræning også de der 2-3 gange om ugen. Jeg har ikke noget program jeg går efter hverken for løb eller styrketræning. Så et 3-4 ugers program med alle fire punkter tror jeg ville være at foretrække.

Altså noget i stil med:

Uge 1

Mandag - Løb

Tirsdag - Svømning

Onsdag - Løb

...

Uge 4

...

Fredag - Styrketræning

Jeg har et ønske om at der ligger 1 eller 2 hviledage om ugen. Desuden ville et program / guidelines at løbe/svømme/styrketræne efter være lækkert, har lidt bevægeligheds/strækkeøvelser. Men kan man få får mange??

mvh

S.S.K. Søgaard

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL.

STATS

Alder: 22 år

Højde: 180 cm

Vægt: 100 kg

Jeg søger et program der kan forbedre mig på disse 4 punkter.

  • Kredsløbs- og udholdenhedstræning
  • Styrketræning
  • Bevægelighedstræning
  • Svømning

P.t. kan jeg fortælle at jeg løber 2-3 gange om ugen, hvor det bliver til mellem 3-10 km alt efter kraft og saft. Desuden er jeg lige begyndt at styrketræning også de der 2-3 gange om ugen. Jeg har ikke noget program jeg går efter hverken for løb eller styrketræning. Så et 3-4 ugers program med alle fire punkter tror jeg ville være at foretrække.

Altså noget i stil med:

Uge 1

Mandag - Løb

Tirsdag - Svømning

Onsdag - Løb

...

Uge 4

...

Fredag - Styrketræning

Jeg har et ønske om at der ligger 1 eller 2 hviledage om ugen. Desuden ville et program / guidelines at løbe/svømme/styrketræne efter være lækkert, har lidt bevægeligheds/strækkeøvelser. Men kan man få får mange??

mvh

S.S.K. Søgaard

Umiddelbart er der masser artikler her på MOL, som kan hjælpe dig.

Kredsløbstræning:

Fx, angående løbet: Lav en rute på 5 km. 1 km er til opvarmning (stille og roligt, løsne/varme muskler op) De resterende 4 km skal derefter løbes i det højeste konsatnte tempo du kan holde, så ikke noget med at fyre afsted og så gå død, men pres dig til at holde tempoet da det "kun" drejer som om 5 km. Træn helst løb 3 gange om ugen (forslag, tirsdag, tordag og lørdag) Varier dine løb med noget intervalløb/bakke spurter (Spurt op, gå ned osv) ved interval kan du køre med 1 minuts spurt - 30 sekunders pause indtil du er grøn i hovedet ;-)

Bevægelighedstræning(!?)

er ikke sikker på hvad du mener, men:

Svømning træner muskelgrupper som du ikke kan på land helt ubevidst, så derigennem får du sikkert noget træning.

Mit ALLERBEDSTE svar til alle dine mål er: Kampsports træning, fx boksning, thaiboksning, kickboxing (du behøver jo ikke at kæmpe mod andre)

Igennem kampsport træner du udholdenhed, styrke, balance, koordination og hvis du så svømmer en gang om ugen har du hele spektret dækket :-) + ofte er der fælles strækøvelser efter træning så du ikke bare smider dig udmattet i sofaen når du kommer hjem...

Mvh IRDZ

Link to comment
Share on other sites

Mange TAK!

Ja det lyder da ikke så tosset med noget boksetræning.. Og noget interval-løb..

Og mht. bevægelighedstræning tænkes der generelt strækkeøvelser så man undgår stive legmer ved styrketræning (hvis du forstår).

Skal også svømme lidt.. :)

De fire punkter henviser til de punkter jægerkorpset mener man skal træne for at kunne overleve hos dem. P.T. Har jeg jo en lille drøm om det er det min fremtid er, men med mit fysiske niveau fortæller mig at der er længe til jeg er klar.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share